{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjernelse af biler uden nummerplader
  • #1   21. apr 2008 ja det er så vidt jeg ved os korrekt, men hvad er det du skal ha fjernet da? noget du har stående på din grund?

• #2   21. apr 2008 Min egen bil er blevet fjernet uden advarsel af nogen art, og de vil have 1250,- for at udlevere den igen.

• #3   21. apr 2008 Nogen der evt. har et link til de regler?
    Er ikke specielt god til de justits-sider...

• #4   21. apr 2008 Fristen for fjernelsen kan variere rigtigt meget. Som udgangspunkt skal man have mindst 24 timer til at fjerne den - dog kan man forlange øjeblikkelig fjernelse på motorveje, hovedveje eller på steder, hvor den er til betydelig gene eller fare for trafikken.

• #5   21. apr 2008 tror bestemt de kan findes inde på fstyr.dk

• #6   21. apr 2008 Torben B>> Gælder det også hvis det er teknisk forvaltning der står for at fjerne den?

shultze K>> Ja sikkert, men der er så hamrende mange sider at læse igennem for at finde det... :oS

• #8   21. apr 2008 det kommer helt an på hvor den har stået.

• #9   21. apr 2008 Menace: Læs færdselslovens §123:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105162

Du kan også kigge på følgende lovtekster:

Bekendtgørelse af lov om offentlige vej § 102
    Bekendtgørelse af lov om private fællesvej § 49
    Bekendtgørelse om håndtering af affald i form af motordrevne køretøjer og affaldsfraktioner herfra

Håber det kan hjælpe smiley

• #10   21. apr 2008 Det er teknik og miljø forvaltningen du skal tage kontakt til, reglerne er forskellige fra kommune til kommune.

• #11   21. apr 2008 Trut trut >> Ja det ville jeg også mene, men faktum er at bilen er blevet fjernet uden nogen form for advarsel. Jeg så den d. 8/4 omkring kl. 23.00. Da jeg kom hjem dagen efter var bilen væk, og en nabo er sikker på at bilen ikke holdt der ved 6-tiden samme morgen.

Så derfor skal jeg bruge et regelsæt hvoraf det tydeligt fremgår at ejeren skal have en advarsel og en frist til at fjerne bilen, så jeg kan smide det i hovedet på dem der holder den tilbage pt.

• #12   21. apr 2008 Hvor og hvordan har bilen holdt.. Lovligt eller ulovligt...

• #13   21. apr 2008 Holdt på en offentlig parkeringsplads. Udover at der ikke var plader på, holdt den lovligt parkeret...

• #14   21. apr 2008 Hvis du har henstilt den uden at den har været registreret, så er du dårligt stillet... Det er ikke så let at finde ejeren af et uindregistreret køretøj, og derfor kan man heller ikke give ejeren en tidsfrist til at fjerne den.

• #15   21. apr 2008 Torben B>> Der var noget dér.

Bekendtgørelse af lov om offentlige veje
    Særlig råden over vejareal

§ 102. Uden vejbestyrelsens tilladelse må det til en offentlig vej hørende areal ikke anvendes til

1) varig eller midlertidig anbringelse af affald, materiel, materialer, løsøregenstande, skure, skurvogne, boder, automater, skilte, hegn eller lignende,

2) anbringelse af køretøjer med henblik på salg eller udlejning uden fører,

3) anbringelse af køretøjer i forbindelse med reparation, påfyldning af drivmidler, rengøring eller lignende, når dette sker som led i en erhvervsvirksomhed.

Stk. 2. Såfremt nogen uden tilladelse anbringer genstande m.v., der er nævnt i stk. 1, og den pågældende ikke efterkommer et påbud om at fjerne disse, er vejbestyrelsen berettiget til for den pågældendes regning at fjerne det anbragte. Er det anbragte til ulempe for færdslen, er vejbestyrelsen og i påtrængende tilfælde politiet berettiget til uden forudgående påbud at fjerne det anbragte for den pågældendes regning.

Ved bare ikke om det er nok...

• #16   21. apr 2008 Torben B>> Det er jeg desværre klar over. Dog ser jeg gang på gang biler holdende uden nummerplader, hvor der sidder en orange seddel i ruden, og så sent som idag så jeg en med en gul seddel i. Der er dato for hvornår sedlen er sat på og hvornår køretøjet bliver fjernet.

• #17   21. apr 2008 Menace: Den orange seddel kommer kun, hvis bilen bliver standset af politet, og får klippen nummerpladerne, eller hvis bilen er havareret.

Hvis din bilen ikke har været til gene for trafikken, så burde du (i følge min verden - hehe smiley have fået en frist til at fjerne den.

Ring og dunk dem i hovedet med lovtekster og paragraffer - det kan sgu' skræmme livet af enhver fodtusse - hehe smiley

• #18   21. apr 2008 Torben B>> Jeg må lige ringe til Teknisk Forvaltning imorgen og høre hvad der går galt for dem... Takker mange gange for hjælpen ;o)

• #19   21. apr 2008 Jeg håber, at du får krammet på dem smiley

Kommentér på:
Fjernelse af biler uden nummerplader

Annonce