Zafira - Hvad går der galt {{forumTopicSubject}}
Hej
Er lidt på udkig efter en bil der passer til vores lille familie nu hvor vi er blevet flere.
Der skulle gerne være plads til en barnevogn / klapvogn
Så var det jeg tænkte at sådan en Opel Zafira ville være fin.
MEN...Hvad går der lige galt med priserne på sådan nogen brugte vogne ?
Jeg mener..
På bilbasen.dk er den billigste jeg overhovedet kan finde pt. en ~9 år gammel Zafira til den nette sum af ~100.000 Kr.
Nyprisen på sådan en fætter er iflg bilbasen ~240.000
Er der nogen der har et bud på hvorfor en så "gammel" (9 år) bil skal være SÅ dyr ?
PS. Umiddelbart er det ikke engang fordi den har en masse ekstraudstyr..Ingen aircon og lign. fordyrende ting.
Nu ved jeg jo ikke hvor gammel sådan en bil normalt bliver men det er vel ikke urealistisk at sige at den har flere år bag sig end foran og man ved jo også godt at når biler når den alder så begynder nogle af de ting som koster penge at være slidt op..(Det vil sige at den nok er dyrere i reservedele fremadrettet end den har været i fortiden)..
Min vectra som blev købt da den var 10 år gammel har da f.eks fået ny katalysator og en del andre småting som man tilskrive bilens alder.
Henrik Madsen
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 78 Svar: 378
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
og jow har haft et eksemplar af begge to
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 343
men go jagt
aug 2003
Emner: 26 Svar: 60
Tak for rådene..
Med de priser der åbenbart er på zafira så bliver det nok også en anden bil.
Der er ikke nogen der har et bud på hvorfor det lige er at de her zafira'er er så "latterligt" dyre ?
Henrik Madsen
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 258
men ellers prøv at gå ind og vuder prisen på bilbasen for at se hvad de burde at ligge på hvis det er...
aug 2003
Det kan jo ikke være opel's skyld at folk forlanger mange penge for dem.
Men jeg mener...Hvis en bil fra ny af koster 240.000 Kr og den nu 9 år senere .. Hvor alle de gode og relativt billige "reservedels-år" ER kørt ud af bilen og man må forvente at bilen mere end halvvejen igennem sin levetid stadigvæk koster ~½ af nyprisen så må der være et eller andet der ligger til grund for det.
Min personlige vurdering ville være at en pris på ~75.000 for sådan en bil ville være mere realistisk.
Ja og den jeg skrev om til ~100.000 var jo den billigste...De få's skam også i samme årgang til væsentligt flere penge.
Henrik Madsen
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 124 Svar: 2.316
enkelt tommelfingerregel for at finde ud af prisen er at tage nyprisen og trække 20% af det første år og siden 10% de følgenede år op til bilens alder..
så kigger man derefter på om den har kørt mere eller mindre en hvad man kan forvente af en bil i den alder.. udseende generelt osv.. så nærmer man sig en pris man vil byde..
aug 2003
Jamen vi er da helt enige.
Det ville jo så også betyde :
1. år 192.000
2. år 172.800
3. år 155.520
4. år 139.968
5. år 125.971
6. år 113.378
7. år 102.036
8. år 91,831
9. år 82.649
Ergo virker det underligt at de billigste så ligger på ~100.000
Den absolut billigste jeg lige kunne finde er netop en 1999 og den koster 94.800 og det eneste jeg kan se som kan siges at være ekstra i forhold til hvad der altid er i sådan en er en trækkrog.
Når man så samtidigt via bilbasen.dk's vurderingsside kan taste alle oplysninger om bilen ind og se at de skriver at den i god stand og ren handel bør koste 70.638 så er det jeg undrer mig over hvad det er der gør at ALLE der sætter sådan en bil til salg gør det til priser der ligger så meget over vurderingen.
Ja og jeg syntes jo ikke jeg vil byde manden 75.000 - 80.000 for en bil han har til salg til ~95.000 for jeg regner bestemt ikke med at han er villig til at gå så langt ned i forhold til sin egen pris....Og da slet ikke når han i forevejen er den "billigste" der er ..
Nå men under alle omstændigheder er det bedste jo nok at vente et år til den gamle bil skal til syn for jeg får jo nok ikke så meget for den nu at det opvejer hvad de andre er faldet om et år.
Henrik Madsen
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 124 Svar: 2.316
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 100
Det ville jo være dumt at sætte sin bil til salg for 60.000,- hvis den næst-billigste af samme bilmodel koster 90.000,-...
De priser du kan få vurderet på bilbasen er den pris man kan fovente at få af en forhandler i ren handel hvis han ska købe din bil uden at du køber en af ham... Og forhandleren ska jo tjene noget på at sælge den videre + ha en "buffer" til uforudsete reperationer...
Zafira - Hvad går der galt