{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

køb af Peugeot/Citroen {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg kikker efter en Peugeot 306 1,8,106 GTI eller Citroen saxo VTS, Xsara 1.8 VTS. Men jeg har hørt at 106 og saxo's gearkasse ikke holder så godt. og GTI og VTS koster jo en krig i forsikring. Men hvad vil i anbefale mig ?. Har en gamel peugeot 309 1,6 nu, så kunne godt tænkte mig noget lidt hurtige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af Peugeot/Citroen
  • #1   13. feb 2005 Det er rigtigt nok at gearkassen har en tendens til at gå kold, i de små biler, men det er nu mest fordi at de ikke kan holde til 'Brian-kørsel' hvor man rykker stangen som galt det liv eller død, hvis man ser på de professionelle, så sidder de heller ikke og voldtager gearstangen, bløde men konsekvente skift, det er vejen at gå hvis gearkassen skal overleve, nu er jeg selv ikke særlig begejstret for 106/Saxo bilerne, så jeg vil ikke anbefalde dem, men hvis du nu beslutter dig for at købe en så få en FDM test på bilen, så du ikke får en bil der er blevet voldtaget.

  • #2   13. feb 2005 hej jesper ja du kan jo se hvilken bil jeg har og jeg har haft 2 andre før den her en gti og en rally 1.6 og jeg syntes fandeme at det er en god bil lyn hurtig bil og ligger super godt på vejen har aldrig haft nogen problemer med gearkas på nogen af dem Rallyen jeg havde hande kørt 50.000 km da jeg købte den og havde gået 120.000 km da den blev total skadet 70.000 km med mig bag rettet og jeg siger dig den fik lov til at arb og jeg mener ARB smiley ingen prob med gearkas men som michael siger man behøver ikke at flå den i gear for så skal den sku nok gå i stykker

  • #4   13. feb 2005 hvad lægger sådan en 106 GTi emlig på i forsikrenig

  • #5   13. feb 2005 hvor gammel er du ??? og hvor mange år har du kørt i eget navn ????


  • #6   13. feb 2005 Jah, en 206, skulle nu heller ikke have for god en gearkasse, men min holder sgu endnu efter 155k km! Ved heller ikke lige hvor alle de fordomme kommer fra....

    Med hensyn til forsikring, så skulle du sgu købe en hdi. De er dejligt billige i forsikring. Og kan nemt blive hurtige!


  • #7   13. feb 2005 Jeg er kun 19, og jeg har ikke kørt i mit eget navn, så det bliver nok ikke lige en GTI

  • #8   13. feb 2005 hehe jeg havde faktisk kikket på din thomas O, så lige du kom fra Køge.

  • #9   13. feb 2005 ok ja så koster det hurtig et sted mellem 25 & 50 kilo hvis ik mere skal lige ha fjernet den på b basen er ik til salg mere nemlig

  • #10   13. feb 2005 Hmm på min 306 er der slør i gearstangen eller hva det nu er men gear'en fejler ingen ting. men kan der fås er Rep. sæt dertil ?

Kommentér på:
køb af Peugeot/Citroen

Annonce