Køb af bil som 18 årig. {{forumTopicSubject}}
Hej allisammen håber der er nogle derude der kan hjælpe mig. Jeg er 17 år gammel og blir snart 18. Går på gymnasiet så det er ikke fordi jeg tjener de store penge, men indtil videre regner jeg med at budget på omkring 100000 kr mht. køb af en pæn bil, anlæg og evt et par ordenlige fælge. Jeg havde regnet med at kunne overtage mine forældres bil (en volvo 740 gle st. car med automat-gear, AC, læderkabine) men da vi lige har fået at vide den ikk gik gennem syn er den plan skrottet, havde ellers lagt store planer for den da jeg egentlig synes det var en ret cool bil.
- men her kommer mit spørgsmål til jer, har i nogle ideer til en bil magen til evt en bil lidt i den retning? eller hvis i har nogle andre ideer til hvad i synes jeg skulle gøre må i meget gerne henvende jer. Ved godt at det som 18årig ville være smart at købe et gammel lig der kan køre og så køre i den så længe som mulig og sparer op til fremtidig bil, men vil helst se hvilke andre muligheder der ellers er for bilkøb af en lidt federe slags.
Går tråds alt i gym så der må gerne være noget a imponere med og være komfortabelt a køre i så det ikk bare er en pine a køre i.
Useriøse henvendelser frabedes.
Påforhånd tak.
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 514
nov 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 688
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 865
Men til de 100Kg er der rimelig meget at vælge imellem..
Men hva med en Cab af lidt billigere slags? Eller nået A3 Golf 4?
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 1.104
så skal du bare finde en flink syns mand
feb 2008
Følger: 84 Følgere: 82 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 1.187
jun 2006
okt 2006
Følger: 83 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 406
apr 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 593
Følger lige med om det er en 0 fejl før jeg gider svare..
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 1.104
http://bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=474480
feb 2003
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 1.434
Tit og ofte kan man tegne en forsikring gennem forhandleren til yderst favorable betingelser og priser. Vægtafgift og benzinudgifter er også væsentligt mindre, ligsom reparationerne. En brugt bil til fx. 30.000 kroner er ingenting værd et par år efter, mens en ny bil kun har tabt noget værdi. Se bladet, og lav dit eget regnestykke.
For mit vedkommende kunne det bedre svare sig med en ny bil, fremfor en brugt Corolla fra 90´erne, som ellers var alternativet.
apr 2004
Og hvis han havde tænkt sig en volvo af den kaliber og syntes den er fed. Syntes du så ikke der er en forskeld på den og så en bil til 100.000,-. ???
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.280
Har du tænkt på kommende penge til reperationer/service?
Lagt et benzin budget udfra hvad bilen kører?
Fundet ud af hvad du har brug for som en bil kan tilbyde dig, her tænker jeg på plads, tilbehør osv
Og sidst men ikke mindst, har du gennemtænkt hvor dyr forsikring er hvis du vælger en bil med en stor motor/special bil..
Det og mere er altsammen noget du skal overveje når du går ud og køber din første bil.. Bare et par gode råd..
feb 2003
apr 2004
Når man siger anlæg behøver det jo ikke have en værdi af 60.000,- anlæget osv..
Og fælgene behøver jo heller ikke være 30" crome..
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 15 Svar: 58
Brian T
ja det kan jeg self godt se der skal man nok ha kontakterne iorden men kan sku godt se det ville være for vildt a komme kørende i om morgenen;b tror sku de andre ville lure lidt;) alt for fed bil
Yakub U -
nej forstår godt du er godt tilfreds men synes bare altid man som 18 årig er rådet til a købe noget skrot og så bare køre i den til den ikk kan mere, men tror du man kan få en ordenlig a3 for de penge der ikke har kørt 250.000-300.000? synes nemlig hver gang jeg kigger efter sådan en har dem i prisklassen til ca 100.000 kørt meget langt. Er selv ret bidt af a købe en a3 fordi jeg virkelig synes det er en flot bil, men ikke er sikker på det kan løbe rundt. Hvad skulle være en cab af billigslags f.eks? og ja det må gerne være en stc.
Frænde [truckfotos.dk]
Jeg kigger lige i den profil så:)
Brian (bil til salg) N
Det er muligvis heller ikk noget dårlig bud men kunne evt godt tænke mig noget større? men det er bestemt ikke nogen dårlig ide.
MacBaby
Ja du har sku ret det kommer man ikk langt for:b
Jan =SSJ= .
Ja det er sku noget værre noget, men nu er det os mest for a få et slag på tasken så jeg kan se hvad jeg evt kan få for den slags penge .
apr 2004
Ang. om det kan betale sig at købe nyt eller gammelt. Så kommer det jo også an på den brugte bil's pris og stang og om man selv kan lave noget på sin bil..
Den FDM test er jo kun for folk der ikke selv kan lave noget... 10 tommelfingere ;o)
feb 2008
Følger: 84 Følgere: 82 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 1.187
apr 2004
Så er det lige pludselig hvad dine krav er.. 2,4 eller 5 døre.
Lav eller høj.
Diesel eller benzin.
4x4, Rwd eller Fwd.
Sportsvogn eller family car..
Osv osv..
Håber du forstår spørgsmålet :o)
feb 2003
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Du vælger Farven og fælge til den, og smider pengene ti lden og jeg levere den som du vil ha den for under 100.000 nysynet med ny udstødning?
Startede selv i en bil magen til bare lige lidt større model da jeg blev 18...
jun 2006
jun 2006
apr 2004
maj 2006
Kan godt se dit forslag er det smarteste at gøre i længden men ville ikk selv føle den samme tilfredsstillelse ved a køre i f.eks en aygo selv om jeg dog senere ville kunne nyde godt at det, hvilket jeg godt kan se jeg bør sætte i perspektiv. Ville egentlig bare høre om der var andet der kunne betale sig i stedet for at skulle investere i den billigere men dog(efter mig mening) knap så fede bil.
Christian G
Kan godt se der er flere ting jeg bør tage op til overvejelse, det er derfor jeg helst vil købe en bil jeg er mere eller mindre sikker på kan køre længere pga det mindre den har kørt.
Har også tænkt på benzinøkonomien og det bekymre mig lidt for kunne godt tænke mig en bil der også køre godt men det er ikk fordi at benzinen bliver billigere så det er også en faktor der kan have inflydelse i min beslutning, men derfor må det stadig(om mulig) være en stor bil med plads til lidt af hvert.
Jan =SSJ= .
Jeg mener nu os der er irrelevant at jeg skal til at diskutere hvorvidt jeg mener 10.000 eller 100.000 kr... Jeg mener ikk det kommer mit spørgsmål til jer til gode..
Kan godt se at der er mange bud på hvilke biler jeg kan investere i men kunne godt tænke mig hvis i havde nogle reelle eksempler på bilerne? Og med hensyn til de 100.000 behøver det ikke være en bil der koster lige præcis det en billigere bil ville også kunne gøre det hvis den alså opfylder de samme krav.
Mit spørgsmål går os lidt ud på om det ville kunne holde i længden at bruge alle pengene med det samme på den ene bil eller om det egentlig ville være en dårlig ide? hvad synes du?
apr 2004
Men du må komme med nogle krav til hvad du vil have før det er mindre svært at kunne opfylde dine ønsker..
Personligt ville jeg starte med en mindre og billig bil. Og så have penge til overst til rep og så selfølgelig til ens forsikring.. En billig bil fordi så betyder det ikke noget at have den forsiret kun i ansvar... Ikke alt det med mors og fars forsikring. Det kan være farligt og er også ulovligt. Og så bliver det jo heller aldrig billigt for en selv...
Så en Polo eller Golf fra starten eller midt i -90'erne er mit råd til dig..
Dem syntes jeg fordi de er rimelig billig i rep og veligeholdelse. Og de kan også blive oki nice med lidt fælge og og anælg.
maj 2006
Det lyder ikk dårlig har faktisk været lidt bidt af at købe en amerikaner synes bare de køre for lidt på literen i forhold til jeg er 18 år. Volvoen kørte self heller ikk langt på literen men fik den dog os gratis. Abselut også et godt bud på hvad jeg gør når jeg blir 18. men hvor langt går den på en liter benzin? og er den til a forsikre som 18 årig?
Yakub U
Kan godt se a der er en god del a3'ere men når jeg kigger på de første og billigere af dem kommer drengerøver op i mig og tænker de har en for lille motor og at jeg da skal gå efter 1.8 T men synes allle dem har kørt for langt. Synes du at det er synd a købe en a3 med en 1.6/8 i forhold til 1.8 T.
Kris H
Må indrømme jeg godt kan lide volvo stilen men jeg desværre ikke er vild med saab da de ikke falder i min smag, men hvis i mener det er et godt bud som 18 årig er det ikke en bil jeg vil droppe:) Kan det betale sig for mig at købe den som 18 årig i længden?
Ps. det er ikke fordi jeg ikk har mine hænder skruget ordenlig på kan godt selv ordne bilen, self ikke ud i det mere komplicerede men er ikke helt uden evner selv om jeg går på gymnasie.
apr 2004
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=495152
Og mange flere..
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_alle.asp?formCategoryID=9999&formtype=1&formsort=Market.MarID+DESC&formbrand=Volvo&formsearch=&formpricemin=&formpricemax=®ion=&Submit=++S%F8g++&GroupID=
Men det er kun lige her i BG..
Men ved at kikke dem godt igennem kan man godt finde lige den bil man ønsker..
Selv om mine krav er pænt meget større. Må jeg da indrømme at jeg godt kan se mig selv i en god gammel Volve til 20-30.000,- :o)
maj 2006
Nej self ikk om det er 10.000 eller 100.000 men mener jeg havde svaret på at det var 100.000 budgettet lå på. Det er i hvert fald afklaret nu:)
Okay kan godt se det ville være smartest i det lange løb synes bare det er trist a gøre som alle andre, synes der er så mange "gejlere" polo'er golf'er der køre rundt så kunne evt godt tænke mig at skilde mig ud i stedet for a købe en golf som så mange andre. Kan self godt at at det kunne bli en fed bil med fælge og anlæg ville bare godt kunne skilde mig ud fra mængden.
Kravene til bilen er lidt usikre da jeg jo endnu ikke ved hviken vej jeg går mht bil køb men hvis jeg kunne skulle det helst være en anderledes bil med komfort og størrelse da jeg også godt kunne tænke mig at køre til udlandet eller andre ture med nogle kammarater. Motor størrelse skal iflg min indre drengerøv være så stor som mulig, men da det ikke ser ud til at benzin priserne falder kan dette muligvis godt ses bort fra og i stedet sparer på det og evt køre diesel hvis det bedre kan betale sig?
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.400
Foresten kan man sagtens købe biler i den klasse når man går på gymnasiet + SU.
apr 2004
Denner er også et godt bud. Volvo er generelt et godt bud når det er store biler. Og de er lige så overset som Saab. Saab er dog mest overset..
Men nogle flotte hjul og lidt hist og her kan de sku blive rigtige fede.. Så med de krav vil jeg ikke gå op i noget for dyrt da du skal regne lidt til rep og forsikring..
Evt en volvo mere: http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=490901
Eller : http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=492859
maj 2006
Okay det kan jeg godt se, så du mener det bedre kan betale sig at købe en saab af ældre dato end en mercedes eller bmw? f.eks den der blev linket til?
Jan =SSJ= .
Du har ret jeg hælder mere til en lidt større bil. Har været inde på markedet at kigge men synes ikke der er noget der faldet i min smag da jeg synes at 740 er utrolig grim når det ikke er en stc så ville helst have en stc, dog er det ikke nødvendigvis en volvo jeg leder efter, har dog også kigger lidt på en 850? synes du det er et godt valg? og er den overhovedet til a forsikre som 18åris med en T5 motor?
Kan godt se di stiller jævnt højere krav end mig. Din bil er jo os drømmebilen.
apr 2004
Ellers er der også noget som en Opel Omega. Også en stor bil. Men ikke samme kvalitets fornemmelse som De to svenske biler..
sep 2006
Prøv at forhøre lidt om priserne på forsikring, hvis det skal stå idit navn... Du bliver klogere. Ham philip på min venneliste med sin Volvo s40 2.0 skulle betale 45000 i forsikring hvis der kom kasko på.. Min kostede nogen steder 28000 med kasko.. bare stof til eftertanke. Begynd med noget småt, begynd så ligeså stille og med en større bil. Er på alder med dig, jeg garanterer dig for at jeg havde mistet kørekortet et par gange, hvis mine forældre stadig havde deres E39 523i..
Tro mig.. Ung = glad for en tung fod. Og nej man ikke en godbilist som 18-19 årige.
apr 2004
maj 2006
Din bil er desværre ikk lige noget for min smag lige pt men skal da huske dig hvis det er.
Jan =SSJ= .
Okay har også gået og kigger lidt på en 850 og synes faktisk ret godt om den. Har os selv været lidt i tvivl om motoren da jeg også selv tvivler på jeg kan styre det og holde igen med farten og på den måde bringer mig selv eller andre i farer. Mht km tal i en volvo hvad vil du anbefale som maks km tal hos en 850'er? hvis det 2.0 eller 2.4 motor?
Har faktisk også tænkt over en Opel Omega men har ikke kigger nærmere på det men det vil jeg da gøre.
sep 2006
Super bare iorden... En sidste ting. Det er ganske nemt at købe en bil, men pointen er at holde den kørene. Man skal virkelig ha et budgetder kan leve op til det. Det er specielt hårdt, når man ofte fester osv osv.. hvad der nu hører sammen når man studerer, som mig selv.
Eksempel på min økonomi
1100kr x 12 benzin pr mdr.
1800 miljøafgift.
3000 div. vedligeholdelse mv.
9500 forsikring
+ evt. rep. eller styling.
Ca. 22800kr. om året. Det er hele min SU
Vil ønske dig held og lykke med biljagten.
Ozan Y.
apr 2004
Få en med der har lidt forstan på biler generelt..
Kloge hoveder er altid godt :o)
BTW god holdning ang motor kræfter du har.. Fedt at høre..
Nå vil i seng nu.. Du kan altid skrive PM hvis du har spørgsmål om biler i fremtiden.
Nat nat.
maj 2006
Mange tak for de gode råd kan godt se det alligevel giver stof til eftertanke så håber stadig tilbuddet er åbent hvis jeg er kommet på andre tanker når jeg engang skal have en bil. Der er godt nok meget der påvirker økonomien især når man er 18 år gammel og studere og det der høre til. Tak skal du og ha mange tak for hjælpen det har hjulpet mig på vej til når jeg skal ha mig en bil:)
Jan =SSJ= .
Okay kan jeg godt se så er det heldig mine forældre er ret gode venner med deres mekaniker der vist kun lavede volvoer han må vide noget omd et. Mange tak for hjælpen og tak men synes godt nok os mange der på min alder køre alt for farlig og ville ikke kunne leve med mig selv hvis jeg var skyld i en ulykke. Vil udnytte mig af chancen og måske skrive en PM hvis jeg skal bruge flere råd senere hen.
Mange tak får rådene det har hjulpet mig meget.
dec 2006
Følger: 94 Følgere: 91 Biler: 15 Emner: 65 Svar: 432
Køb af bil som 18 årig.