{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.757 visninger | Oprettet:

en mekaniker læreplads? {{forumTopicSubject}}

hey bg

ja er så blevet færdig med det første forløb på tec
(med fine karakter og 0 ulovlig fravær).. og står og skal bruge en læreplads..

har mødt personligt op med en pæn ansøgning i hånden... og spurgt rigtig mange værksteder, om de kunne bruge en frisk lærling, men nej de har ?
kan det virkelig ikke ladesig gøre at få en mekaniker læreplads, uden at kende en i branchen?? hvis i kunne være intra kommer jeg gerne ud med et til jer (auto-steder) kommer selv fra brøndby , men tager gerne et godt stykke for en plads!?

-Lasse-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en mekaniker læreplads?
  • #1   14. maj 2008 det er desværre stortset Umuligt at komme ind i håndværkerbranchen hvis ikke man kender en som kan anbefale noget.....

• #2   14. maj 2008 kan da ikke være rigtig man...

• #3   14. maj 2008 Hvordan er dine karakterer, og har du værkstedserfaring?

• #4   14. maj 2008 lasse S
    Jeg havde samme problem som dig. Jeg gik i 8 måneder og ledte efter læreplads og var samme steder flere gange for at markere at jeg stadig eksisterede. Og der var bare intet. Det tætteste jeg kom på en læreplads var på et gammelt værksted med 2 mekanikere og en chef. Og selvom jeg arbejdede side om side med chefen så kunne kan ikke engang efter 2 uger huske mit navn. Og udover det så blev han altid sur hvis man spurgte om noget. Ligemeget hvad det var. Han forventede at man lærte det hele på grundforløbet. Hvilket man jo ikke gør...

Mit bedste råd til dig er at tage ud til samme sted flere gange og presse dig på. det viser du har gå-på-mod og ikke acceptere et nej.

kig eventuelt her: www.praktikpladsen.dk

• #5   14. maj 2008 mine karakter er 7 på ny skala og har været 2 gange ude i praktik (2uger) ??

• #6   14. maj 2008 Lasse S, jeg har været i præcis samme situation! Bare bliv ved, en dag kommer det bare til dig

• #7   14. maj 2008 der er kun en ting at gøre,, lav en skide god ansøgning, og så det bare rundt til alle de værksteder du kan komme i tabke om om snake personlige med mesteren,
    jeg fik 16 afslag før jeg fik gevinste, så det er bare at klø på.

held og lykke smiley

• #8   14. maj 2008 Men det er virkelig også bare en sur situation at være i.

• #9   14. maj 2008 min ansøgning er rigtig god har fået hjælp af et familie medlem som skriver taler til deverse minister... så den burde være rimlig god uden at være spækket med for mange syret ord smiley heh

• #10   14. maj 2008 Har også først lige fået min læreplads.. Men ja klø på, det kan virkelig være svært, men den kommer til sidst. Bare husk altid at være kundevenlig når du er i praktik, og bare klø på. De fleste vil rigtig gerne have man spørger i stedet for at lave noget lort smiley husk det.
    Men du skal heller ikk gå i lære et sted, hvor du ikk trives, du skal tænke på du skal være der hver dag i mange timer. Så hellere vente lidt længere

• #11   14. maj 2008 er det fordi jeg kun er 16??.. fylder år her til sep. kan det ha nogetmed sagen at gøre?

• #12   14. maj 2008 Ricky -> Generelt er voksenlærlinge ret attraktive for tiden smiley
    Jeg sendte i sin tid også 3 ansøgninger afsted, og fik tilbud fra 2 af dem. Som 17 årig.

• #13   14. maj 2008 Jeg var ude med over 30 ansøgninger før jeg fandt noget, det er så nok også lidt nemmere at finde noget når man har kørekort.. Du skal også tænke på transporten når du ikke har bil jo.

Men bare bliv ved, der kommer nok en plads..

• #14   14. maj 2008 ricky - kan du vel ha ret i... vis man dog ba kunne få en chance til at vise at man entlig brænder for at få lov til at skue smiley

• #15   14. maj 2008 Jeg tror også det er svært som 16 årig at få en mekaniker læreplads, du kan jo ikke køre bilerne frem og tilbage på pladsen når de skal flyttes da det jo er ulovligt...
    Men der er mange idag der ikke antager nogen under 18 til mekaniker lærepladserne, netop af den grund som Ricky L han beskriver...

• #16   14. maj 2008 Jeg bankede ca. 60 ansøgninger afsted og fik svar fra hele 6 steder... Det er virkelig dårligt. Og dengang var jeg 22 år.

• #17   14. maj 2008 har ikke været ude med en eneste ansøgning.. sørede for at komme i praktik et godt sted også gav jeg den virkelig gas arbejdede så hårt jeg ikke lavet andet end og sove når jeg kom hjem.. også tilbød han mig en læreplads...
    i århus og omegn. syntes jeg det vælter med steder der leder efter mekanikerlærlinge... men bare klø på og bliv ved.. og kom til og tale med chefen og hør personligt om de mangler nogle i stedet for at bare at aflevere en ansøgning....

Plambech - [ Sjælland ]:
    det er da ikke transpoten frem og tilbage der er problemet.. det er da nærmere når man skal prøvekører osv.

• #18   14. maj 2008 jeg er voksen lærling.....

tror at grunden til de "voksne" er i høj kurs er fordi du møder op osv...

da de tit har dyrere regninger at kunne betale i hjemmet

Klaus Laursen

• #19   16. aug 2009 jeg har også samme problem !!
    det er pisse træls at man ikke kan komme vidre med det man vil..

Kommentér på:
en mekaniker læreplads?

Annonce