{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.225 visninger | Oprettet:

peter k
peter k
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45

Brugtbil reklamation på bremser {{forumTopicSubject}}

Jeg købte en brugt bil 10 april altså lidt over en måned siden. Den er fra Dec 2004.
Bilen har kørt 80000 km og nyserviceret da jeg køber den. Der står i servicehæfte at bremser er slidt 40% så jeg tjekker rent faktisk ikke bremserne det er jo nok også for dumt.
Efter at have kørt kort tid ca 700km finder jeg ud af at nok er klodserne slidt 40% men skiverne er slidt 99% og de vil derfor være til at skifte efter få tusinde km.
Nu står jeg så her godt 5 uger senere jeg har kørt omkring 4000 km siden jeg hentede den og bremserne skal skiftes skiver for og bag.
Står jeg selv for den eller kan reklamationsretten komme på tale? Jeg kan jo nok godt forklare forhandleren at skiverne ikke burde være slidt allerede efter 4000 km. Han sagde at hvis de havde været under mål fra starten havde han skiftet dem men i starten var skiverne 0.2mm over min tolerancen.
Skal jeg bare selv betale for skiverne eller kan jeg henvise til købeloven i dette tilfælde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugtbil reklamation på bremser
  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

#1   21. maj 2008 PS bilen holder syn 6 måneder endnu men jeg vil køre den til syn så snart bremserne er ok de kan ikke gå igennem nu.

• #2   21. maj 2008 10 april er kun en måned siden, så ville mene at garantien skulle gælde endnu... Den gælder vel 6 måneder...

• #3   21. maj 2008 Tror jeg ikke du kan. Det er slid på bilen og ikke noget der er gået i stykker. Men jeg ikke 100% sikker.

• peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

#4   21. maj 2008 det er også derfor jeg faktisk er i tvivl netop fordi det er en sliddel. Men jeg kan jo umuligt have slidt bremserne efter kun 4000 km vil jeg da ikke mene. En slidt kobling ville han jo komme til at skifte. En anden forhandler sagde hvis han havde solgt bilen og den ikke havde kørt over 20000 efter salget ville han skifte skiverne under reklamationen. Da man jo ikke under normale forhold slider bremserne efter så få km. Skal man mon kontakte fdm istedet de må da kunne klare sådan et spørgsmål

• #5   21. maj 2008 hvis det er en ordentlig forhandler, skifter de, på deres regning. .

jeg fik skiftet komplet bagbremsere på min bil, på brugtvognsgarantien, ca 5 måneder efter jeg købte den. .

• #6   21. maj 2008 Ja prøv at spørg dem. Skriv lige hva det bliver til. For er godt nok meget i tvivl på det område smiley

• #7   21. maj 2008 Tro godt de kan feje det af med at det er sliddele, og det er ikke omfattet af garantien.. smiley

• #8   21. maj 2008 Nix, intet du kan gøre, din bil bremser jo fint, plus du skriver skiven er 99% slidt og Kloderne 40%, er det jo intet galt i.
    En skive må godt kommer under mål med de klodser den køre på (altså slide dem ned).

• #9   21. maj 2008 tjaaaaa... .sliddele er desværre ikke omfattet af regler for reklamationer... det ville svare til, at du kom med et punkteret dæk.... MEN!!! Forhandleren har givet en garanti UDOVER hvad der er lovpligtigt (det må de gerne, straks værre hvis han stillede dig ringere end købeloven) - han giver sin garanti på, at bremserne KUN er 40% slidte.. med bremser må der forstås både skiver og klodser... ergo må hans garanti også omfatte skiverne, hvis der kan argumenteres for at du ikke har slidt dem fra 40% til der hvor de er nu på de km du har kørt i den periode du har haft bilen...

Hvade der INTET stået om bremserne var der intet at komme efter, da bremserne jo PT (og sikkert også de næste 5 mdr) opfylder deres funktion - at bremse bilen. Så er det underordnet hvor slidte de er, da det er en sliddel.. MEN... da han har givet en (skriftlig) særskildt garanti på dem, er sagen en anden.

Ja - bremser er sliddele og derfor ikke omfattet af garantien, men langt de fleste forhandlere skifter dem UB indenfor de første 6 mdr alligevel - hvorfor? fordi det er deres omdømme det går ud over hvis de sælger en bil med defekte bremser..

Såååååå.. mon ikke han skifter dem, hvis de er helt slemme :o)) snak med ham mand til mand, så finder i sikkert ud af en god løsning :o))

Held med det :o))

• #10   21. maj 2008 4000 km på racerbane slider ellers godt på bremserne smiley

• #11   21. maj 2008 Prøv om han vil lave det. du kan ike få mindre end du har

• #12   21. maj 2008 Ja jeg vil gøre som Kris siger smiley

Kommentér på:
Brugtbil reklamation på bremser

Annonce