{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billån..
  • #1   31. maj 2008 Spørg din bank ?

• #2   31. maj 2008 spørg din bank istedet, det er 99% af gangene billigere

• #3   31. maj 2008 Jeg er bare blevet frarådet at bruge banken, da de er væsentligt dyrere..

Men det er måske ikke helt rigtigt?

• #4   31. maj 2008 De har tit en lidt dyre rente.. men nogle meget billigere gebyr.. og bankerner tilskriver heller ikke så tit renter som finaserings selskberne.... så gå helt klart i din bank, hvis du har en god bankrådgiver

• #5   31. maj 2008 ved køb at gamle biler, over 10 år, plejer det at være et forbrugslån (hæj rente)

og en god hovedregel er som at bilen skal være betalt når den er 10år gammel hvis du skal låne som billån. dvs en 7år gammel bil skal betales inden for 3 år = 10år. smiley

• #6   31. maj 2008 banken der næsten altid billigere meget billigere men de ser jo på din øko og vudere om du kan låne det er de andre lige glade med så hold dig tig banken

• #7   31. maj 2008 ja, gå i banken, jeg lånte 75k og skal betale 6k om måneden i 12 måneder, så det bliver til sidst kun omkring 80k

• #8   31. maj 2008 spar nogen penge op i stedet.

• #9   31. maj 2008 Okay, jeg takker for info..

Men det vil sige, at hvis jeg skal have mig en vogn fra omkring 1995, så er forbrugslån reelt set eneste mulighed?

• #10   31. maj 2008 syntes du skal gå ned i banken og snakke med din bankrådgiver om det smiley ingen siger at du behøver at sige ja til det smiley

• #11   31. maj 2008 Nej det er rigtigt nok.. smiley

Ellers må jeg vel bare ligge penge til side hver måned smiley

• #12   31. maj 2008 Banken er ALTID billigst forudsat du har et fornuftigt arrangement og en sundøkonomi. Forholder det sig omvendt er diverse financierings selvskaber billigst da banken ikke vil lade sig låne penge til en fornuftig rente. Man skal ikke sammenligne renterne men derimod ÅOP årets omkostninger. Da vi købte vores Honda kunne vi ved forhandleren også låne til en bedre rente end i banken, alternativ 2 var et FMD billån .. renten var højere end det ved Honda forhandleren men ÅOP lavere. Med disse tilbud gik jeg i banken og bad dem matche eller gøre det bedre. De gjorde det bedre!

Låner du penge ved et finans selvskab eller forhandler er der INGEN flexibilitet i det. Bliver du syg/arbejdsløs er det bare betale - Her er der ikke muligheder for springe et par ydelser over eller lignende. Det forholder sig også sådant at hvis du går hen og sælger bilen eller kommer til flere penge er der mange gange ringe muligheder ved financierings selvskaber for lave ydelsen om eller indfri lånet uden store omkostninger.

Summa det er hårdt når man drømmer om bil ... man kan leve på en sten og lade være med ryge drikke eller spise ude ... Ja der er mange gode undskyldninger i ens hoved da man jo drømmer om bilen. MEN siger banken nej så overvej hvorfor! De ser trods alt i de fleste tilfælde fornuftigt på ens økonomi.

Nu er det ingen ros af banker i bredforstand - har i min 35 årige liv haft 3 forskellige banker og har i da så absolut været yderst utilfreds med de første to.

Til slut vil jeg sige - Har du overvejet fornuften i overhovedet købe en 7 år gammel bil når du ikke står med pengene? I min verden er der mere fornuft i købe en ny eller næsten ny mindre bil. Med en ny bil ved du hvad du har og kan 98% hen af vejen gennemskue de udgifter det kommer - Det kan du ikke med en 7 år gammel bil. FDM lavede for nyligt et eksempel hvor en 18 årig mand skulle have ny bil. De sammenlignede købet af en aldrende Polo med noget Fiat 500, noget Kia og ja husker ikke den sidste. Summa af udregningerne var at det IKKE kunne betale sig købe gammelt.

Håber det sætter lidt tanker igang.

• #13   31. maj 2008 Jan (VTECH ) takker for dit indlæg, det gav mig lidt mere at regne med smiley

Men jo, under normale omstændigheder ville det jo nok være bedre at købe en helt ny vogn, men den jeg vil have er ikke en almindelig vogn, og noget tilsvarende ville koste meget mere end hvad jeg har råd til smiley

• #14   31. maj 2008 Selv tak i den sidste ende er det jo også dig der bestemmer :o)

Kommentér på:
Billån..

Annonce