Dårlige erfaringer med firmaet 3 {{forumTopicSubject}}
Synes lige jeg vil dele ud af mine ekstremt dårlige erfaringer med firmaet 3 og deres mobile bredbånd.
Min far skulle til at have mobilt bredbånd, og de bor i et relativt tyndt befolket område.
Engang jeg var ude og handle ind, stødte jeg på en salgsstand fra 3, hvor jeg spurgte dem hvordan deres 3G dækning var på min fars adresse. Svaret fra dem var meget tydeligt, der var rigtig fin dækning, også indendørs, han burde kunne forvente en fuldt 7,2 Mbit forbindelse.
Senere spurgte min far selv om det samme på en anden salgsstand fra 3 i en helt anden by, for at se om han fik samme forklaring. Altså at der var rigtig fin dækning på hans adresse, også indendørs.
I går var jeg så hjemme og skulle hjælpe ham med at få det op og køre på hans PC.
Vi sad udenfor i det gode vejr og installerede det på hans bærbare.
Da det hele var installeret, kunne jeg straks se at antenne-indikatoren kun viste mellem 2 og 3 streger ud af 10.
Det viste sig også at vi slet ikke kunne få forbindelse med netværket.
Derefter ringede jeg op til deres support, da gutten fik min fars adresse oplyst, var hans svar straks at det ville han bestemt ikke anbefale, da han boede i et yderområde, langt væk fra den nærmeste basestation. Endvidere mente han at de generelt aldrig nogensinde garanterede indendørs dækning.
Han havde dog ingen forklaring på hvorfor 2 forskellige sælgere uafhængigt af hinanden havde garanteret fuldt indendørs dækning på adressen.
Efter vi havde eksperienteret en del mere med det, viste det sig at indendørs viste den 0 ud af 10 streger på antenne-indikatoren.
Min far var tilfældigvis ved at lave noget med taget på huset, så vi tog for sjov PCen med op på taget for at se dækningen. Da vi stod i 5 meters højde og holdte PCen op i luften, kunne vi få 5 ud af 10 streger på antenne-indikatoren, og rent faktisk opnå en forbindelse på 2,8 Mbit.
Så konklusionen var at på grund af et par latterlige sælgere fra 3, der højst sandsynligt var privitionslønnet, har vi spildt en masse tid med at købe og oprette abonomentet, installere det på maskinen, ringe til kundeservice, og til sidst at kaste lortet tilbage i nakken på dem.
Rigtig flot 3.
Så pas på med at stole på en sælger fra 3
mar 2005
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 503
apr 2004
Følger: 29 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 81 Svar: 5.054
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 257
apr 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 270 Svar: 675
maj 2008
Følger: 75 Følgere: 48 Emner: 1 Svar: 689
sep 2005
Følger: 48 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 298
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.108
Jeg har også prøvet deres mobile bredbånd pga. en emsig sælger. Jeg prøvede det for sjov derhjemme, for der var jo 14 dages fuld returret, no questions asked. Det fungerede ikke særlig godt, og slet ikke godt nok til at jeg ville droppe min almindelige adsl forbindelse med trådløst netværk. Jeg leverede skidtet tilbage, men nu skulle der pludselig være en årsag til returneringen. Det blev til "dårlig dækning" efter sælgers anbefaling. De glemte så at indlevere papirerne til 3, så vi fik flere regninger, og måtte ned i butikken igen og vise dem de kopier de havde udleveret.
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
Har prøvet det samme med mobilt bredbånd der skulle dække overalt helt ud til lars tyndskids 24. roerække, og når man så prøver skidtet kan man se frem til at blive flået fordi de har været lidt for kreative med deres dækningskort. Jeg kan kun opfordre til at gå langt udenom 3 og deres svindelnumre.
sep 2004
Følger: 87 Følgere: 89 Biler: 2 Emner: 93 Svar: 2.119
maj 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 402
Og som tidligere nævnt, frarådede gutten fra deres support os klart at bruge det på adressen, da han sagde at det aldrig ville komme til at virke ordentligt, til trods for at to forskellige sælgere mente at der var fuld dækning på adressen.
Totalt spild af folks tid at sælge dem sådan noget ubrugeligt lort
nov 2002
Følger: 77 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 29 Svar: 1.472
nov 2002
Følger: 77 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 29 Svar: 1.472
nov 2002
Følger: 77 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 29 Svar: 1.472
nov 2002
Følger: 77 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 29 Svar: 1.472
nov 2002
Følger: 77 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 29 Svar: 1.472
maj 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 402
Der er desværre ikke mulighed for ekstern antenne på modemmet.
Der er da heldigvis 14 dages returret, så de får deres skrammel lige i nakken igen.
Egentlig fair nok at de ikke kan dække alle steder, da teknologien stadig er forholdsvis ny.
Men man skal absolut ikke stå og bilde folk ind at de garanterer fuld dækning, når det ikke virker en skid overhovedet.
men det er desværre sådan mange sælgere opfører sig, øjensynligt specielt ved 3
nov 2002
Følger: 77 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 29 Svar: 1.472
Teknologien er også sådan at den ikke rækker særligt langt, så hvis masten står for langt væk, kan du feks have super gsm 900 dækning og ingen 3G hsdpa. eller stærkt nedsat dækning.
Dårlige erfaringer med firmaet 3