{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilforsikring
  • #1   6. aug 2008 Du får billig forsikring, men det er nu altså ikke så dyrt igen hvis man vælger det rigtige selvskab. ulempen er jo så at du ikke for nogen ancinitet.

• #2   6. aug 2008 desuden er det heller ikke lovligt længere......

Jeg kender en forsikringsassurandør, som fortalte mig at netop den slags, i tilfælde af skader, bliver undersøgt meget nøje, og de nægter at udbetale forsikringsummer, hvis det viser sig at være fusk.

• #3   6. aug 2008 Bigfoot, ja fordi der kan jo sagtens være fusk, når han står som bruger af bilen ikke? Spade..

Og jo, du stiger i ancienitet (staveplade?) når du står som bruger. Men i realiteten kan bilen ligeså godt stå i dit navn, ville koste det samme. Det sagde samtlige forsikringsselskaber til mig, da jeg ringede rundt.

• #4   6. aug 2008 er det samme som du står som ejer, der er ingen fordele ved det ,og det er heller ikke fusk da det jo kan være forældrene der har købt bilen men deres søn bruger den = han skal stå som bruger hvis det er ham der kører i den

• #5   6. aug 2008 Jeg arbejder i et forsikringsselskab og her er svaret:

JA - de kan godt stå som ejer og du kan godt stå som bruger.. Dog sker der det, at dine forældre ville skulle betale den præmie = meget, som du skulle betale, hvis du alene havde bilen.. anciniteten fastsættes efter den bruger der har laves ancinitet.

Du kan dog altid godt låne dine forældres bil - i skal dog være opmærksomme på at nogle selskaber vil kræve dobbelt selvrisiko når føreren af bilen er under 25.

Køber du bilen og lader den forsikre i dine forældres navn, bryder du først og fremmest loven.. Der vil ikke ske noget som sådan, så længe der ikke indtræffer et uheld. MEN - sker der et udheld og finder forsikringsselskabet ud af at du rent faktsik ejer bilen, men har den i dine forældres navn, sker følgende.

1) du skal betale det du har sparet ved fidusen... dvs. er forskellen på den pris du skulle betale og den pris du har betalt gennem dine forældre fx 10.000 kr om året, og har du kørt i bilen i deres navn i tre år så skal du betale 3x10.000 = 30.000 kr

2) forhøjet selvrisiko = x2

3) du og dine forældre bliver BLACK-LISTET = alle de skader I vil komme til at anmelde i fremtiden vil blive efterforsket som svindel.

4) Du og dine forældre vil ALDRIG kunne optjæne ancinitet... I vil altid være "fanget" på laveste trin.

5) I vil kun blive tilbudt de lovpligtige forsikringer - så glem ALT om at få en ulykkesforsikring

6) og JA - forsikringsselskaberne vidregiver disse oplysninger hvis I beslutter Jer for at skifte forsikringsselskab. Så punkt 3 evt 4 vil være meget svær at slippe for.

Derudover er det også mega træls at skulle begynde som nybegynder som 30 årrig, hvor man også skal betale af på hus og købe ble'er.

Mit råd til dig - køb en gaaaaaaaaaaaaamel bil du KUN har ren ansvar på og hav den indtil du er 25.. så er du elitebilist (så fremt du ikke kører råddent) og får den absolut laveste pris. Køb en Opel Corsa B eller en corolla for en 25.000 / 30.000 kr og hav den indtil du er 25. Stifter du familie undervejs, så køb en passat som min den røde til samme forsikring.

<b> Det storbarmede egern har talt

• #6   6. aug 2008 ... lige lidt mere...

Forsikringsselskabet kan finde ud af at du ejer bilen i tilfælde af uheld hvis:

1) du har optaget lån i bilen

2) du rent faktisk står som ejer på reg. attesten

3) ved at udspionere dig og din familie ( ja det er lovligt)

4) på anden måde finde tilstrækkelig bevisførelse.

• #7   6. aug 2008 martin J>> ja.. det eksempel du nævner er ret så kendt i forsikringsbranchen... selskabet - hvis navn jeg skal lade være unævnt - var tvunget til at udbetale erstatningen til den bank der havde pant i bilen, da de var i god tro... Nu er forsikringstageren gået i personlig konkurs og forsikringsselskabet kan derfor ikke få noget ud af ham... træls for forsikringsselskabet, men endnu mere træls for kunden - konkurs er ALDRIG sjovt som privat.... Lejet bolig 4 ever here I come!

• #8   6. aug 2008 .. i sidste ende kan det kun betale sig at tage den i eget navn... det er min personlige holdning! Kender flere der har måtte stå med en begynder præmie samtidig med der også skulle betales bleer... pisse træls at måtte gå ned i en billigere bil fordi man er for godt vandt, eller måtte bøde det en ny bil koster i forsikring som nybegynder.

• #9   6. aug 2008 Okay super det er lidt ved at løbe af sporet her i slutningen

Men hvilken selskab skal man så vælge GF, Tryg, IF, eller hvad de nu hedder og er der max HK man skal tage i betraktning

• #10   6. aug 2008 Jeg ville vælge tryg..
    havde det før, men var af økonomiske grunde (su) nødt til at skifte.. Har gf nu.. og de er godt nok nogle sure labaner.. måtte slås med dem fordi de ikke ville forsikre min bil.. eller 1 havde sagt de ville.. en anden vidste det ikke.. en tredje ville ikke.. så blev jeg sur.. hvis de ikke ved det eller har samme opfatning (i samme afdeling oveni) så egner de da sig ikke som forsikrings sælgere eller hvad de er..

• #11   6. aug 2008 gf er klart bedre end tryg, syntes tryg stinker og de er pisse dyre og en af deres auto asurandøre er mega arrogant

Kommentér på:
Bilforsikring

Annonce