974 visninger
|
Oprettet:
Mitsubishi Carisma 1,8 4d. GLX køb? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg kigget på Toyota'er et stykke tid, men er begyndt at kigge på Mitsubishier også, da jeg synes den både er pæn og til at nærme sig.
Det eneste jeg pt. ved er, at reservedelene er dyre, men til gengæld at reparationer ikke skulle være aktuelt så ofte.
Jeg har også læst at jeg skal holde mig fra GDI modellen (tror jeg nok den hed), men hvad skal jeg ellers være opmærksom på med sådan en?
Bilen jeg kigger på, har kørt omkring 130.000 og er fra '97.
Al hjælpsom info er meget velkommen.
apr 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 32 Svar: 370
Det er korrekt at GDI´erne ikke er i verdensklasse, når de kører, kører de godt, men mange af dem har problemer med at motoren soder til indvendigt, det kan afhjælpes med noget rensehalløj, men hvorfor købe en bil med ekstra bøvl ved, når der findes den alm 1.8 eller 1.6 motor.
Ud over det er bilerne som regel vel-udstyrede og rimelig støjsvage i kabinen.
Og som ved alle andre biler er det en god idé med dokumentation for km-stand i form af udfyldt servicebog m.v.
Har selv haft en 1.6 fra 200, helt fra ny, kørte 45000 km i den uden motorproblemer af nogen art, dog blev forlygterne skiftet på reklamation pga fugt.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
Jeg holder mig fra GDI'erne, men er jo fristet af bilens pæne udseende og at den også indvendig ikke er totalt rippet for glæde og komfort.
Hvor slemt er det med rust og den slags?
Toyota Corollaen jeg slæbte forbi mekanikeren, viste sig at skulle have skiftet for- & bagbremser, skulle undervognsbehandles øjeblikkeligt, have skiftet drivrem og køler og jeg var slet ikke forberedt på alle disse ting. Sælgeren virkede jo flink nok
Jeg har ikke noget imod at ofre nogle penge på vigtige ting, men jeg bliver sgu' gal, når man ikke i det mindste får at vide, at den er gal med tingene..
mar 2008
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.168
mar 2008
mar 2004
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 539
mar 2008
Jeg læste også for nyligt, at man kan overkomme problemet med tilsodningen i motoren, ved at bruge en anden olie (10/40 eller sådan noget, hed den vist?). Er der noget om det? Jeg synes bilen ser superfed ud, men vil jo også gerne have at den både kører godt og holder en del år.
Jeg har hverken trailer eller campingvogns-behov.
mar 2008
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/showcar.aspx?source=1&adid=838200049
mar 2004
mar 2008
Første dårlige tegn:
Når bilen står blandt 20 andre, på én stor plads, uden en butik eller lignende.
Andet dårlige tegn:
Når bilen skal have strømkabler fra en anden bil.
Tredje dårlige tegn:
Ventilerne tikker kraftigt.
Fjerde dårlige tegn:
Meget rust både på for- & bagbremserne.
Femte dårlige tegn:
Kobling og gear "klonker".
Sjette dårlige tegn:
Bilen trækker mærkbart til højre.
Puuuuuha. Godt nok fortalte sælgeren, at den selvfølgelig ville blive sat i stand i forbindelse med salg/syn, men der var så meget galt med den bil, at jeg aldrig ville turde nærme mig den igen. Det er første gang jeg er kørt tilbage, før jeg nåede til motorvejen, fordi jeg simpelthen ikke turde køre i bilen.
Øv.
Udstyret indvendigt var lige mig, lige så vel som benpladsen bag rattet. Men, det var så også det. Virkelig besynderlig oplevelse.
mar 2008
Skal jeg glemme at finde sådan en bil i en ordentlig stand, for mellem 50-60.000kr.? Eller var jeg bare uheldig?
mar 2004
Mitsubishi Carisma 1,8 4d. GLX køb?