18 årig , køb af anderledes/unik bil. {{forumTopicSubject}}
Hey folkens
Jeg er en knægt på 17 år som blir 18 om en lille uges tid og får derfor snart mit kørekort og går og overvejer at investere i bil. Da biler er min største interesse søger jeg derfor en anderledes/unik bil som man ikke ser ofte på gaden(f.eks golf 3 og sådan som jer personlig mener man ser alt for ofte og jeg derfor er blevet træt af den) Da jeg har en stor forkærlighed for især amerikaner biler og ældre biler i det hele taget ville jeg høre jer om der kan betale sig som 18 årig? eller om i kan komme med nogle forslag til andre biler der skiller sig ud fra mængden? ikke nødvendigvis amerikaner biler men også gerne andre biler som skilder sig ud fra mængden og er til at betale som 18 årig. Budgettet ligger på omkring 50.000-60.000. Jeg er ikke født med ti tommelfingre og kan derfor godt selv klare basale reparationer og lignende men da jeg går på gymnasiet er det ikke fordi jeg har den største erfaring i dette, men er dog ikke tabt fuldstændig bag en vogn.
jan 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 481
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 2.124
feb 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 149 Svar: 1.409
feb 2006
Følger: 112 Følgere: 110 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.947
feb 2006
Følger: 112 Følgere: 110 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.947
den er perfekt
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 15 Svar: 58
Har faktisk overvejet en mini for sys den er pisse fede men er det ikke ret lille bil? jeg er nemlig ikk den mindste fyr så kunne da godt tænke mig bare lidt plads?:b
Peter L
Har faktisk kigget meget på præcis en kadett C sys os de kan blive voldsomt fede, hvor meget tror du et sådan projekt koster?
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 1.304
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 295
maj 2006
Har kigget meget på smallblock.dk men synes meget af det er dyre prisklasser, har f.eks kigget på en Chevrolet C10 pickup i gul til 68.000 u.afgift men var usikker da den skulle synes og jeg ved ikk helt hvad afgiften ligger på? men ville det kunne lade sig gøre som 18 årig?
: 80SIX :
Har faktisk kigger meget på din bil synes den der virkelig flot. men er det uanset alder det koster 1000 årligt og er det uanset bilen?
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 87 Svar: 437
Total grim bil original men se hvad min kammi har fået ud af en
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=144707
sep 2004
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 7 Emner: 135 Svar: 1.712
dec 2004
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.068
maj 2006
Har faktisk også kigget på den bil, synes godt nok os den er fed:) tror du der er ikk meget arbejde i det?
nick O
mange tak det kan jeg godt brug
Jesper B
Okay så må jeg høre om forsikring inden jeg køber noget.
Simon P
Okay det havde jeg faktisk slet ikk tænkt over, tak for det:)
dec 2004
maj 2006
*Gørding 6690 !
Kan faktisk godt lide hans indsats den er faktisk blevet ret hård i forhold til hvad den startede ud med:b
PT Gerken
Det har du ret i det ville være ærgeligt hvis det ikke kunne betale sig, det r også derfor jeg forhøre mig herinde inden jeg rigtig beslutter mig. hvilken bil ville du da ellers forslå?
Peter L
Ja det er selvfølgelig rigtig.
Okay men hvem vurdere hvor meget biler er værd? tak for siden i øvrig.
maj 2006
Ja er også helt vild med Kadett C synes det er super hård bil. Er den dyr i forsikring som 18 årig?
feb 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 123
maj 2006
synes det er en rigtig fed bil som skiller sig ud fra mængden, men ville det kunne forsikret som 18 årig? og er det en bil der kan holde til hverdagsbrug og sådan?
feb 2008
Følger: 32 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 92 Svar: 995
maj 2006
ja synes da os den er flot hvordan er det med kilometer og sådan? Har du været glad for den?:b
Okay men det er vel indenfor rimelighedens grænser?:b hvor meget ville du så skyder på at Pickup'en ville koste? og tror du det ville kunne betale sig?
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Ja, du kan godt få en fed amerikaner inden for dit budget, men det vil være synd.. især når du næppe kan få den forsikret fordelagtigt på lovlig vis som 18 årrig... veteranforsikringer kan man først købe når man er over 25 og samtidig har en hverdagsbil forsikret..
Mit råd til dig er: Køb en fin bil til en 20.000 - 25.000 kr.. her kan jeg varmt anbefale en mazda 626 coupe som min... den ser man (desværre) ikke mange af... den er rap og nem at skrue i... når den er så billig kan du også nøjes med kun at have ren ansvar på den... ansvar kan du få rigtig billig - især i de små selskaber eller ETU... For de penge du sparer, kan du så købe / spare sammen til en råfed amerikaner veteran som du så får på plader når du fylder 25... i mellemtiden kan du restaurere din i dit eget tempo 110%.. evt. tage et par småturer på prøveplader en gang til sommer.
maj 2006
Ja det er faktisk meget fed, er bare ikk så glad for fælgene men vil det kunne lade sig gøre som 18 årig?
Ja det var det jeg tænkte, men ville det kunne gå hvis mine forældre forsikrede den i stedet eller ville det være en dårlig ide?
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 397
feb 2008
Følger: 32 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 92 Svar: 995
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
jeg brænder selv for en subaru impreza wrx sti, og SKAl have en sån en dag
men som 80six har gjort, kunne oz være en mulighed, evt skriv lidt pb til ham, og hør lidt fif og sån. det har jeg selv gjort, og blev rimelig overrasket over den måde, og hvor billigt han kunne gøre det.
held og lykke mester.
maj 2006
Det kan jeg faktisk godt se det det er måske bedre at undlade at bruge for mange penge for tidlig, det vil jeg tage til mig og huske at tænke over. Hvis : 80SIX : har fået forsikret sin mustang som 22 årig skal man vel ikke være 25 år for at få forsikre en vetaran bil.
maj 2006
Har også selv overvejet at gøre det på den måde og sparer pengene op og købe bilen senere, men er bare meget utålmodig:b men hvis det ikke kan betale sig af købe en sådan bil som 18 årig bør jeg nok gøre som du har gjordt. tak håber sku det kan lade sig gøre, tror vi har det på samme måde blir også nødt til at eje en amerikaner bil om det så først blir senere må det være sådan:) skal bare have en
Det er nemlig lige det jeg er vild med, ville elske at cruise til stranden i en stor fed amerikaner bil både fordi det gir så meget opmærksomhed og så self den fede lyd. hvor meget tror du dit projelkt har stået dig i?
maj 2006
Ja vil også tage da SQUIRREL's råd til mig da det jo ville være voldsomt ærgelig helt at ødelægge mine drømme ved at smadre min drømme bil. hehe det er sku gået hurtig for dig at få sådan en utrolig fed bil:b
maj 2006
Okay det er godt nok billig i forhold til hvad jeg havde regnet med
maj 2006
maj 2006
maj 2006
Nå okay det er jo også næsten det samme:b men så blir det dem jeg bruger hvis jeg skal forsikre en amerikaner i en ung alder. Står den dig virkelig kun i 1000 kr årligt? er der begrænsninger for hvor meget du må køre så eller sådan?
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
Har to starlet'er. Rigtig billig i forsikrng. Den ene kørte 11sek tider til dhb
Sølle 60k
feb 2007
Det er en lille hemmelighed (:
Men ja den har okay mange. 471hk til 760kg
feb 2007
Ved jeg så ikke endnu (:
Den stod uden turbo da jeg købte den. Har så smækket en ny GT35 på som jeg har lagt et billede ind af.
Det eneste der forhindrer mig lige nu er den slane der går fra bundkarret og på turboen der ikke vil slutte tæt /:
Enten spændende båndene der er for dårlige eller også er de slanger vi bruger bare for ringe
maj 2006
Hehe en starlet den køre 11 tider, er den ikk muligvis lidt halv sværd at forsikre?:b
Okay det var godt nok ikk meget man skal betale så, det kommer alligevel bag på mig hvor lidt det er, og man kan vel lige overkomme at lade bilen holde stille fra november til marts, det er vel ikk meget man har lyst til at køre der? okay man hvis jeg så i stedet for at selv at købe en bil og så låner mine forældres bil tror du så stadig forsikringen hopper på den?
ellers er det vel ikk det store man skal betale for sådan en hverdagsbil?
feb 2007
Nope (:
Hvis du vil købe den så kan jeg fortælle dig det (:
maj 2006
Hehe ja men tror sku jeg køre mig selv ihjel hvis jeg køben sådan en som min første bil:b ville da slet ikk kunne administrere alle de kræfter til de få kilo:b den må være for hjernedød at køre i:) der kan da ikk være meget der kan køre fra den?
maj 2006
Nej okay det kan jeg godt se ikke kan betale sig i længden så, ville ikke være godt at blive taget for så tidelig. kan godt se jeg blir nødt til at købe en billig bil så hvis jeg skal ha en amerikaner ved siden af, der kunne en starlet jo være handy, kiksen?:b havde du ikk to?
feb 2007
Det er bare at træne med den anden starlet først (:
Desuden så kører den kun ca 0.9 bar med (et skud i tågen) 300 hk
Indtil du holder en gul knap på rattet inde så skyder den de 471 hk
og så går det ellers op i hjulspind
Her tager den en af mine venners 1.8T med 333 hk
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=8651
maj 2006
Haha jaa det har du self ret i men ville da være beroligende at ha en bil man ved kan holde til at bli påkørt af en cykel uden at bli totalskadet?:b
maj 2006
nåå okay det er jo heller ingen ting:b så er det jo lige før det bare er moderat..:b men udfra filmen ser den sku ikk helt kedelig ud den starlet:b
maj 2006
Eller ja, længe leve papmache !:b ja trafikanter er nok yderst begejstrede for den:b
maj 2006
ja har faktisk og hørt der skulle være meget godt riv i sådan en:b
maj 2006
maj 2006
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
At få en bil forsikret i forældrenes navn er en rigtig dårlig ide... ved godt der er mange der gør det og tror de er åhhhh så kloge... MEN - det er i den grad ris til egen røv... Sker der ikke nogen uheld er alt godt.. dog skal man huske på, at man en skønne dag selv må blive voksen og betale sine egne forsikringer.. fx når man flytter hjemmefra.. ja - det er spast at spare 10.000 kr årligt (under 1000 kr per måned) når man har sin frække BMW mv.. men.. det er sq pænt trælst at skulle punge ud med det blege for en stor rummelig familiebil, når man samtidig skal bruge penge på bleer og terminer på huset mv... man får sq ikke flere penge til sig selv, end når man er 18 og bor hjemme... så se det som en form for opsparing, at skulle betale sin egen forsikring..
Sker der derimod noget, så kan det blive pænt trælst at have forsikring i forældrenes navn... Finder forsikringsselskabet ud af den lille fidus sker der følgende:
1) du kommer til at betale det der er sparet ved fidusen... du har fx gennem dine forældre betalt 20.000 kr, over de sidste 2 år hvor du selv skulle betale 50.000 kr for samme dækning = et fint girokort på 30.000 kr.... hvad fx 6 år i forældrenes navn løber op i, kan I selv regne på.. skræmmende regnestykke...
2) du kommer til at betale evt. dobbelt eller tredobbelt selvirisko (forskelligt fra selskab til selskab)
3) Glem ALT om at kunne opspare ensinitet i fremtiden... (bonus på bilforsikringen).. dette gælder både den unge knægt der har "fået" en "billig" forsikring, men også de tåber der har hjulpet ham...
4) man vil også få store problemer med at kunne tegne ekstra dækninger ud over det lovlige i fremtiden.. fx. kasko på bil, Skadedyrsdækning på villa, ulykkesforiskringer mv.
5) Alle fremtidige skader vil blive efterforsket som SVINDEL...
6) og JA - selskaberne snakker sammen, så tro ikke problemerne forsvinder ved at skifte selskab..
Og til alle jer der siger "jamen, der sker ikke noget" - Hvorfor så overhovedet have en forsikring?
Og til alle jer der siger "jamen, jeg sparer da så meget" - Tør du overhovedet køre videre I forældrenes navn når du har læst ovenstående, så har du absolut INGEN medlidenhed fra mig.
Og til alle Jer der siger "ahh, haha, han overdriver for vildt" - NEJ.. jeg arbejder i forsikringsbranchen,, og JA det er sådan det foregår.... har før set et girokort på 88.000 blive sendt af sted til en fyr på 24 der havde kørt i forældrenes navn siden han var 18..
Så kør for alt i verdenen i dit eget navn!!!!
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 735
18 årig , køb af anderledes/unik bil.