{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Eftermontering af original xenon {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen
Jeg har fået tilbudt et sæt original xenon lygter til min golf 5.
Lygterne er til automatisk højdejustering, samt sensorer til det medfølger.
Men min er ikke født med automatisk justering. Har kun den manuelle knap inde i kabinen.
Er det muligt at eftermontere det hele bare såen, eller er det et større projekt???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eftermontering af original xenon
  • #1   13. okt 2008 Hey Lars

    Ville også godt have xenon i min. Jeg har dog planer om bare at få et kit i de nuværende lygter, og således ingen deciderede nye xenon lygter. Nogle folk sir det blænder for meget, andre sir det ikke blænder hvis man får det instillet korrekt.

    Jeg ved sku ikke rigtig hvad man skal tro på. smiley
    Held og lykke med det

    / Lasse


  • #2   13. okt 2008 Hey Lasse.
    Det med at bare smide nogle xenon pærer i lygterne kan i hvert fald ikke anbefales. Mest da det jo er ulovligt at eftermontere det, og når de kun er sat i standard lygterne har strisserne nemt ved at se det ikke er lovligt lavet.
    Så vil ikke ligefrem anbefale dig det.


  • #3   13. okt 2008 Så egentlig derfor jeg er vil ha de originale lygter i, så det hele er iorden. Så er der ikke noget at komme efter smiley

  • #4   13. okt 2008 Ja det er rigtig nok. Jeg er også kommet lidt fra det igen, oz fordi man risikerer bøder osv.! smiley



  • #5   13. okt 2008 du skal også have lygtespulere ellers er det ulovligt....

  • #6   13. okt 2008 Lars M >> Der er nok mange ting der skal laves om, men hvis alt i ledningsnet, kontakter (de gamle skal jo nok ikke være der mere) og censorer osv det er med til de lygter, så er det nok muligt. Dog skal det hele nok programmeres ind i computersystemet i den. Så det bliver nok ikke billigt i den sidste ende. Jeg kender også en der lige troede han kunne eftermontere tågelygter på hans nye Passat, men det blev dyrt at få det lavet ved VW. For de blev godt nok monteret, men de virkede ikke.

    Jens K >> Så vidt jeg kan se er der vist også lygtespulere både på den nævnte Polo og den nævnte Golf . Eller "klapperne" til det er der i hvert tilfælde i kofangerne.

    Lasse L >> Man kan ikke indstille xenon korrekt i normale lygter, men mange justerer det ned, således det ikke blænder så meget. Men hvad hjælper lyset så hvis det lyser lige ned i jorden?

    Det er farligt at køre med forkeret lys, både for dem der kører og ikke mindst dem de møder i trafikken.
    Så hold xenon som originalt udstyr.


  • #7   13. okt 2008 Jens K - Nu spurgte jeg ikke til hvad der er lovligt og ulovligt. De punkter kender jeg godt til.
    Sys efterhånden ikke man kan stille et spørgsmål herinde uden der er en masse som skal komme med ekstra ting som egentlig ikke har noget med det oprindelige spørgsmål at gøre...
    Ikke personlig møntet på dig Jens. Bare sådan generelt.
    Men okay. Ja kunne godt forestille mig det kan give noget vrøvl med hele canbus systemet.
    Var egentlig bare om der var nogen som havde prøvet det, og om hvor meget bøvl der ville være i det.


Kommentér på:
Eftermontering af original xenon

Annonce