{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eftermontering af original xenon
  • #1   23. feb 2013 Nivaeu-sensore

  • #3   23. feb 2013 Du kan sagtens få det til at lyse uden ALWR (automatisk lyslængderegulering) men det er først lovligt når der er monteret ALWR og lygtevaskere.

  • #4   23. feb 2013 Jeg vil bare have det til at lyse, også må resten komme hen af vejen ..

    T3 busdriver . : Hva skal der til for at det lyser?


  • #5   23. feb 2013 Det kan aldrig betale sig at få lavet efterfølgende efter min mening!

  • #7   23. feb 2013 Jeg har jo manuel justering ?
    De kan bare justeres ned


  • #8   23. feb 2013 ALWR står jo blot for "automatische leuchtweitenregulierung", så det har ikke nogen betydning hvad angår at få lys i lygterne. Men må nok tilslutte mig MK i, at det er temmelig irriterende for andre billister, så skal det monteres, skal det monteres lovligt.

  • #10   23. feb 2013 Kan jeg ikke bruge mit manuel justering fra kabinen istedet for alwr system ?

  • #11   23. feb 2013 Den automatiske lygtejustering foregår kontinuerligt når det er med ALWR, dvs. den selv justerer lygterne ned, når bilen evt. står på en skråning. Det vil du aldrig kunne gøre med din manuelle justering fra kabinen. Derfor er det ulovigt. Du vil også kunne se, at biler med orig. xenon ikke giver mulighed for justering fra kabinen overhovedet.

  • #12   23. feb 2013 Jeg tænkte på om jeg ikke kunne justerer xenon lygterne op og ned med min manuel justering ?

  • #13   23. feb 2013 Casper S: hvorfor holder du ikke bare kæft og lader være at kommentere på noget som du selv gør PISSE ulovligt..

    du skal så vidt jeg husker have el justering af lygter, lygte vasker og så dine xenon lygter før det er i nærheden af at være lovligt..
    jeg ville ikke smide det på før jeg havde alle ting men ja det er jo dit valg


  • #14   23. feb 2013 manuel lygtejustering må ikke være installeret på en bil med xenon ( sjovt nok når der kræves AUTOMATISK LYGTE JUSTERING ) og ikke manuel...

    Du har sikkert lygter, pære. men du mangler lygtemoduler, ledningsnet dertil, der er vel omkring 10 ledninger til hvert modul. dette modul styre Pære, lygteindstilling. dertil vil du være nødsaget til at installere ALWR

    Der er ikke plugNplay på nogen måder selvom det er originalt.

    Så sælg din bil, og køb en magen til med xenon, det er det nemmeste og det billigste. du kommer hurtigt af med over 20K i stumper + en evt. godkendlese/afgift.


  • #15   23. feb 2013 Nej du må ik bruge den manuelle styring fra kabinen, der skal en sensor eller to ned på for og bag aksel så vidt jeg husker som selv justere det konstant!

  • #16   23. feb 2013 Hvorfor bliver der altid overdrevet i disse emner.
    Hvis din bil har lygtevask er det billigt at eftermontere xenon.
    Det koster 25-35000 fra fabrikken og kan gøres mange gange til den pris.

    Olsen du skal bruge følgene:
    Komplette forlygter
    Adaptorstik
    Muligvis ny BCM.
    Trække ledninger ind i din BCM og kode bilen.
    Så lyser de.

    Skal du ha aLWR på koster det 349 euro + ca 2000 i montering også er du kørende med lovlig xenon såfremt du har lygtevask.


  • #17   23. feb 2013 Dawid: Du kan jo ikke sammenligne med prisen fra fabrikken, da der herhjemme er betalt 180% afgift af alt udstyr. Den reelle pris uden afgift vil jo så nærmere være 10.000. Og det er svært at eftermontere xenon ret mange gange til den pris.

  • #18   23. feb 2013 ENDELIG EN DER KOM MED NOGET MEGET ENKELT OG SERIØS .

    DAWID !! Tak for hjælpen ..

    BCM, det er nok central electronikken du snakker om ikk ? smiley


  • #19   23. feb 2013 Anders ja og netop derfor er det forkert at sige det ikk kan betale sig at eftermontere.

    Olsen ja BCM er central eletroniken. Seat plejer at have highend BCM men du kan opgradere til 30 byte udgave og få drejelys i tågelyset.


  • #21   23. feb 2013 Dawid

    Ja det fint, du mener du kan få Lygter, Pære, Lygtemoduler, BCM, ALWR Sensore for+bag, Ledningsnet og så lige trylle lidt ledninger ind til BCM for under 20K?

    Det tror jeg sgu ikke på...



  • #22   23. feb 2013 Mekaniker Dude.
    Er egentlig ok ligeglad om du tror på det. Men ja sagtens. Har lavet det på A4 med kurvelys og sensore for 12000 +moms.
    Sciroccen i mit fotoalbum kostede selve lys delen ca 13000+ moms. Det er så uden bcm da den ikke var nødvendig at skifte. Men har bcm liggende til 900,- pr stk så de vælter ikk budgettet.


  • #23   23. feb 2013 okay, hvad så med syns delen?

  • #24   23. feb 2013 Synsdelen?
    Worst case er det et omsyn og registrere ombygningen.
    På samme måde som en gevindundervogn.

    Men som sagt har man lygtevask kan det klares for fornuftige penge. Har man ikke kan det blive meget dyrt.


  • #25   23. feb 2013 Okay, man lære hverdag smiley

  • #26   23. feb 2013 True smiley

Kommentér på:
Eftermontering af original xenon

Annonce