{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Rettigheder privat salg, hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu solgt min gamle bil, hvor jeg skriver i annoncen hvilke ting der er udskiftede, og at der ingen varme i bilen er, og at det kan have noget at gøre med at den ikke lufter ud.

Jeg mødes med køber, mod at have fortalt dem at hvis de ikke ønsker at vente, bliver det kun mig, uden min bror, og jeg intet har forstand på biler.
De vil så gerne mødes, og igen her fortæller jeg dem at jeg ikke kan fortælle så meget andet end det der stod på annoncen.

De vælger at købe bilen, og jeg spørg om de nu har læst hele slutseddel igennem, hvor jeg skriver at den er købt som beset og ingen garanti gives.

Nu ringer de så for at sige at det er toppakningen der er gået, og de vil lade handlen gå tilbage. Men jeg har lagt meget klart ud at jeg ikke kunne fortælle dem andet!

Jeg er da ikke tvunget til at gøre noget vel?
Jeg er self ked af det på deres vegne, men jeg føler jeg har gjort hvad jeg kunne?

/Tina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rettigheder privat salg, hvad gør jeg?
  • #1   30. okt 2008 Den må de selv æde så længe der står på slutsedlen at den er købt som beset, så kan de intet gøre, og du skal ikke betale for at få det fixet..

• #2   30. okt 2008 de kan ikke gøre en skid ... bare glem alt om det ...

• #4   30. okt 2008 Hvis det står på slutedlen. så er der ikk noget at gøre. og hvis de vil true med politiet så kan de bare gøre det. det hjælper ikk en skid

• #5   30. okt 2008 jeg mener ik du ska gøre noget hvis prisen på varen er under 10kg så tror jeg heller ik de kan gøre dig noget ellers ku de jo have undersøgt vraget på stedet man burde uden at ha den store forstand hurtigt kunne konstatere defekt motor. de ka jo os ha kørt den i sænk på vej hjem fra dig. mvh.chevy

• #6   30. okt 2008 Nej det mener jeg nemlig også..

Men føj hvor er det ubehageligt at han ligger og ringer, og nærmes truer!
    Men jeg må bare slå koldt vand i blodet..

/Tina

• #7   30. okt 2008 De kan kun gøre noget, hvis de kan bevise at du var klar over fejlen inden du solgte bilen uden at gøre dem opmærksom på dette.

• #8   30. okt 2008 Neej de kan ikke gøre en skid..

Og det er vel osse fordi de har tævet den a den er røget.--

• #9   30. okt 2008 Der er ikke noget at gøre set fra købers side, du kan være skide ligeglad.. Der er intet at gøre for dem da der vist ikke er noget at gøre inden for privat køb

• #10   30. okt 2008 det er ris til deres egen røv de har skrevet under på bilen er købt som beset og uden garanti så det skal du ikke tage dig af det kan jo ske for en hver det er jo en brugt bil og ja det er en brugs genstand så der er noget der vil gå i stykker på et tidspunkt sådan er det bare men du skal ikke betale for noget af nogen art

• #11   30. okt 2008 Tina S
    at skifte nummer smiley

• #12   30. okt 2008 Solgte min Del sol fredag, og lørdag døde motoren...

Han kunne ikk gøre noget... Selvom de truede med Advokater osv...
    - Sagde ærgeligt, ked af det på jeres vegne, men ville selvfølgelig ikke lade handlen gå retur...

Bare ærgeligt for dem, tag det roligt, de kan ikke gøre en skid....

Udover selvtægt vel ? smiley

• #13   30. okt 2008 ed kan ikke gøre dig noget som helst den er jo købt som beset det har de skrevet under på så det er deres problem så skulle du jo gå til en forhandler og købe bil hvis de vil ha garanti på den

• #14   30. okt 2008 flex idioten en på skalden, dette er ikke dit problem, de har købt bilen som beset, og slut prut finale smiley

• #15   30. okt 2008 TIna

i danmark ligger det sådan med købeloven inden for private, at når du køber en bil som beset.. er du fra det øjeblik selv ansvarligt for ALT

hvis motoren falder ud 1 minut efter er der INTET at gøre!!

den eneste måde en handel kan gå tilbage er hvis køber kan bevise, du har løjet i en salgsannonce eller hvis der er gæld i bilen!!

så skulle du fx have skrevet at der lige er kommet ny toppakning i.
    og den så går. når han eller hun kører hjem og de så kan bevise den ikke er ny. og så er det ikke engang sikkert, at de kan lade handlen gå tilbage. kan evt komme til at betale for en rep.

men du står godt stillet bare der ikke er gæld i bilen!!

• #16   30. okt 2008 men hvis de direkte truer dig personligt ka du spørge om de ved hvad straffeloven siger om trusler hvis du melder dem og ka bevise det.mvh.chevy

• #17   30. okt 2008 citat forbrug.dk :

<i> Salg til privatNår to private handler, er der ikke tale om forbrugerkøb. Parterne er kun underlagt købelovens almindelige bestemmelser, hvis ikke andet er aftalt. For både køber og sælger vil det dog være en god ide at udfærdige og underskrive en slutseddel. Medlemmer af FDM kan hente FDM’s slutseddel til private bilhandler fra FDM’s hjemmeside og få rådgivning om udfyldelsen.

Bilen kan sælges som prøvet og beset uden reklamationsret. Selv med denne begrænsning er den private sælger ikke helt uden ansvar. Som sælger skal du være klar over, at du står inde for rigtigheden af de oplysninger, du giver om bilen – det være sig årgang, motorstørrelse, skader m.m. Ligeledes kan du drages til ansvar, hvis du bevidst fortier forhold omkring bilen, når du samtidig må antages at være klar over, at forholdene kunne have betydning for køberens beslutning om køb, hvis han havde kendt til dem. Det kunne for eksempel være en oplysning om, at bilen tidligere havde fået en større skade i et trafikuheld.
    </i>

• #18   30. okt 2008 Hvis du ud fra din erhvershistorie ingen erfaring har inden for autobranchen snakker vi formildende omstændigheder, hvorfor der kan argumenteres for at du har solgt i god tro, desto mere at der ud fra slutseddlen tydeligt fremgår at køretøjet sælges uden nogen form for garanti..
    Hvis de forsætter med at ringe så informere dem om at hvis det forsætter føler du dig nødsaget til at anmelde dem for chikane.
    Så skulle den ged være barberet..

Var igennem det samme med en mand der købte min mors gamle bil hvor han 11 dage efter ringer ang utæt pakning og truer min gamle mor med at det skal hun betale (Wow så man hård, en gammel dame)
    Dette er ikke kun det man anser som en sliddel, men køretøjet var også købt uden garanti ifølge slutseddlen.
    Så truer klaphatten med FDM, hvorefter jeg påpeger hvilken sag han står med overfor os og hvilke beviser han skal kunne fører for overhovedet at fremfører en anklage..

Vi har intet hørt endnu.. Til grin!

• #19   30. okt 2008 solgte osse en bil engang der brændte køber motor af i den et par uger efter hvor han mente jeg skulle erstatte den ville jeg ikke for han havde selv for talt mig at den fik fuld kniv hele vejen hjem ca 60 km og hva bil kan holde til det i længden men han truede osse med advokat og retten osv. men blev aldrig til mere

• #20   30. okt 2008 Jeg har lige købt en bil forleden dag, dog ikke overnævnte, der røg toppakning på vej hjem af....sur røv ja....Men så for man muligheden for at renovere topstykket og smide 5000,- i det...men det er sku det man må tage med når man handler brugt bil i en pris klasse som en golf ligger i...

• #21   30. okt 2008 Tak for hjælpen alle sammen smiley Jeg har nu også snakkede med min bror og næste gang han ringer, får han besked på hvad de har skrevet under, og at intet er i mine hænder. Så må vi se hvad han ønsker at gøre derfra smiley

Kommentér på:
Rettigheder privat salg, hvad gør jeg?

Annonce