{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

starter dårligt 1,9 tdi {{forumTopicSubject}}

audi 80 1,9 tdi 94.. jeg skal holde starteren på i 5 til 10 sekunder før den starter.. kan dette være gløderørne??
og kan jeg bare købe nogle i thansen eller er det noget lort de har??

det er noget den lige er begyndt på efter det er blevet rigtigt koldt.. det er kun når den er helt kold.. ingen unormal røg.. ingen unormale lyde.. er bare længerer tid om at starte end den plejer..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne gulve 2.500 kr.
  • Installation og opsætning af 6 lamper 2.000 kr.
  • Opsætning af sminkebord 780 kr.
  • Påsættelse af afløbsstus på opvaskemaskine 550 kr.
  • Jeg skal have to loftslamper op 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  starter dårligt 1,9 tdi
  • #1   24. nov 2008 Kan være gløderør.. men det kan også være forkeret indstllet pumpe...

evt tjek hvor mange amp gløderørene sluger.. hvis de ca sluger 20amp stykket er de iorden.

• #2   24. nov 2008 ok tak det undersøger jeg..
    den skal vel på værksted for at få undersøgt det med pumpen??

• #3   24. nov 2008 Er ret sikker på at det er pumpen det er galt med...

Yep du skal have den på værksted eller kende en der har en diagnosetester som kan tjekke pumpens spøjtepunkt + temp.

Det er ikke nok med micrometerur på TDI´erne.

• #4   24. nov 2008 Har du fået skiftet tandrem for nylig ?

• #5   24. nov 2008 for et halt år siden.. 20 tusind km

• #6   24. nov 2008 hmmmm.. mål gløderørene igennem... er de defekte, så er det afsted til alt andet end T-hansen.. er i hvert tilfælde ikke gode til min AAZ 1,9 TD'er - passer som en rød pølse i en fransk hotdog... køb hos merkonomen og få noget kram i stedet...

Hvad angår pumpen så få den sendt til en diesel-elektro og få den tjekket igenne... Kan varmt anbefale Thy Dieselelektro ved Thybo-biler.

• #7   24. nov 2008 TROELS W

Så skal du køre ned til den mekaniker som har skiftet T-Rem og spørge ham om han havde tester på for at stille pumpem i forbindelse med tandremsskift. Det har han garantert ikke og det mærker du nu her hvor det er blevet koldt i vejrt.
    Derfor burde han få stillet den korrekt på hans regning !

da SQUIRREL --- det er ikke fordi der er noget i galt med hans pumpe..

Det er 99% sikkert at den ikke er stillet korrekt i forbindelse med tandremsskift !
    Det kan som regel først mærkes når det bliver koldt i vejrt.

Hvis du er i vestjylland på et tidspunkt skal jeg gerne smække en tester på gratis og se om den står forkert..

• #8   24. nov 2008 ok mange tak er det noget der er dyrt at få lavet på værsted?
    T-remen er nemlig skiftet i tyskland, lige før jeg købte den..

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #9   24. nov 2008 Hej Hej
    Lige et tillægsspørgsmål. Har selv en 1.9 TDI 1Z, der lider af det samme. Kan slidte dysespidser have en påvirkning? Hvis dieselen ikke bliver forstøvet perfekt kunne man jo forestille sig det gjorde det sværere at starte?

• #10   13. dec 2008 har det samme problem med min men ved så det er fordi min pumpe skal skiftes fordi den er ved at være utæt ved rem akselen og kan trække falsk luft derfra når den er slukket og diesel´en render væk fra pumpen så hvis den står to dage er den bare næsten ik til at få gange i igen

Kommentér på:
starter dårligt 1,9 tdi

Annonce