{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin 92/95 blyfri.... forskel??
  • #2   26. nov 2008 De fleste alm benzin biler kan sagtens køre på 92 uden problemer.

• #3   26. nov 2008
    Min kæreste har arbejdet for et af de større benzinselsskaber og hun siger at de kun har en tank nede under jorden, hvor både 92 og 95 pumpes fra. 1 tank = 1 slags benzin = 95 i begge slanger

• #4   26. nov 2008 7 ud af 10 tank stationer giver dig 92 blyfri, men kalder det 92 blyfri. Det er da de ikke har nok beholdere til at kunnet tage flere forskellige typer banzin. Så om du kører på 95 eller 92 blyfri er pisse ligegyldigt. Din motor kender ikke forskellen. Den mærker kun forskel hvis du skrifter fra 92 til 98 blyfri

• #5   26. nov 2008 Kører kun på 99oktan V-power smiley

Desto højere oktan-tal....... desto mere kan benzinen komprimeres (presses sammen) inden at det detonerer (selvantænder)

Dvs, at hvis jeg hælder 92 på min Saab.....så tændingsbanker den.

• #6   26. nov 2008 I mindre byer med ubemandede tankstationer er det tit det samme i begge haner.

Jeg spurgte engang en chauffør ad som kom i tankvognen, om hvad han tankede i de store tanke. og han svarede Diesel og Blyfri... Så spurgte jeg hvad så med 92/95.. Igen sagde han at det han skulle levere kun var diesel og blyfri.

Der var sjovt nok også kun 2 store haner.

Han smilede også temmelig meget imens han sagde det. Og min daværende bil kørte underlig på 92 blyfri.. Men når jeg tankede 92 på den stander, så kørte den sjovt nok helt perfekt.. hmm.. hehe.

• #7   26. nov 2008 min gamle corolla gik bedre på 95 end 92 ved ikke om det er sandt eller om det bare var noget jeg bilde mig selv ind hehe

• #8   26. nov 2008 Thomas S

Håber du mener det ironisk...........

• #9   26. nov 2008 Ronni H, gav et godt svar...
    Og det med at der er en tank til 92/95 har jeg også hørt, fra min søsters far(vi har ikke samme far) som kører tankbil...

Det giver jo oss lidt mening, at i det lange løb er det billigere bare at nøjes med en tank og kun at producere 95 når der nu kun er 6 øres foreskel...
    Tænk hvad en tank i jorden koster, og hvis lastbiler og diverse skulle køre 2 gange....

• #10   26. nov 2008 Hans K J: Nemlig... Det er ihvertfald den største grund til at de mindre ubemandede kun får leveret diesel og blyfri (95)

• #11   26. nov 2008 Thomas S.

Tro hvad du vil.. Jeg er egentlig ligeglad med om folk betaler 6 øre for meget pr liter benzin på de ubemandede. man kan jo selv se hvor mange store haner der er, og regne på hvad der ligger under fødderne på en.

Desuden kører jeg alligevel Diesel nu, så det er bar dæjli..

• #12   26. nov 2008 Ja min bil kan også kun køre på v-power så det er meget nemt

• #13   26. nov 2008 Thomas S

Det gør min , den gøre meget ujevent på 95

• #14   26. nov 2008 Da jeg for 6 år siden gik på htx lavede vi et kemi forsøg hvor der blev indsamlet benzin fra 10 forskellige standere og benzinen blev sammenlignet på kryds og tværs... Mener det var 8 ud af de ti hvor der ikke var forskel på 92 og 95.

Spørgsmålet var om bilen fra 96 kunne køre på dem begge og ja, det kan den helt sikkert.

Ronni H, jeg vil gerne se dig komprimere en væske!! Det med at benzin kan komprimeres må du længere ud på landet med, det er luften i forbrændingskammeret der komprimeres... smiley

Når benzinproducenterne skal forhøje oktan tallet i benzinen tilsættes hovedsageligt MTBE. MTBE har en dårligere tændvillighed i forhold til selve benzinen, dvs at en benzin med højere oktan har svære at antænne (højere antændelses temperatur) end benzin med lavere oktan tal. Det kan også ses ud fra at lavoktan benzin har en højere brændværdi en højoktan, fordi tilsætningen fortynder benzinen.

Man kan gå ud fra kompressionen på ens motor, jo højere kompression jo højere oktan. Og tændingsbanken kommer af "for god" tændvillighed på benzinen, (selvantænding) inden tændrøret når at gniste. Den høje kompression i forbrændingskammeret sætter benzin molekylerne op i en høj hastighed hvormed de bliver så varme at de selvantænder.

I må korrigere mig hvis jeg er forkert på den. Hilsen Maskinmesteren smiley

• #15   26. nov 2008 Morten S
    Tak for en god forklaring smiley

• #16   27. nov 2008 Takker for alle svarene smiley Der er mange meninger om sagen kan jeg høre smiley

• #17   6. okt 2009 hey.. har lige fået en 406 sv v6 med skal sådan en satan kører på ? ham der havde den før sagde bare 92 ?? mvh brian

• #18   6. okt 2009 En 406'er ville jeg nok tanke 95 på...

Ellers se indersiden af benzindækslet, der står det tit...

• #19   6. okt 2009 okay smiley

Kommentér på:
Benzin 92/95 blyfri.... forskel??

Annonce