{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.290 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Tilmeldt:
6. mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147

Dødt batteri, starter eller andet? {{forumTopicSubject}}

Da jeg nu er 2 måneder gammel bilejer, er jeg stadigvæk langt fra noget geni til biler og derfor et nyt spørgsmål smiley
Min Toyota Avensis fra '98, har fået et nyt problem. Kørte i den i lørdags, ingen problemer. Ville så starte den her til morgen & det eneste bilen gad, var at sige "tik tik tik" smiley
Så ringede jeg efter noget autohjælp & fik startet den. Lige så snart den nærmest snusede til startkablerne, startede den med det samme. Så kørte jeg cirka 20-25 minutter til mit arbejde.
Så knokle i hvad der var tilbage af min arbejdsdag & ned til bilen igen, for at komme hjem.. "Tik tik tik"... (indsæt mange grimme vrede gloser). Ham fra vejhjælpen mente at 20-30 minutters kørsel burde lade batteriet op og at jeg så ikke ville mærke mere til det. Det var min bil ikke enig i. Gudskelov var en super flink kollega fulgt med til bilen, bare lige hvis nu... Han gav mig så et lidt omkring Thansen, hvor jeg købte mig sådan en lille kuffert med kabler på.
Samme scenario som om morgenen, kablerne på, startede bilen i første hug. Ingen problemer når først motoren er i gang. Stillede bilen fra mig cirka 15 minutter senere og ville flytte den bagefter..."tik tik tik".
Er det batteriet, starteren eller noget andet der er galt og som kan opstå fra den ene dag til den anden, uden at der er nattefrost i luften? Og hvad er der chance for at det her kan koste mig at få fixet hos en mekaniker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødt batteri, starter eller andet?
  • #1   1. dec 2008 din generator lader nok ikke mere,

  • #2   1. dec 2008 Batteriet er færdigt.. byt til nyt.

  • #3   1. dec 2008 kunne lyde til dit batteri er dårligt, eller en generator der ikke lader mere (:

  • #4   1. dec 2008 ny generator den laver ikke nok strøm mer.. på med sådan en ny en

  • #5   1. dec 2008 dit batteri er faldet sammen..
    Køb et nyt i morgen og skift det..

    vupti problem løst.. mange kører på et "dårligt" batteri.. når kulden sp kommer dør batteriet.. falder simpelthen sammen..

    nyt på så er du kørende uden startkabler!

    <b> Mvh Kim toyota mekaniker


  • #6   1. dec 2008 det er batteriet hvis det var generatoen ville han ikke kunne køre 25 min på arbejde uden den gik død. En benzin bil bruger jo strøm for at køre smiley

  • #7   1. dec 2008 hvordan kan i sidde og sige generator.. seriøst lad vær med at kommentere det hvis i ikke har forstand på det..

    tænk hvis manden gik ud og brugte 2k på en ombytter og finder ud af det hjælper ikke en skid!!!

    hvis generatoren var død ville bilen gå ud <b> lige så snart han fjernede startkablerne!!

    </b> nyt batteri.. intet andet..


  • #8   1. dec 2008 Jeg tilslutter mig koret der siger nyt batteri.

  • #9   1. dec 2008 lyder som min.. den fik vi også igang.. så kørte jeg 5 km så døde den fuldstændig og kunne hverken skubbes eller noget igang. det var bare batteriet som var faldet sammen,

  • #10   1. dec 2008 Præcis Tommy.

  • #11   1. dec 2008 er også overbevist om det er batteriet.

    hvis du har mulighed for det, så mål spændingen på batteriet


  • #12   1. dec 2008 Bo C

    spændingen kan sagtens være 12 v selv om batteriet er faldet sammen..
    man skal måle batteriets ampere smiley


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
    #13   1. dec 2008 Pyha, det ser ud til at flertallet hælder til batteriet, som uden tvivl er det billigste problem at fikse.
    Tusind tak allesammen, imponerende mange svar på mit dumme spørgsmål, på så kort tid.
    Så lige et tilføjelsesspørgsmål.. Den kuffert ting jeg har købt med kabler og en måler på, kan den bruges til at måle batteriet eller er det kun til at vise hvor meget strøm der er på kufferten?


  • #14   1. dec 2008 kun hvor meget strøm der er på din "kuffert" !


  • #15   1. dec 2008 Jeg har selv lige købt et nyt batteri..

    Bilen havde ingen problemer før i tiden, og batteriet virkede perfekt.. Dog var det gammelt..

    Så har det fået frost i små 14 dage - ja og så dør det smiley

    Det nye er der ingen problemer med smiley


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
    #16   1. dec 2008 Øv smiley
    Nå, men mon ikke budet på batteriet er fornuftigt? smiley
    Jeg tror jeg prøver at finde et sted at skifte det.


  • #17   1. dec 2008 det dit batteri for hvis din generator ik ville lade ku bilen ik køre for så ka den ik lave gnist til tændrøret!! så jeg slutter mig til de andre


  • #18   1. dec 2008 Det er bare at køre ud til thansen og få dem til at slå et op til din.

    Evt mål selv og køb et? De passer gerne ned i holderen.

    Det kan skiftes med lidt almindeligt værktøj på 5 minutter.

    Der er bare en enkelt forholdsregel:

    Lad vær med at røre plus med minus når batteriet er sluttet til smiley


  • #19   1. dec 2008 nej kør i hjem og fusk da er batterierne billiger end ved thansen

  • #20   1. dec 2008 Til gengæld kan de rent faktisk slå op hvad batteri det er der sidder i hans Avensis i thansen..

    i Jem&Fix kan de ikke hjælpe med noget som helst smiley


  • #21   1. dec 2008 da står jo på hans batteri hvor mange ampere det ska være på og str. kan man se sig ud af udover det ska man bare huske i hvilken side plus og minus er det kan enhver idot da finde ud af

  • #22   1. dec 2008 batteri... og ellers enig med Kim

  • #23   1. dec 2008 jep i dette vejr.. dit batteri er faldet sammen i cellerne.. lad være med at lade det.. køb et nyt

  • #24   1. dec 2008 hvis hans generator ikke lader ville bilen ikke kører længe .-9 + At lampen vil lyse

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
    #25   1. dec 2008 Nu I nævner det med plus og minus... Lidt klogere blev jeg da her til aften, da jeg gav bilen strøm igen. Det undrede mig noget, at gnisterne pludselig sprøjtede til højre og venstre, for det gjorde det ikke tidligere... Så kom jeg i tanke om at kufferten er lavet "omvendt", så fronten på den sidder bagpå, lidt svært at forklare, men kablerne sidder modsat på fronten kontra hvordan de skal sidde på motoren. Var noget overrasket over, at batteriet stadigvæk ville fungere, da jeg så plantede kablerne rigtigt.. Men for fanden, jeg burde lægge mærke til sådan noget også i mørket. smiley

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
    #26   1. dec 2008 Ham fra autohjælpen imorges, foreslog AGL ude i Husum, i forbindelse med at få skiftet batteriet. 300-400kr. og så skiftede de oven i købet batteriet. Er der nogen der kender til det? Og hvor lang tid det tager? Jeg kunne selvfølgelig også ta' forbi Jem&Fix eller Thansen, men det ville jo være smart, hvis de bare kunne smide et i med det samme (specielt mine totalt manglende evner taget i betragtning).

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
    #27   1. dec 2008 AGL har ikke bilbatterier, ser det ud til. smiley

  • #28   1. dec 2008 hvis du ka få et bateri med montering til den pris så er det bare det du gør for billiger ka du sku ik få det

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
    #29   1. dec 2008 Så har jeg da lært lidt nyt idag, selvom jeg ikke er i humør til at lære, vil hellere bare køre smiley
    Jeg tror Thansen bliver belønnet med mit besøg, lige omkring lukketid imorgen, bevæbnet med min instruktionsbog smiley


  • #30   1. dec 2008 Det er ok at du ikke selv tør - men det ER altså en meget meget simpel opgave.

    På min bil:

    Åbn hjelmen - løsn skruen der holder stel-ledningen fast på minus-polen - det kræver en 12mm fastnøgle.

    Hiv polen af, skub den til side.

    Løsn skruen til plus-polen - hiv ledningen af.. Skub den til side..

    Skru batteriet løs - der sidder et beslag - mit er det med 2 styk gevindstænger med 10mm hoveder.

    Ud med det gamle batteri - i med det nye smiley - husk at vend batteriet rigtigt.

    Og det er med garanti ikke sværere på din - der sidder måske et dæksel der dækker for batteriet..


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
    #31   1. dec 2008 Jeg kan godt se, at jeg selv bliver nødt til at skifte det & igen, hvis jeg kunne på min knallert, kan jeg vel for f.... også finde ud af det her. Skal bare lige finde det rigtige batteri, uden at ende med at gi' kassen for det mest basale.

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
    #32   1. dec 2008 Nu fattede jeg den med polerne, jeg troede det var en joke, men det havde da slet ikke tænkt på, altså ledningerne i motorrummet kontra polerne, tak smiley

Kommentér på:
Dødt batteri, starter eller andet?

Annonce