{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.691 visninger | Oprettet:

regler for skrotning af bil {{forumTopicSubject}}

hej bg.

hvis jeg nu køber en dansk bil ti lreservedele, piller pladerne af, og vil skrotte den om eks. 4 måneder, kan jeg så smide prøveplader på den, køre den til skrot og inkassere 1750 kr ?

der var nogle regler på et tidspunkt, om at bilen skulle være indregistreret osv.

det eneste man skal have med er vel en bil + tilhørende reg-attest eller hva ?

nok meget logisk spørgsmål for mange, men har faktisk aldrig skrottet en bil før he he.

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regler for skrotning af bil
  • #1   10. jan 2009 har for nylig skrottet en, det eneste de sku ha var bilen og registreringsattest med mit navn på

• #3   10. jan 2009 jo hvis du har en dansk reg attest er der skrot præmie om det så er 10 år siden den er afmeldt er det der stadig

• #4   10. jan 2009 hvordan og hvorledes, så hvis det ikke er mit navn der står på reg.-attesten ?

altså jeg køber en bil af jensen, aflevere pladerne og senere vil skrotte den.

så står jensen jo stadig på reg-atest, eller får man en form for "ubruglig reg-atest ?"

• #5   10. jan 2009 kenneth: skrotningsordninger begyndte først i 2000, så den med 10 år holder ikke.

Det er den ejer der står på reg attest der skal skrive under på skrot attesten

• #6   10. jan 2009 det vil sige, jeg faktisk, skal omregistrere den kr.380 får min kvitering, også afmelde bilen ?

• #7   10. jan 2009 jeps, med mindre du kan få den gamle ejer til at skrive under. Nogle huggere er dog ligeglade, bare der er en underskrift på.

• #8   10. jan 2009 okay, hva faen gør folk så, hvis man køber en bil uden plader ?

fusker med underskriften = dokumentfalsk = ikke skide smart.

• #9   10. jan 2009 Hvis du køber en uden plader og papirer så kan du komme af med den stadig, men koster så bare i stedet for.

• #10   10. jan 2009 når okay, så må det hellere blive en med plader, så den kan blive omreg. for ligeefter at blive afmeldt he he, kan godt se sikkerheden, men er sku lidt weird he he.

kunne være fint, hvis man bare kunne afmelde den aflever pladerne, også få en reg-attest man kunne bruge til skrot.

• #12   10. jan 2009 kanon link. mange takker for linket smiley

takker for hjælpen.

• #13   10. jan 2009 ved ikke hvorfra du er i landet, men vi tager den hvis du har en købekontrakt med sidst registrerede ejer og reg. att. vi gir 1500 nu, mange har sat priserne ned pga lav jernpris.

• #14   10. jan 2009 på min arbejde gør vi følgende
    udbetaler vi ikke noget for rippet biler
    så ledes ligger landet hos og lige pt
    1000kr udbetalt for komplet bil op 1990 12mdr
    1500kr udbetalt for komplet bil fra 1991 og frem
    bilen senest være indreg 2001 ellers bortfalder miljø tilskudet

en komplet bil er en bil uden stor skade der max mangel batteri evt hjul
    radio personligt udstyr.

er bilen rippet motor / gear / starter / generator / katalysator eller skadet så kan de får lov til stille den hos os.

der skal medbringes reg attest
    ejeren som står på reg attesten skal kvitt for bilen kan udleveres til skrot
    gennem persomligt frem møde eller ved gyldig/ godkendt slut seddel på handel til anden side .

vi tjekke adresser samt stel nr og personen der aflevere bilern skal udfylde en køb kontrakt med køre kort nr osv.

vi gav 2000kr pr skrot bil for 4 mdr siden
    men pga jern prisen er faldt så meget er det ikke muligt mere plus vi nu skal betale for at få hentet jernet og få det læsset op i knuseren samt leje af kontainer ergo der er ikke meget tilbage og giv af .
    flere af vores koll nægter at modtage skortbiler pga de simpel hen ikke har plads til dem og ikke er godkendt til at have så mange som os , lige pt har vi 800 skrotbiler til at stå som bare venter på jern prisen bliver lidt bedre

Kommentér på:
regler for skrotning af bil

Annonce