{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Import af bil fra England {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har kigget på en Nissan Silvia S14 i England.

Den er fra japan af men står nu i UK. Hvis jeg skal have den indregistreret i Danmark så skal den have været indregistreret i England først for at det kan lade sig gøre ikke?

Ellers er det vel kun registreringsattesten jeg skal have med for at kunne syne den i DK ikke?

Og hvis den ikke er indregistreret i England er det så umligt at få den synet i danmark med japanske papirer?

Mvh René M

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af bil fra England
  • #1   22. jan 2009 Det er meget svært at få den på plader i DK uden at den har været indregistreret i et andet EU land. Så vælg en der har været på plader, og hvor det er dokumenterbart i form af en reg.attest.

• #2   22. jan 2009 den skal have været synet og godkendt i et EU land før den kan indregistreres i danmark. så du kan fx, ikke importere en bil fra japanien smiley uden at den skal igennem et andet land, hvis altså den skal indregistreres

• #3   22. jan 2009 Hvad er det der gør det svært?

Bare lige så jeg får det helt på plads smiley

• #4   22. jan 2009 I Danmark skal man kunne fremvise en typegodkendelse for at få den lovligt på plader. Hvis du kan det, er det ikke noget problem den kommer direkte fra Japan. Men det er stort set umuligt at få, så glem det.

• #5   23. jan 2009 Er det en som følger stel nr eller kan man bruge en fra en tilsvarende model?
    For der er jo en masse af den slags biler i DK?

• #7   23. jan 2009 Typegodkendelsen følger modellen, med derudover er der også det der hedder en dataerklæring. Og den følger, så vidt jeg ved, stelnummeret.

Og desuden er det korrekt som Lars E skriver; der er mange japanere i DK som aldrig kommer på plader. Men de fleste er sikkert heller ikke købt til at skulle komme det smiley

Det er dog stadig det samme svar jeg giver: Hvis bilen skal på plader i DK, skal du IKKE købe en bil direkte fra Japan.

Jeg har tidligere importeret fra Japan via Holland, så det er også en mulighed.
    /Claus

• #8   23. jan 2009 Ja ved godt at der er massere af folk som ikke får plader på deres biler som kommer fra Japan af.

Men jeg vil have plader på.

Nej okay. Så må jeg finde en som er indregistreret i UK først.
    For kender ikke lige nogen i udlandet som kan indregistrere en bil for mig. Desværre.

Kommentér på:
Import af bil fra England

Annonce