{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

ny køber, ikke omreg. bilen {{forumTopicSubject}}

Hey...

Jeg solgte min gamle Toyota Landcruiser for et par måneder siden...

Og da den så skulle syntes og det ikke var sket, ringede politiet til mig og spurgte hvad der skete..

Forklarede dem så at den var solgt for et antal måneder siden og jeg lige kunne finde papierne til ham, så han kunne tag kontakt til ham.

nu ringede den "nye ejer" så til mig og snakker om at han ikke kan finde reg. papierne, og at han havde taget nummerpladerne af den, da hun kun brugte den til muder kørsel.
Men det er 99%sikkert at Politiet har været ude og hente pladerne da jeg jo har bedt dem om det, og der ingen forsikring er på den mere.

Mit spørgsmål er så..

Kan jeg, i min gode ret, sige jeg vil ha Min bil tilbage, da den jo stadig står i mit navn, også selv om han endelig måske har vores slutpapir på den.

Eller skal jeg være sød, og hente nye papir til ham og sende dem?

Skal lige sige, dette her er sket for mig et par gange, og er sq endelig MØJ træt af det!

mvh
toby

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny køber, ikke omreg. bilen
  • #1   28. jan 2009 du har kun ret til at hente nummerpladerne..bilen er ikke din længere..

men du kan gå op på skat og udfylde en blanket for bortkomne nummerplader så er du fri for vægtafgift og forsikring

• #3   28. jan 2009 hov så ikke nummerpladerne måake var taget af sorry

• #4   28. jan 2009 hey toby rent firkantet ja så er det stadig din bil. i gåse øjne kan alle lave en slut seddel og sætte en underskrift
    har næsten lige været ude for det samme og der sagde politiet til mig at jeg sagtens måtte hente den eller evt melde den stjålet

• #5   28. jan 2009 imø må han selv finde ud af det med reg attesten smiley fuck da ham hvis han ikke omreg den.. bare ærgeligt.. ellers må han jo hoste op for at du genbestiller attesten

• #6   28. jan 2009 Hvis køber kan fremlægge slutseddel er du på ingen måde i din gode ret til at gå hen og kræve bilen tilbage.
    Hvis bilen er hans, og han har afleveret pladerne, så har motorkontoret jo været klar over at bilen var hans, eller ihvertfald ikke din længere. Og hvis politiet har hentet pladerne, og de har snakket med dig om at bilen er solgt, skulle det da undre meget, hvis bilen stadig står i dit navn.

• #7   28. jan 2009 det er en god ting og lære af sine fejl

• #8   28. jan 2009 bilen står i hans navn indtil ny køber omregistrere den det er fakta,manden har jo klart brudt loven mod at omregge den inden 3 uger,ring til motorkontoret og spørg om pladerne er indleveret,hvis ikke meld den stjålet.......for uanset om pladerne er på bilen eller ej er det købers pligt at holde loven,og da han har brudt loven og sælger har gået og betalt forsikring på den skylder han jo sælger penge.....

• #9   28. jan 2009 det lyder lige som en makker jeg handlede med herinde fra,han omreggede heller ikke men til alt held var han impliseret i et uheld,hvor det var en andens skyld,så da de fandt ud af det ikke var hans,puha ikke godt.skal lige siges fjolset husere stadigt herinde og har gjort det samme nummer med andre......

• #10   28. jan 2009 hvorfor omregistrere folk der sælger biler ikke bare selv??? så er man ude over det problem

• #11   28. jan 2009 Jeg har jo meldt det til Politiet og de har taget affære til ham, går jeg ud fra, siden jeg ikke har hørt fra dem igen...

Han sagde til mig i telefonen at han havde taget nummerpladerne af.men jeg er sikker på at det er Politiet der har gjort det.

Jeg gider endelig ikke bruge min pause om dagen på at tag op til skat og gøre det for ham, og han får ikke mit cpr nummer som der skal bruges der til..

• #12   28. jan 2009 Toby - Fotografen ! ring nu bare til det motorkontor,og få bekræftet at pladerne er indleveret uanset om det er politiet eller ej så skal du jo helst vide det,og politiet ringer sgu ikke til dig og siger at de ikke har hentet dem,jeg havde også policen på dengang men det var først 2mdr efter at jeg fandt ud af at den ikke var afmeldt

• #13   28. jan 2009 maler b !
    fordi der er nogle folk der arbejder i hverdagen og om aftenen er der ikke åbent,og den ene dag jeg kan skal jeg køre næsten 50 km til det nærmeste motorkontor og det skal nåes på ½ time derfor

• #14   28. jan 2009 Hent dog bilen du er jo ejeren ihvertfald på papir... Jeg har en gang hentet en bil hos en som heller ikke havde fået den over i hans navn, politiet ringede også til mig men de kunne ikke gøre noget ved det udover at sende mig en billet på 500 kr for selvtægt. Kendte køberen så regnede ikke med at jeg ville få problemer med ham. Så uanset om du kender køberen eller ej så sørg altid for selv at få bilen omregistreret

• #15   28. jan 2009 HAr lige snakket med Motorkontoret, og Politiet har hentet pladerne på den..

• #16   28. jan 2009 ok så lad lortet ligge eller sig til manden du skal have x antal kroner for dit besvær......

• #17   28. jan 2009 oki.. hvis vi nu siger at det koster ca.

8500,- forsikring
    3500,- vægt
    og så 50,- for ny attest.

og det så er 3 måneder
    så ville det jo være ca:

3000,-

• #19   28. jan 2009 oki.. har skrevet til ham at vi lige må finde ud af det sammen..

Kommentér på:
ny køber, ikke omreg. bilen

Annonce