{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.720 visninger | Oprettet:

Problemer med Audi A5 {{forumTopicSubject}}

Jae, min bror er den "uheldige" ejer af sådan en bil, den har nu gået 29.800 km og top læderet på sæderne er ved at være godt slidt ved indstigningsfladerne, han er ikke specialt stor/tyk og i han daglige virke bruger han mest jakkesæt, som ikke burde skade sæderne.

En anden og værre ting er begyndende rust , når man åbner motorklappen ved astolpens slutning ned imod forskærm.

Er der andre der har lignende problemer og er der andre steder vi skal kigge efter rust ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med Audi A5
  • #1   9. feb 2009 står den uden for eller i garage?

• #2   9. feb 2009 Ssshhhh, du må ikke afsløre sådan noget. De unge knægte går helt i selvsving, hvis de hører noget kan gå galt på deres elskede tyskere... smiley

• #4   9. feb 2009 Har han haft den fra ny, og er der udført en grundig rustbeskyttelse på den?

• #5   9. feb 2009 Golf 4: Alle biler bør have en ordentlig rustbeskyttelse - galvanisering eller ej!

• #6   9. feb 2009 Johnni K

jo det gør det hos nogen har prøvet det på kæresten colt der dækkede de.

• #7   9. feb 2009 Hmm sikker på den bil var ny.

• #8   9. feb 2009 Den holder i carport, bilen er købt fra ny ja, det er en 08 model og aldrig skadet. HUSK bilen har kørt 29.800 km "nybil"

Ja han har naturligvis tænkt sig at køre til audi med den, men vil da gerne høre om andre har samme problemer og om der er andre steder vi skal kigge. Han har netop lige tilbage leveret en A6'er med et hav af problemer med Gearkasse, samt knirken i instrumentbord. Hvis det er Audi standarten , så er det sku for mange penge at kyle i en bil, så ryger han på en BMW næste gang.

• #9   9. feb 2009 hold da kæft det dårligt og det ellers en så sprød vogn

• #10   9. feb 2009 Ja, super lækker bil, ingen tvivl der. Men igen, hvis det er standarten, så er det sku dyrt købt. Hvis det kun er en "ener" kan han leve med det, hvis de altså vil reperere/udskifte sæder/rust. Derfor denne tråd.

• #11   9. feb 2009 Golf 4: Det er altid godt at passe godt på sin bil. Men en grundig rustbeskyttelse "fjerner" også muligheden for rustangreb i hulrum som følge af fugt. Da du ikke altid kan se tilstanden af dine hulrum, så kan din bil sådan set være ved at ruste væk indefra.

Ken D: Hvis den er så ny, så er det jo ikke noget problem - så skulle garantien jo dække de ting. Det slidte læder er svært at bedømme, hvis ikke man har set det. Er det farven der er slidt af, smuldrer det eller er det "bare" slidt blankt? Rusten er en anden sag - det burde ikke forekomme på så ny en bil, med mindre der er fejl i galvaniseringen. Er det noget flyv-rust, der kan tøres væk, eller er det et egentligt rustangreb i metallet (prøv at kradse forsigtigt med en negl).

• #12   9. feb 2009 Ja er super godt klar over at det er noget der kan laves på garantien "sæderne", rusten er værre da det IKKE er en genemtærring, Vi køre den naturligvis til audi. Vi ønsker bare klarhed omkring det er et fælles problem på a5'eren, derfor nærliggende at spørge her og ikke hos audi, da de med garanti vil svare "de aldrig har set det før"

Vedr læderet, det er en gennemslidning af top læderet, så man er nede i det rå læder.

Jeg har kigget på rust problemet og det er desværre ikke flyverust, det kommer nedefra.

• #13   9. feb 2009 hvis den er så ny så kør den til audi så skifter de alle dele med det samme det skal de,, smiley

det må være en fejl,,

v pug er gode til det med rust, kan husk der var en herinde,, som hade rust og så kørte han den til pug og de skiftet den med det samme,, smiley

• #15   9. feb 2009 Problemet med lædersæderne er åbenbart ikke helt enestående:

http://www.a5oc.com/forums/showthread.php/leather-seat-problems-174/index.html?s=8a5f99b28ab70b6236ed5ec541762cb9&

Det er muligt, at der er brugt noget elendigt kineserlæder i dem, men jeg ved det ikke.

Rusten tror jeg ikke, er et generelt problem, for det kan skyldes, at galvaniseringen er smuldret eller ridset som følge af en samle-svipser.

• #16   9. feb 2009 Jonas/Mille, nu er det en audi og ikke en løve. Havde det bare været en løve, så ville jeg vide en masse omkring bilen. I det her tilfælde er jeg på bar bund, derfor søger jeg lidt ekspertice her fra. og ja jeg er klar over den bare kan køres til audi. MEN vi "vores familie" køber utroligt mange biler og ønsker IKKE en Audi igen, hvis det er et velkendt problem med den dårlige læder, samt sindsyg hurtigt rust angreb. Som skrevet tidligere, er der lige leveret en a6'er retur med flere fejl.

• #17   9. feb 2009 Phuck @lot TAK, lidt brugbar info . Mener ikke at en bil der har kørt så lidt allerede skal have ødelagt læder "skal siges brormand er direktør i et større firma, så han bruger ikke tiden på at nusse bil, den skal bare køre og fungere"dvs nul pleje af lædersæder, meeen lidt over 29.000 km, det burde holde bedre, han køre lange stræk, dvs, ikke så mange ind/udstigninger af bilen.

• #18   9. feb 2009 Hvis lædersæderne er syet i Kina (som de ofte er), så kan det jo ikke udelukkes, at der er brugt materialer af lav kvalitet, for at gøre fortjenesten højere :-\

• #20   2. maj 2009 Nu ved jeg godt det her er et gammelt indlæg - men har lige læst lidt i det og synes lige jeg vil nævne at Audi A5s karrosse og chassis er bygget op med "Audi´s Space Frame" ASF som er et selvbærende aluminiumkarrosseri, som bekendt så ruster aluminium ikke, så synes det lyder underligt hvis der skulle være rust i den bil der omtales. Dog kan karosseriskader eller forkert reparende lak udløse galvanisk tærring. Tror det har været en "mandags" model han har fået, har aldrig haft disse problemer med min A5er.

Kommentér på:
Problemer med Audi A5

Annonce