{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Sommerdæk... {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg skal have nye dæk på mine 6,5x16" ET42 fælge og har kigget på disse:

Goodyear Eagle F1 GS-D3
Falken FK-452
Pirello Zero Nero
Dunlop SP Sport 9000
Nankang NS-2 (joker)

De får alle gode scorer (Falken og Nankang er ikke med) i denne test):

http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=MP

Jeg bruger 215/40/R16 dæk.

Nogle erfaringer med ovenstående dæk (jeg går efter især lav støj og høj slidstyrke efter egenskaber på tør/våd vej)?

Hvilke dækbredder passer på 6,5" ET42 og hvad er optimalt?

/Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommerdæk...
  • #1   19. feb 2009 Jeg kan snakke med om Goodyear, Dunlop og Nangkang. Og ud af disse 3, syntes jeg at Dunlop var de bedste.

    Nangkang er generelt bare noget lort, og dette vil de fleste nok være enige med mig i.

    Goodyear Eagle F1 er kendt for at blive for hurtigt slidt op.

    Så Dunlop SP9000 ville være mit bedste bud...


  • #3   19. feb 2009 GoodYear og Dunlop er meget lig hinanden - Knald godt vejgreb i tørt føre, ringe vejgreb i vådt føre. Det gode vejgreb i tørt føre skyldes den bløde compound, som desværre også reducerer dækkets levetid lidt.

    Pirelli laver gode, støjsvage og ikke mindst holdbare dæk, dog er grebet ikke helt det samme som GoodYears


  • #4   19. feb 2009 OK, Kasper, jeg roder lidt rundt i det ET-mål. Hvilke dækbredder passer så på 6,5"?

    Lyder umiddelbart som Pirelli eller Dunlop så - nogen der kender Falken-dækket?


  • #5   19. feb 2009 Falken FK-452 får bedre score end de øvrige i denne test og positiv omtale i forhold til FK-451:

    http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/RDTyreTest.pl?cart_id=84191256.123.24811&language=DK&dsco=123&Marke=Falken&Profil=FK-452&Med=Reifentest.com


  • Lars g
    Lars g Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   8. mar 2009 Jeg Dunlop SP9000 på vores Peugeot TS4 205-55-16 i starten altså de første 7-8000 km var de helt perfekte. Stod kanon godt fast, gode i regnvejr og støjsvage. Kort sagt nogle af de bedste dæk jeg har prøvet. Men så........ efter ca 8000 km trode jeg der bar gået hjullejer både foran og bagved , men det var der ikke, det er dækkende som er blevet savtakket og det rumler og larmer sæ frygteligt. Men det er typisk for selv kvalitetsdæk med sportsmønster at de er gode til at starte med men senere..... ja i ved hvad jeg mener !!!

    Jeg køber hellere dæk fremover med lidt mere "morfar" mønster, ser måske ikke så smart ud men i det lange løb er det bedre i hvertefald mht støj. for der er de Dunlop noget lort.


Kommentér på:
Sommerdæk...

Annonce