{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Forhandler - Billig. Privat - dyr {{forumTopicSubject}}

Hey.

Er jeg den eneste der har lagt mærke til hvor meget dyrere private sætter deres biler til, frem for hvad forhandlere sætter dem til.
Har lagt mærke til det rigtig mange gange efterhånden. Lige nu her kiggede jeg foreksempel på en 306 cabriolet inde på bilbasen.
Fra forhandler ser det således ud:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ResultView.aspx?Seller=1&CategoryId=P&Category=P&Make=Peugeot&Model=306&Free=cabriolet&YearFrom=1996&YearTo=2010&PriceFrom=0&PriceTo=9999999&Distance=0&ZipCode=4000

og fra privat ser det således ud:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ResultView.aspx?Seller=2&CategoryId=P&Category=P&Make=Peugeot&Model=306&Free=cabriolet&YearFrom=1996&YearTo=2010&PriceFrom=0&PriceTo=9999999&Distance=0&ZipCode=4000

Hvis man kigger efter er der rigtig meget prisforskel. Og det syntes jeg virker rigtig mærkeligt, da jeg da altid mener at forhandlere har været dyurere end private..
Dette er blot et eksempel. Men syntes generelt man ser det på alle biler hvis man kigger lidt rundt inde på bilbasen.dk f.eks.

Nogen der har en "forklaring" på hvordan det kan være at private sætter deres biler så meget højere end forhandlere efterhånden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhandler - Billig. Privat - dyr
  • #1   15. mar 2009 * Man skal lige selv trykke på Privat for at se biler fra privat. smiley

• #2   15. mar 2009 Evt fordi forhandlerne er lidt pressede i tiden..

• #3   15. mar 2009 Alle folk som har købt bil for over 9 måneder siden har købt dem til en høj pris i forhold til hvad de er værd nu pga. finanskrisen, men folk skylder stadig det samme til banken.

At købe en bil til f.eks. 100.000kr, også 9 måneder efter kunne sælge den for 70.000kr er ikke sjovt, når man stadig skylder 80-90.000kr til banken. Sådan er rigtig mange kommet i klemme...

Så sætter man den da selvfølgelig til salg til så høj en pris der er plads til afslag så køberen stadig føler han/hun har gjort en god handel.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #4   15. mar 2009 fordi forhandlerne ikke har råd til at have penge stående i bilerne alt for længe...så de skal bare have det til at løbe rundt... der er også mange der helst ikke tager gamle biler i bytte medmindre du køber en helt ny

• #5   15. mar 2009 Simpel forklaring, forhandlere er realistiske, det er langt de fleste private ikke.,

• #6   15. mar 2009 Jeg er enig i dig K-FINN.

Selvfølgelig er det surt at miste penge osv. Men det gør det jo stadig ikke "rimeligt" at man kan tage til en forhandler og få bilen meget billigere end hos privat. Det burde være omvendt..
    Men ja krisen har ikke ligefrem gavnet...

• #7   15. mar 2009 Du køber bare der hvor du får reklamation med...

Kommentér på:
Forhandler - Billig. Privat - dyr

Annonce