{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.881 visninger | Oprettet:

benzin, blyfri - blyholdig {{forumTopicSubject}}

Goddag har lige et spørgsmål fra en ven, han har lige købt en cadillac devill V8 429 hestes fra '64.. Han er dog ikke sikker på hvad han skal smide i tanken da den vist skal have noget blyholdigt, han har importeret den far usa.

Skal han smide 95 på og noget blytilførsel af en slags additiver?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  benzin, blyfri - blyholdig
  • #1   6. apr 2009 Godt spørgsmål. Kommer jo an på hvordan motoren er bygget. Vil umiddelbart mene hvis motoren er af nyere dato, så skal den ikke har blyadditiv.

<b>Ajay

• #2   6. apr 2009 har en kammereat med en deville 7,2 liters fra 1965 og han bruger alm. 95 blyfri?

• #3   6. apr 2009 Hej Sebastian

Mht. blyholdig benzin, så skal din ven finde ud af om den kræver blyholdig benzin eller ej. Umiddelbart er mit svar ja, hvilket betyder at han skal ifylde blyerstatning hver gang han tanker. Han skal søge denne info i amerikaner regi eller evt. på www.smallblock.com

Bly i benzinen bruges på ældre motorer for at skåne ventilsæderne mod slid. Nyere motorer har ventilsæder af panserstål som ikke behøver bly. Ældre motorer har ventilsæder af støbejern, disse er sårbare overfor den hårde blyfri benzin

Ja, jeg kører selv med blybenzin men har netop fået topstykker hjem med nye ventilsæder smiley

Se her:

http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/277755_l.jpg
    http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/277754_l.jpg

• #4   6. apr 2009 hmm jamen motoren er jo ikke ny, men nyrenoveret.. ved ikke om den er blevet lavet om til at kunne køre på blyfri.

Han sagde bare at den skulle have benzin med bly i, om hvad man skulle gøre, og så sagde jeg man kunne få noget man blandede i benzinen så den fik bly i.

TheMan - hvor er den fra og er motoren lavet om til det med blødere ventilsæder eller hvad det er det skal gøres ved dem?

• #5   6. apr 2009 Ander T - var lige præcis det jeg søgte, mange tak for det gode svar. siger jeg videre til ham så han kan komme ud og nyde det gode vejr!

ha en god dag

• #6   6. apr 2009 hvad plejede du at købe forresten?

• #7   6. apr 2009 Sebastian>> hipsomhap....HVIS den kræver blyerstatning er mit råd, køb 10 dunke i harald skrald/thansen eller andet steds....problemet med sådan en vogn er at den æder en hel del benz så modsat min egen bruger den derfor også en del blyerstatning...

men få nu undersøgt om det er nødvendigt eller om den motor også er lavet til blyfri....

• #8   6. apr 2009 han kan også vælge bare at hælde en slat i indtil han finder ud af det eller lade være, enste issue er at han slider mere på sine ventilsæder hvis han ikke hælder det på og den ikke er ombygget.....

• #9   6. apr 2009 den har støbejerns ventilsæder, har jeg lige fået af vide.. så han bliver nød til at tilsætte bly.

• #10   6. apr 2009 Sebastian. Få ham til at tasnke schell V-power ( 99 oktan) hver gang han tanker, og brug bly additiv hver gang han tanker også. Herregud det koster max. 100kr og sådan et par flasker rækker typisk til en sæsons kørsel. At tage chancen og køre uden, vil være synd. og tænkt på hvor mange penge han sparer ved at bruge additiv, frem for at skulle renovere toppe bagefter.

V-power og additiv hælder jeg altid på Impalaen og den går sq som ny motor endnu smiley

• #11   6. apr 2009 okay.. lyder godt det siger jeg til ham. ja er jo ikke for pengenes skyld man køber sådan en. men tak for hjælpen!

Kommentér på:
benzin, blyfri - blyholdig

Annonce