{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

VW 1200 fuldt "opgraderet" {{forumTopicSubject}}

Davs BG,
jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan det er hvis man skal have indregistreret sådan en VW 1200 hvis den er ombygget på de "tekniske" punkter?
Altså følgende ting:
Skivebremser hele vejen rundt
Forbedret undervogn
Forstærket styretøj
Forstærket gearkasse
Større motor, på 160-200 hk
og hvad der ellers hører dertil.

jeg tænker på den helt gamle model, med oval bagrude, altså fra 50'erne..
Er det ikke meget let at få registreret sådan en når den er så gammel?
og kræver det overhovedet en omregistrering/ ny betaling af afgifter hvis man selv kaster sig ud i en ombygning af den skala? - eller hvis vi bare ligger på 100-130hk...


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW 1200 fuldt "opgraderet"
  • #1   19. apr 2009 Du skal bare have papirerne iorden hvis den overhovedet skal godkendes.

    Men jeg tror såmænd ikke det er det vilde man skal lemme i merafgift når den er så gammel..


  • #2   19. apr 2009 når du siger papirerne iorden.. hvad er det så?
    for mener at have læst at når en bil er så gammel behøver man ikke rette sig efter eks. 20% effektforøgelses reglen og diverse andre regler i den retning,.
    og e godkendelser og sådan noget, det er da kun hvis den er fra efter 84?


  • #4   19. apr 2009 Glem det!

    Hvis du kan få vw (det vil sige smc i dk) til at godkende din ombygning, og det vil sige godkende alle punkterne ( og de godkender aldrig en gammel vw med over 100hk) så kan du måske få den synet.

    Men til at starte med så har jeg en 190hk vw motor stående-Den kan du købe-Men prøv ikke at få den synet i bilen!

    Har du regnet på hvad det vil koste? Bare i stumper ryger du over 100000 kr-Dertil kommer så kampen for at få det synet, og til sidst prisen for afgifen-Som godt kan blive rigtig stor, da det jo er en komplet ny bil du vil lave!


  • #5   19. apr 2009 Pengene er ikke et problem smiley
    men forresten:
    hvordan er det så lige du fik den Buggy synet og godkendt , Niels Erik?


  • #6   20. apr 2009 Den var ikke synet med den "store" motor-Den havde jeg i når jeg skulle køre ræs-Og derfor har jeg den endnu, den sad ikke i buggyen da den brændte.

  • #7   20. apr 2009 Den forstærkede gearkasse, kan sagtens synes-Og derfor sad min desværre i buggyen-Det er heller ikke noget problem at få skiver foran, godkendt-Det gjorde vw selv i slutningen af 60erne-Skiver bagpå er en anden sag, det har vw ikke godkendt- mener dog at der er nogle som har fået det godkendt-Jeg ved bare ikke hvordan!

Kommentér på:
VW 1200 fuldt "opgraderet"

Annonce