{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

har 99 oktan nogen effekt? {{forumTopicSubject}}

hej har tit undret mig over hvad det lige præcis er som 99 oktan/V Power gør ved motoren, om det giver bedre smørelse eller om det giver lidt ekstra hk eller hvad det nu kan være... for et eller andet må det jo gøre med et højere oktan tal ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har 99 oktan nogen effekt?
  • #1   22. apr 2009 ja meget..!!! bare Shell benzin har en effekt..

  • Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 214
    #2   22. apr 2009 giver lidt mere effekt, men du skal have en del hp før du overhovedet kan mærke forskel + måle det :=)

  • #3   22. apr 2009 Det korrekte svar er:

    Det giver INTET hvis din motor piv std. og ikke højtydende.. da der skal mere kompression og mere agressiv tænding til, før 99 oktan hjælper..

    At Shell sælger det, er ren reklameværdi, der hvor det giver mest er på en chippet turbobil med hævet tryk, fordi den ikke behøver retardere tændingen pga. knock


  • #4   22. apr 2009 Du skal bare have fat i noget fly benzin....

  • #5   22. apr 2009 Det giver en smule bedre effekt og motorgang fordi det har nogle friktionsnedsættende og rensende additiver i. Udover det er benzinen jo højere oktan, og derfor giver det ekstra effekt på motorer med høj kompression.

  • #6   22. apr 2009 Den der kan dokumentere en højere effekt på en piv std. motor har hermed en kasse øl på vej..

  • #7   22. apr 2009 Det har vel den effekt at den tømmer din pung hurtigere...
    Min kørte bedre på deres almindelige 98 end på det Vpower


  • #8   22. apr 2009 Og det er den effekt Shell efterspørger Stefan H, nemlig at tjene penge, som alle andre smiley

  • #9   22. apr 2009 tja på min har jeg målet forskel på 95 og 99 da er 31hk forskel og har det på papir og har prøvet det to gange fordi jeg sys det var mange hk forskel

  • #10   22. apr 2009 "Den der kan dokumentere en højere effekt på en piv std. motor har hermed en kasse øl på vej.. "

    Den tager jeg gerne op. hvis vi skal tro på Top Gear, så er der en smule effekt at hente ved VISSE biler, når man tanker "superbenzin"

    Skal jeg finde klippet ?


  • #11   22. apr 2009 Dan, din motor er vist ikke std.

    Det er en piv std. NA motor jeg snakker om, det kan have en lille effekt på std. turbobiler.


  • #12   22. apr 2009 Benzin fra shell har som sagt af Karsten en effekt. Og det fås nok ikke noget ringere end det fra OK.

    Når det er sagt, så har v-power en stor effekt. Jeg kan huske førhen, da kunne v-power godt give mig helt op mod 5-10 km/h på knallerten:P

    Og jeg ved at min a6, kører MEGET bedre på v-power, end 95.

    Og OK er den værste gang lort der findes.

    Har faktisk en historie:P Kan sku ikke lige huske hvor jeg har det fra, men mener at det er et pålideligt medie:P Så vidt jeg husker så er det noget med at ved de stoffer der blivet tilsat benzinen(noget med bedre forbrænding eller noget) der bruger OK dem som shell i sin tid opfandt og brugte, men nu har tabt patent på fordi at det er 25 år siden, (eller sådan noget) Og shell har jo for længst lavet noget nyt:P

    Min mor kom i øvrigt engang til at tanke OK på fars aud da jeg var lillei, han blev så gal, fordi at han ikke mente at motoren kunne have godt af det, at han straks tømte hele tanken igen:P


  • rex c
    rex c Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 130
    #13   22. apr 2009 syntes det havde den effekt på min 306 gti, at den gik roligere i tomgang, men nok bare indbildning

  • #14   22. apr 2009
    Min st170 går længere på literen lyder bedre og trækker bedre!

    og det er ikke bare indbildning REX C det virker .

    Vi har testet min med 95 fra shell og 99 fra shell og der er 9 hestes forskel


  • #15   22. apr 2009 Min kørte også længere på literen ved 99 V-power.

  • #16   22. apr 2009 på biler med turbo har det effekt hvis de kører med højere tryk end standart ... mindre tændings banken = mere tryk ....på min gamle 9k turbo kørte jeg med 1,2 bar med 99... og en dag kom jeg ved en fejl til at putte 92 i, og der justerede den tryk ned på 0,4 pga tændings banken

  • #17   22. apr 2009 Men igen, alle jer der taler om at have kørt længere på literen eller haft en bedre motorgang eller flere heste, kører jo alle enten med højtydende motorer eller med tryk. En peugeot 206 GTI, Audi TT (turbo), ST170 er allesammen højtydende.
    Men på en standard VW Fox 1,2 eller VW Golf 1,6 eller det der ligner giver det ikke nogen mærkbar forskel.
    Det er afhængigt af motoren.


  • #18   22. apr 2009 "Det korrekte svar er:

    Det giver INTET hvis din motor piv std. og ikke højtydende.. da der skal mere kompression og mere agressiv tænding til, før 99 oktan hjælper..

    At Shell sælger det, er ren reklameværdi, der hvor det giver mest er på en chippet turbobil med hævet tryk, fordi den ikke behøver retardere tændingen pga. knock"


    Enig
    Man kunne også søge, der har lige været et indlæg med nøjagtigt samme spørgsmål og svar for et par dage siden.


  • #19   22. apr 2009 en 206 GTI vil jeg ikke kalde højt ydende, de bruger jo samme motor i bla. 307 og Xsara
    Men i instruktions bogen står der også at 98 oktan anbefales smiley


  • #20   22. apr 2009 hvis i skal ha mere smæk for skillingen... altså brændstof med mere knald på... så skal i ha fat i noget nitromethan.. det som de fjernstyrede nitrobiler kører på.. og det fås i flere forskellige blandinger.. 16%-20%-25%-30%..... og så sparker den sku røv... meeen... jeg tror ikke motoren har godt af det... Men FUCK hvor kom der spark i den gamle toyota..

  • #21   22. apr 2009 og det koster et sted imellem 300-450 kr på gallon (3.85 liter)

  • #22   22. apr 2009 på min gamle pug 106 rallye, kunne det ikke mærkes, men den fik det alligevel, så havde jeg god samvittighed...

    På min gamle mr2 med kompressor gjorde det stor forskel..

    På min volvo har jeg ikke råd til at fylde tanken med det dyre stads smiley


  • #23   22. apr 2009 Da min var std. gjorde det en KÆMPE forskel. Jeg havde problemer med tændingsbanken, og den gik generelt ikke godt i motoren før jeg begyndte at fylde 99 på.

  • #24   22. apr 2009 mon ikke der var noget andet galt så Kristian.
    Med mindre den ligefrem var bygget til 98 oktan,


  • #25   22. apr 2009 Niels: Nej, det er både min audi a6 2,6, og mine forældres biler. Og også min gamle knallert. Og det er en tydelig forskæl, så det tror jeg ikke:P

  • #26   22. apr 2009 sorry... mente Kristian Y med tændingsbanken

  • #27   22. apr 2009 Placebo effekt...

  • #28   22. apr 2009 @300... enig, når man nu har brugt ekstra penge på noget der skulle være godt, så vil man også gerne have at det virker.

    Men Shell er med garanti glade :-d


  • #29   22. apr 2009 Niels: Nåe:P Haha..

  • #30   5. jul 2009 okatan 99 fra shell.. redede min motor fra døden (audien).. tændingsbanken forsvandt og den fik bedre træk Pga tændingsbankens forsvinden

Kommentér på:
har 99 oktan nogen effekt?

Annonce