{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.050 visninger | Oprettet:

Oktan 99 eller 95? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

http://youtu.be/FPPkPAbzwbU

Jeg undre mig faktisk over om der overhoved er forskel om man bruger oktan 99 eller 95. Eller er det bare salgs tricks til at suge penge ud af folk.

Det faktisk en mysterium der kunne være interresant at få det af vide. Selvom min Mikaniker siger at bilen har det bedre med oktan 99 end 95.

Men er der blevet undersøgt grundigt om der overhoved er forskel.

Kun lige en sjovt fakt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oktan 99 eller 95?
  • #1   19. okt 2015 Da jeg som ung kørte gamle Volvo'er, syntes jeg at jeg fik en bedre og mere rolig motorgang (især i tomgang) når jeg kørte på 98 oktan. Jeg kunne dog ikke mærke nogen forbedring i ydelse.

    I dag kører jeg kun på V-Power eller lign. da instruktionsbogen anbefaler det, men også fordi jeg synes det er så lidt ekstra jeg betaler pr. måned (kører ikke mange km pr. år).

    En del tankstationer i mit lokalområde har "race fuel" (min. 100 oktan), hvilket jeg har overvejet at prøve, men ved ikke hvor meget jeg vil få ud af det, når bilen ikke er kørt ind til det.


  • #2   19. okt 2015 Benzinen i Danmark er i forvejen piv ringe. Meget methanol i benzinen, og diesel er fortyndet.

    Er noget bedre i Tyskland. Ville ønske vi havde Aral 102 her i Dk. Meget bedre brændstof.


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #3   19. okt 2015 Højere oktan forebygger at benzinen antænder før stemplet vender. Altså at benzinen bliver en lille smule "dårligere" da den antænder senere og ikke selvantænder ved kompression. Derved minimerer man risikoen for tændingsbanken. Du kan købe oktanbooster i DK.

  • #4   19. okt 2015 Med min nuværende motor
    Er der betydelig forskel på om jeg køre 95 oktan

    Eller e power
    Der få en roliger tomgang med e power
    Og den køre mere jævnt end på 95.

    Men på alle andre biler jeg har haft,
    Har set ikke været denne forskel

    Det er testet,flere gange,
    Selv damen kan,mærke en forskel.

    Men nu er min nye motor også Højer kompremeret ende den jeg havde før.


  • #5   19. okt 2015 Det kommer helt an på hvilken motor vi her snakker om....
    Hva' kører du i ?


  • #7   19. okt 2015 Der ligger en 2.0 8v c20nr motor i som er letter tuner



  • #9   19. okt 2015 i usa og canada regner de ron tallet efter en anden standard, så der kan du ikke direkte overføre deres oktan tal til det danske/europæiske marked.

  • #11   19. okt 2015 Kan være enig i med videoen. Men da mange ting handler om penge. Hvem ved. Altså nu har jeg en golf 4 2,0 fra 2001. Jeg ville sige. At der er en minimal forskel fra 95 til 99. smiley

  • #12   19. okt 2015 Altså videoen er lort.

  • #13   19. okt 2015 Det var sku ikke det store jeg ville gøre det. Jeg bruger 99 og det fortsætter jeg med. Godt være en gammel bil. Men føler bedre med den i og med motoren har det godt smiley

Kommentér på:
Oktan 99 eller 95?

Annonce