Salgs anoncer og kommentare {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har længe gået og tænkt over hvorfor man ser så mange skrive alle mulige mærkelige kommentare ang. handlen af deres bil eller hvad det nu måtte være de har til salg, og de fleste ting finder jeg meget useriøst og udokenmeteret men også forvirende fordi hvad dækker de mange udtryk over og hvorfor skulle det så være anderledes lige fordi handlen forgår på denne måde og hvad indflydelse har det på prisen.
Det er udtryk så som disse jeg finder uholdbare og uen egentlig betydning for handlen og eller prisen:
Sælges hurtigt - (Ok, det kommer vel an på om den bliver solgt hurtigt)
Sælges i ren handel - (Ok hvordan forgår en beskidt handle da)
Nedslag i pris ved hurtig handel (Ok, hvorfor det? er det for at lokke folk til at tro de så laver et røverkøb eller prøver man at fange en bestem kundekreds som kunne være impulskøberne???)
Afhentnings tilbud - (aha dvs. tilbudet gælder kun hvis jeg skal afhente eller hva dækker sådan en misvisende kommentar over?)
Mange har set disse kommentare og hvad er jeres mening om dem og hvad synes i man kan bruge den gang salgs gas eller floskler til?
Jeg synes personlig kun det lugter af sælger skjuler noget med sådanne tekster da de er meget overfladiske i stedet for at skrive hvad der reælt menes og sælges for.
Hva siger i?
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Ligesom med boliger: Håndværkstilbud, hus med muligheder, mulighed for eget særpræg osv.
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 87 Svar: 1.073
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 12 Svar: 407
Afhentnings tilbud = sælges som beset, uden garanti.
Resten er egentlig noget vildledende vås, hvis du spørger mig.
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
sådan en rigtig tysk schnitzler tilbud med hemmelig aflåst kælder inkl. mor barn og forskælligt indavl :o)
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Gir mig langt det bedste billed af hvorfor salget sker, om det fordi manden mangler penge og SKAL af med den.
Eller om han egentlig bare vil prøve noget nyt (ren handel = ingen gammel sur golf/corsa i bytte) eller ha penge til at lave noget mere ved blot en af hans biler.
Afhentningstilbud = ingen snik snak, bilen er som den står og forefindes og er billig nok...
Kom og hent den, ikke spark til dækkene og brok dig over der mangler luft i det ene og forventer 500krs rabat på en bil til 1500..
jun 2004
Ja Ren handel kan jeg godt forstå men stadig så burde man skrive ingen bytte i stedet da det er mere sigende.
Jeg har før set folk skrive nedslag i pris ved ren handel hvor der samtidig skrives ingen bytte.
Så tænker man lidt hmm.... hva går det så ud på. :o)
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Tror kun den findes fordi folk ikke kan se forskel på en bytte annonce og en salgs annonce.
"Afhentnings tilbud"
Har da altid været tilstede vedr bilsalg, tag den som den er?.
jun 2004
Som du kan se er der virkelig mange opfattelser af hvad de enkelte floskler som jeg kalder dem, de betyder og der står jo ingen steder precist hvad de dækker over og folk der sælger drejer hurtigt meningen til deres fordel eller til det de synes gør deres salgs genstand i bedre form.
Så jeg mener hvis man har noget konkredt om handlen så skriv det i stedet for de der vildledende floskler som ingen mening eller reæl betydning har, det får mig til at lugte dårlig mel i posen hos sælger med det samme jeg ser sådanne udtryk.
Derimod en sælger som klart beskriver de fejl og mangler som der er og hvordan man ønsker handlen afklaret i den ene eller anden form, det er en som jeg kan se ved hvor han ståpr og hvad han sælger og ikke prøver at dække det hele ind under et tæppe med navnet på noget meget flyvende der kan pege i alle retninger.
jun 2004
Du skal godkende bilen som den står og kan ikke brokke dig bagefter, så tænker man hmm... hvorfor så ikke bare sige hvad den fejler...
Her virker det helt bestemt som om man nærmest håber på at køber overser noget og køber bilen alligevel.
Så er det da bedre at skrive de fejl og mangler der måtte være og være ærlig frem for at sige (kom og køb katten i sækken) sådan et tilbud ville jeg aldrig nogen sinde rette min hendvendelse i mod.
Det er da direkte at ville skræmme købere væk synes jeg, så hvorfor skrive sådan noget galle.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 2.525
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 34 Biler: 20 Emner: 205 Svar: 4.215
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 12 Svar: 407
Så igen, vås!
maj 2003
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 533
jun 2004
Kom lige en Viasat reklame med i det tror jeg :o)
Men ja som om nogle tror de er tvunget til at sælge hvis folk byder hehe...
Eller sælges grundet familie forøgelse, jammen det kan da være hylende ligegyldig hvorfor man sælger det man sælger, hvad er mere vigtigt er om der er fejl og mangler og hvordan salgs genstanden har været brugt i den tid hos ejeren.
Sikke noget bavl og tak for a familie rundtur :o) har du så også a fotoalbum a ka se så? :o)
mar 2003
Det gør det vel bare mere rigtigt??
Men selvom når jeg sælger noget oplyser om hver en lille fejl og mangel der måtte være værd (eller ikke) at nævne, så har jeg da tit købt/haft noget stående jegville af med jeg ingen interesse har haft i at undersøge nærmere hvor køber sommetider ved mere om bilen/scooteren end jeg selv gør.
mar 2003
Den med famileforøgelsen er igen dem med at de ik gider de 117 kommentare "Bytte med gulplade golf Diesel?" osv som der ALTID kommer
jun 2004
Igen så skriver man "ingen bytte, kun salg" frem for det andet gøgl der hvor man får hele familie historen med osv :o) det er ikke alle der kan regne det ud, helelr ikke dem med gul plade golfer hehe :o)
Den bedste jeg har set er,
bilen sælges som beset og kan ikke leveres tilbage, dog garantere sælger for den er iorden.
Haha, den topper synes jeg.
Salgs anoncer og kommentare