{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas / tyskland
  • #1   1. jun 2009 Ja, det skal man i princippet. Man bliver næsten aldrig tjekket - men hvis der nu skulle være grænsekontrol, får du en bøde.

  • #2   1. jun 2009 Du skal ikke bruge pas da det er schengen, men du skal kunne legitimere dig selv når du er i udlandet.

  • #3   1. jun 2009 Nok en god ide have det med hvis du blir stoppet smiley
    Men chancen er nok lille


  • #4   1. jun 2009 Ja, man skal kunne vise det hvis man bliver stoppet. Ellers er der bøde. Men jeg har kørt over grænsen 100 gange uden at blive stoppet dernede.

  • #5   1. jun 2009 du ska ik bruge pas i tyskland sverige norge eller danmark hvis du er statsborger i et af de fire lande .. men ha noget legitimation med smiley

  • #6   1. jun 2009 Der står evt mere om det her. http://www.eu-oplysningen.dk/emner/schengen/spsv/

    Må hellere lige rette mig selv, du skal ikke forevise pas ved indkørsel men du skal kunne vise det hvis politiet ønsker at se det. Men du kan evt få det forlænget på dit kommunekontor.


  • #7   1. jun 2009 Niklas L
    Man skal have pas med. Det fandt jeg ud af...


  • #8   1. jun 2009 Ja man skal bruge pas... og som skrevet er chancen for at blive stoppet ikke særlig stor?

  • #9   1. jun 2009 ok. Jeg tager det gammel med og tager chancen.

    Takker for svaren smiley



  • #10   1. jun 2009 3. Skal jeg have mit pas med, hvis jeg rejser til et andet EU-land?

    Ja. Personkontrollen ved grænserne er ikke ophævet i Storbritannien og Irland samt Cypern, Bulgarien og Rumænien, og der skal derfor vises pas ved ind- og udrejse af disse lande.

    Desuden skal der også medbringes pas ved rejse til øvrige EU-lande. Schengen-reglerne ophæver kravet om, at man skal vise pas ved passage af Schengen-landenes indre grænser, men der kan stadigvæk kræves forevisning af gyldig legitimation efter, at man er rejst ind i et Schengen-land. Dette legitimationskrav betyder, at statsborgere i et Schengen-land skal kunne bevise deres statsborgerskab, hvilket i forhold til danske statsborgere indebærer forevisning af pas. Du skal derfor alligevel medbringe dit pas på rejser til Schengen-lande, selvom der ikke er paskontrol ved grænsen, i lufthavnen m.m .


  • #11   1. jun 2009 Det er kun i de nordlige lande vi ikke skal ha pas med.

    Så man skal ha det med til Tyskland. Men hvis du tar dit gamle pas med også siger du ikke vidste det var udløbet når du bliver stoppet. Så ved jeg ikke hvor højt de går op i det.

    Du kan køre hen til kommunen og få det forlænget smiley


  • #12   1. jun 2009 Jeg boet i tyskland, så jeg har familie der. Jeg har været i tyskland mindst 100 gange uden pas og der er aldrig sket noget.. Jeg har selv taget chancen og været i Italien, østrig, frankrig, belgien og lign, uden pas og der er aldrig sket noget..

  • #13   1. jun 2009 Det er da bare at tage på kommunen og få bestildt et nyt, så er den da ikke længere, at Svend og andre rejser rundt uden pas må jo stå for deres egen regning når/hvis de bliver knaldet. Lige pludselig står du og mangler passet, hvis du evt. skal flyve/sejle eller køre med bus til udlandet

  • #14   1. jun 2009 Man SKAL have pas med, men jeg var blevet stoppet 100 gange før og en del af gangene har jeg ikke noget med. Så siger de bare, nå ja, ok... De går ikke sååå meget op i det igen

  • #15   1. jun 2009 Har aldrig haft gyldigt pas når jeg tog derned for at handle. og kun en gang er jeg blevet tjekket. sagde jeg havde glemt det, men havde jo mit danske kørekort og bla bla om det ikke kunne gå ? så sagde han bare at det var okay, men næste gang skulle jeg medbringe pas.

    jeg stod med 5-600 kg. dåser i en Vito, så tror nu nok den skal gå smiley


  • #16   1. jun 2009 Kan fotælle at hvis du bliver stoppet, og du ikke har pas med koster det 75 Euro i bøde, har prøvet det. Og de tyske politi betjente er sgu ikke til at spøge med, hvis de er i dårlig humør. Det fandt jeg også ud af.


    men kør ned på borger kontoret og få det forlænget. koster 200 kr for et år


  • #17   2. nov 2011 Og to år efter denne samtale dvs i dag kørte jeg til Tyskland - mit pas var udløbet, men jeg havde det på mig og fremviste det til det tyske politi. Fik en bøde på 200 kr! Min kammerat på passagersædet havde samme "problem" og fik også 200kr i bøde. Min kammerat på bagsædet har et gyldigt pas, derhjemme, som han havde glemt - han viste kørekort og slap uden bøde...

Kommentér på:
Pas / tyskland

Annonce