{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.151 visninger | Oprettet:

ADVARSEL!: ETU forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er lige skiftet til IF efter 2½ år som "kunde" hos ETU forsikring.

Har skiftet bil ofte, så har ikke tænkt mere over at der aldrig dukkede girokort / police op, eftersom jeg som nævnt skiftede stort set hele tiden. Har haft 31 biler i eget navn på forholdsvis kort tid.

Nu vil jeg så skifte til IF (sig til hvis i mangler fair priser på forsikringer og mulighed for at dele forsikringen op i 12 betalinger / år!, så har jeg et nummer på en god assurandør), men det viser sig at ETU ikke vil kendes ved mig, eftersom jeg har skiftet så tit = de vil ikke oplyse policenumre - ergo står jeg uden ancennitet.

Samme tilfælde med Alka, de gav mig et tilbud på 6200 på bilforsikring, men efter nogle måneder kom der et girokort på 17538 kr - FARVEL Alka - jeg har nægtet at betale beløbet da de havde lovet mig de 6200 kr - så ancenniteten hos dem vil de heller ikke snakke om.

Så: Hold hånd i hanke med jeres forsikringsselskab, og kontakt mig, her, eller i PB, hvis i har haft problemer med ETU forsikring. Det kan gavne sagen for os alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADVARSEL!: ETU forsikring
  • #1   16. jun 2009 hvorfor osse skifte il hele tiden

  • #2   16. jun 2009 il = bil

  • #3   16. jun 2009 Pis også.. Jeg er lige skiftet fra IF til ETU fordi jeg ikke mente IF lavede en ordenlig service

  • #4   16. jun 2009 Jeg har advaret imod ETU forsikring siden første gang jeg snakkede med dem ca. ½ år siden, der var ikke mange der ville høre på mig den gang, nu ser jeg flere og flere her inde brokke sig over dem.

    Jeg har desværre ikke noget der kan gavne din sag desværre, jeg var så heldig at jeg fandt dem dybt useriøse da jeg henvendte mig til dem, for at få et forsikrings tilbud at jeg valgte at tegne en forsikring 1000,- dyre pr. år hos tryg, men spare så en del ved hus og indbo forsikring så i sidste ende spare jeg mere end hos ETU.

    Held og lykke med din sagsgang og fremtidige forsikringer.


  • #5   16. jun 2009 paw C mener bestemt du har 2 ugers returret på din forsikring. jeg vil anbefale at skifte tilbage eller til et andet selskab asap.

  • #6   16. jun 2009 tja jeg har IF og jeg er meget glad for prisen og de er nemme at snakke med

  • #7   16. jun 2009 Og if er ikkeen skid bedre.. Tomme løfter intet andet..

  • #8   16. jun 2009 Jeg har heller ikke gode erfaringer med ETU.. Da jeg købte skoda'en kom der en regning på +20% af hvad der stod, jeg havde ikke læst at de havde en min grænse for alder.. Jeg vælger at flytte hele lortet til Codan.. Der går 3 uger og jeg får stadig intet fra codan.. Jeg ringer til Codan for at høre hva der lige går galt, "Jamen ETU vil ikke slippe" Så ringer jeg til ETU, "Jamen du skal betale vores regning" Jamen jeg skal ikke have forsikret ved jer? send en regning på det jeg skal af med for den indregistrerede periode.. "Det kan vi ikke - så kan vi jo ikk sidde og lave andet end debeteringer i vores bogholderi" Så jeg skulle betale alle penge ind, for at få dem igen - det jeg skulle af med..

    End videre får jeg så en regning for 3 uger siden på 300 kr, og ved ikk hvor den kom fra, så skriver jeg mail til dem, der står på giro kortet, det viser sig at man skal betale 300kr årligt for at kunne tegne gennem agenturet.. "Jeg skal satme ikk betale noget, jeg har ikk haft forsikring hos jer i 10 måneder" Nå jamen det vil han da lige tjekke op på, men i deres system kunne han ikke se at forsikringen var afmeldt?

    ETU - Billig forsikrinig, men sker der noget skade, skal flytte forsikring, Så er de IKKE at foretrække!


  • #9   16. jun 2009 Jeg har, med fuld tilfredshed ETU..

    º Scapegoat º, hvad var det præcist de var useiøse med?


  • #10   16. jun 2009 jeg har så himmerland forsikring

  • #11   16. jun 2009 Har selv ETU, ingen problemer indtil videre.. har dog heller ikke skiftet bil endnu.

  • #12   16. jun 2009 sådan er det hos de lavpris selskaber, det de spare på er kundeservicen, og det bider jer i røven senere...

    Ved mit første bilkøb, kontaktede jeg også alle de billige. Ingen ville have mig, og alle sagde jeg var for ung, havde for mange heste og boede det forkerte sted.

    Har idag Tryg, godt nok til en lidt dyr pris, men de par gange jeg har skulle bruge dem er tingene bare gået som smurt. Ingen problemer what so ever.


  • #13   16. jun 2009 IF.. er nu heller ikke noget at juble over..

  • #14   16. jun 2009 HAr også Tryg. Det er jeg meget tilfreds med.. Har kontaktet ETU 2 gange. Har fået oplyst en pris på telefonen, og når de så sender tilbuddet er det lige steget 4000. Det er sgu for latterligt..

  • #15   16. jun 2009 What TH ! .. Så det jo ikke normal og få sine forsikrings bevis eller policenummer halv år efter man har meldt sig ..

    Jeg fik ejerskift til mit navn med ETU forsikring i jan månede .. jeg fik først min policenummer .. i fredags sidste uge smiley .. Fuuuckkkk

    jeg skal nok overveje og skifte forsikring igen smiley ..


  • #16   16. jun 2009 Kasper O: Du har vel gennem F-forbundet? :O)

  • #18   16. jun 2009 Har holdt mig fra det selskab lige siden jeg hørte de blev undersøgt af diverse instanser for snart 2år siden, samt venners erfaringer med dem.
    Hvordan mon regnskabet så ud sidste år, kunne være fint at se.

    De giver billige priser i telefonen, men når folk så læser deres policer igennem bagefter kan man hurtigt se man riskere at bliver underforsikret i forhold til andre firmaer.
    Men det er selvfølgelig som med alle andre selskaber, nogen har dårlige erfaringer med dem og andre positive.. Selv har jeg heldigvis ingen erfaringer med det firma overhovedet.

    Tryg havde jeg rigtig gode erfaringer med, skiftede kun fordi de ville have 22.000kr om året for en ekstra udstyrsforsikring på 150.000kr.

    ALKA står jeg i pt pga både den gode pris på udstyrsforsikring og så deres samarbejde med 3F til 10% og respekt for fart kurset der giver 2 års ancinnitet.

    Har prøvet sønderjysk, sikkert et fint selskab men da de sendte regningen var den knap 4000kr højere end hvad jeg havde aftalt med deres agent der var ude ved mig, så nej tak til den måde at gøre forretninger på.


  • #19   16. jun 2009 Jeg er ved Codan, og dem er jeg til dels tilfreds med... der har intet været når jeg har haft skader på hus eller bil, og de er sgu flinke til at hjælpe når skaden er sket... men til gengæld er de lige en tand dyrere med deres forsikringer, på nær min bil forsikring, det er dem der har givet mig den billigste forsikring ud af de selskaber jeg snakkede med i sin tid. Der var Codan faktisk næsten de eneste der ville forsikre min bil med kasko, til 8000 årligt

    Men når bilen er solgt så skifter jeg da også...


  • #20   16. jun 2009 Kan også kun sige god for codan .. Bla. ETU og andre "billige" kunne alligevel ikke komme med en billigere pris ligså så snart der var 1 års skadefri kørsel ..Codan tog enda med at jeg kørte taxa og havde kørt skadefri i 4 år.. Ingen andre ville gøre det

    Nu har jeg også mine 2 hjuler forsikret der og da jeg blev kørt ned for et par år siden var servicen helt i top..


  • #21   16. jun 2009 Martin (26) > Fordi jeg lever og ånder for biler. Der skal prøves noget smiley Kan jo heller ikke passe, at bare fordi jeg skifter bil, kan de ikke finde ud af mine forsikringer...

    Jeg synes det er råddent at de ikke bare har fået sendt girokort ud så jeg kan få betalt og få min ancennitet, synes det er trist, både for mig, men ikke mindst også min nye assurandør, der kommer i klemme diverse steder pga. dette.


  • #22   16. jun 2009 Du bør kontakte ankenævnet for forsikring HURTIGST MULIGT..

    http://www.ankeforsikring.dk/


  • #23   16. jun 2009 Har selv ETU, og har ikke nogen problemer, fik mine policer 3 uger efter forsikringerne var tegnet, og alt var i den skønneste orden.

  • #24   16. jun 2009 if er sgu ikke bedre, de er billige osv. men er uheldet først ude dækker de ikke en skid!!!!

  • #25   16. jun 2009 jeg har nu heller ingen problemer med etu, selvom jeg ringede og brokkede mig igår fordi jeg havde fået en rykker, men jeg slap da

  • #26   16. jun 2009 I så fald har i sgu været heldige med jeres assurandører. Kender alt for mange der er trætte af ETU smiley

    Men Jesper, vent nu med at sige du slap, til du har set næste regning. smiley


  • #27   16. jun 2009 Jeg kan varmt anbefale FDM forsikring.

    Ansvar 19xx,- eller med kasko 4400,- inkl. autohjælp


  • #28   16. jun 2009 Har haft ETU i 2 år nu og der har aldrig været problemer overhovedet, regninger kommer altid på det korrekte beløb og policen er også fin, så intet at klage over herfra...

    Skifter så min bil forsikring til alm brand, fordi vi har købt hus i mellem tiden og der er alle vores andre forsikringer og banksager, så det giver lidt ekstra rabatter, så ETU ikke kan være med mere, men vis jeg en anden gang skal have en ny bil vil jeg klart tjekke prisen ved ETU igen og vis de er billigere vil jeg ingen betænkninger have ved at vælge dem igen...

    Jer der snakker tryg, tænk jer rigtig godt om deres taksatorer vurderer skader rigtig lavt så man bliver vold snydt... Been there, done that...


  • #29   16. jun 2009 Heller ingen problemer med ETU, har haft 3 biler hos dem, de har været billigst og haft en rigtig god service.

  • #30   16. jun 2009 My Name Is Noname > Muligvis, men hvis ikke jeg har betalt noget er der jo heller ingen dækning hvis uheldet er ude, og det skal jeg ikke risikere.

    Jeg er skide harm over ikke at have optjent de 2½ års ancennitet - det koster mig et ret godt trin hos mit nye forsikringsselskab, såfremt der ikke kommer styr på det.


  • #31   16. jun 2009 kender en der har dålige erfaring med ETU. Har selv IF og er meget positiv overrasket og glad for mine forsikringer der. Jeg skifter også tit bil.

  • #32   16. jun 2009 Alm Brand - Det holder ! .. Billigt, og ingen problemer når skaden er ude

  • #33   16. jun 2009 if er sgu fine, god service og aftaler etc.

    eneste minus, og det er et stort minus, de er HUNDEDYRE hvis du laver en skade... det er vanvittigt... min forsikring blev dobbelt så dyr..


  • #34   16. jun 2009 Tue: Det har jeg nemlig :o)

  • #35   16. jun 2009 i skal jo også tænke på hvis folk ikke er så gamle og bor hjemme ved deres forældre har de måske kun 1 eller 2 forsikringere altså bilen og livsforsikring. det vil også gøre det at en forsikring bliver max dyr... sidder selv i det problem betaler 11kilo ved etu for en audi a3 1.6 og tryg skal have 16kilo selv om jeg har 3 års kørsel bag..

  • #36   16. jun 2009 alle ved sgu da at ETU er noget lort....

  • #37   16. jun 2009 . I KILL YOU! ., jeg kan ikke få noget fornuftigt ud af IF forskring...

  • #38   16. jun 2009 civic-v-tec > Jeg må sgu skifte bil som jeg vil, det er da helt op til mig selv.

    Rune > Jeg omreg. normalt inden for en uge, så nej, har intet med fri kørsel at gøre...


  • #39   16. jun 2009 . I KILL YOU! . > Ja selvfølgelig må du skifte alt det, du vil. Men du klagede vel ikke, da du ikke modtog girokort? Det er først nu, hvor det kommer til at gøre naller, at du klager?
    Man må sq tage det sure med det søde. I en periode på 31 biler burde du nok have kontaktet forsikringsselskabet. Du burde i hvert fald have lagt mærke til, at du ikke modtog nogen girokort.


  • #40   16. jun 2009 Ringede til ETU for at få en billig forsikring, fik en god betjening men kææææft det tog sin tid.. en uge senere fik stadig ingen police, ringede derind "jamen den er på vej" en uge senere stadig ingen ting. Fik den anulleret, og jeg var væk fra det lorte useriøse selskab.

    Idag giver jeg en smule mere men: får gratis dækskift, gratis autohjælp, glas, gratis lånebil, lynhurtig kundeservice.. Hvad mere kan man forlange?

    Mange tak for hjælpen TRYG smiley


  • #41   16. jun 2009 Ronni > Ork, havde kontakt med dem hver gang. Deres forsikringsbevis er ikke let at få fat i. Ergo har de haft rig mulighed for at huske at bonge mig for min præmie.

    Siger jo også at de gerne må opkræve nu, så jeg kan beholde min ancennitet, men de vil ikke kendes ved det.


  • #42   16. jun 2009 da jeg afmeldete min gamle holix, måtte jeg ringe ind 5 gang og rykke dem efter at få mine penge retur, ud over dette glemte de at fortælle motor registret at jeg havde den forsikret hos dem, så var også ved at få taget mine plade, selv om jeg havde betalt forsikring så er bestemt heller ik glad for dem, ikk for sjov de er så billige

  • #43   16. jun 2009 . I KILL YOU! . > Ja så kan jeg godt se, den ikke er helt god.
    Jeg kender ikke selv ETU, så jeg skal ikke kunne udtale mig om dem. Jeg bruger selv RUNA.

    Men du skal da held og lykke med det :O)


  • #44   16. jun 2009 Jeg vil ikke tage stilling til hvilke selskab der er godt og hvilket der er skidt.
    Men du har haft bil i 2½ år uden at betale en krone for det.
    Prøv du at ringe til dem og forklare dem at de har lavet en fejl, og de skal sende dig regningen for de 2½ år du har kørt hos dem, så tror jeg også at de gerne vil give dig den ancennitet du har krav på.
    Men sådan som du fremlægger sagen her, er det mere dig selv du burde advare imod.
    " Har skiftet bil ofte, så har ikke tænkt mere over at der aldrig dukkede girokort / police op, eftersom jeg som nævnt skiftede stort set hele tiden. Har haft 31 biler i eget navn på forholdsvis kort tid"
    Havde du heller ikke tænkt over det, hvis det var dig der havde penge tilgode ?
    Man kan også gøre som da SQUIRREL har foreslået, hvis man vel at mærke vil gøre sig selv til grin.
    Er det normalt at man kun læser halvdelen af det folk skriver og så svare ud fra det herinde ?


  • #45   16. jun 2009 4x4 Turbo > Jeg fik formuleret mig forkert, men ville ikke slette første indlæg. Har omformuleret mig:

    "Ork, havde kontakt med dem hver gang. Deres forsikringsbevis er ikke let at få fat i. Ergo har de haft rig mulighed for at huske at bonge mig for min præmie."


  • #46   16. jun 2009 Ok.
    Hvis det forholder sig sådan at de ikke vil sende dig en opkrævning på de 2½ år, ja så havde jeg nok også gået amok.
    Prøv at ringe til dem for at høre om dine biler har været dækket i de 2½ år, hvis de siger nej så prøv at se om du kan finde forsikringsbeviserne du har lavet på bilerne. Så er det vist kun at fortælle dem med en rolig stemme at nu tager du kontakt til en advokat, så tror jeg at de hurtigt finder på noget. Så kan du jo passende kræve et afslag i prisen, når nu de har lavet lort i det.

    PS: Eftersom det er et lovkrav med minimum en ansvarsforsikring, kan intet selskab blande sig i om man har 50 biler på 1 år. De skal tegne en forsikring når man beder om det.


  • #47   16. jun 2009 4x4 Turbo: Noget helt andet, en kammerat der er RKI reg., blev af ETU nægtet en ansvarsforsikring, netop pga. hans registrering. Må de det, sålænge den er lovpligtig?

  • #48   16. jun 2009 Nej det må de ikke.
    Men de kan kræve en højere præmie, hvis de kan begrunde at der foreligger en højere risiko for dem, ved at have den kunde.

    http://www.finanstilsynet.dk/sw23799.asp

    Her kan man læse lidt om det.


  • #49   16. jun 2009 Nu da alle mulige folk herinde nævner priser i øst og vest på hvor meget de skal betale for deres bil.. På de fleste er der en km-begrænsning på.. Hvis I nu også nævner hvor mange km I må køre pr. år i den pris, så vil det jo blive lidt nemere at samenligne..

  • Arne B
    Arne B Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 5
    #50   30. dec 2009 Jeg er så FUCKING gal!!! har lige mistetet min forsikring pga. denne sidde... Skal aldrig lægge billieder ind på denne side med nummerpladder

  • #51   30. dec 2009 Arne.. det kunne du nok sige dig selv.. spiller man ikke med åbne kort, så går det galt

  • #52   12. okt 2016 Har ETU,gode priser,og har haft skade(r),der har aldrig været problemer med dem

  • #53   12. okt 2016 jt - kan jo være de er blevet bedre på de 7 år der er gået siden tråden blev oprettet smiley

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #54   12. okt 2016 Lyder som om du lever af andres forsikring i 3 ugers perioden. jeg forstår godt ETU, nasserøv

  • #55   12. okt 2016 Hvis man har meldt ejerskifte så er der ikke noget nasserøve over det... DU betaler ikke for de 3 uger hvis du selv gør som du skal, nemlig fortælle din forsikring at du har solgt bilen.... Og igen noget af et sammentræf at ALLE 31 biler er købt fra en sælger som havde ETU smiley

Kommentér på:
ADVARSEL!: ETU forsikring

Annonce