{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.257 visninger | Oprettet:

Ligvogne {{forumTopicSubject}}

Nogen som kan fortælle mig hvorfor ligvogne altid er med store motorer? Jeg mener man altid ser 2.5-3.0 v6 ja sågar har jeg set en v8 rustvogn...!!! Det er jo ikke fordi den skal ræse afsted med kisten halvt hængende ud af bagsmækken vel?? Og det er ikke noget gensalgsværdi-for hvor mange vil købe en ligvogn?? Nogen som kan give mig svar de jeg altid har tænkt på dette...tak på forhånd...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ligvogne
  • #1   2. jul 2009 Det er vel fordi de gerne vil køre med stil og der vidst ikke er afgift på sådan nogen så det jo bare med at vælge noget som køre fedt..

• #2   2. jul 2009 Det er vel også for at de kan rulle afsted (fra kapellet) så langsomt og med så lave omdrejninger at følget (de sørgende) kan gå bagved uden at vognen larmer som en Golf 2'er... Det er vel både gearing og power der skal til så?

• #3   2. jul 2009 er jeg med på,men den kører jo kun lave hastigheder...i min verden ville en alm motor række...og når den er frikørt ryger den jo nok ikke til salg som en taxa fx ville

• #4   2. jul 2009 M C
    De er ombygget og er pænt tunge, og hvorfor ikke vælge en stor model og smide en masse udstyr i når man alligevel skal kører med lig, mener bare... Der skal da være lidt frynsegoder smiley

Den vogn der kørte min far til kapellet var nu meget nice da jeg kørte med, proppet med alt muligt udstyr, DVD f.eks. og særskilt aircon ind til "kisterummet"

• #5   2. jul 2009 Jeg tror slet ikke det har noget med det at gøre, som i skriver i dette indlæg, men mange rustvogne er jo ældre biler, og i gamle dage før der skulle tages hensyn til miljøet havde bilerne bare større motorer, og så er mange rustvogne jo også amerikanerbiler. De nye Volvoer og Mercedes rustvogne har ikke noget bemærkelsesværdigt under hjelmen.

• #6   3. jul 2009
    Christian G

han blev hentet i en frysebil ? smiley

• #7   3. jul 2009 ha ha frynsegoder : ) den var sgu go.... : ) ok er med...tung bil,mindre afgift (man sparer jo bagsædet væk he he) osv..mange tak for oplysningerne

• #8   3. jul 2009 speed: jo da,skriver fordi jeg så en sprit ny volvo 2.5 turbo i dag og undrede mig fordi han lå og lallede afstred med 65 km/t på landevejen

• #11   3. jul 2009 M C - Nu er en Volvo T5 motor jo heller ikke ualmindelig. Det er en helt almindelig motor i den størrelse bil, og bestemt ikke overdimensioneret.

• #12   3. jul 2009 forståeligt nok..men taxaer købes som dyre store modeller pga gensalgsværdien når den er frikørt....tror sgu bare en rustvogn ryger til skrot når den er færdig...

• #13   3. jul 2009 Desuden yder sådan en 2,5T ikke mere end 210-220 HK, så den er ingen raket i sådan en lignvogn

• #14   3. jul 2009 Alexander H
    Godt jeg beskriver bilens udstyr så smiley medmindre du kører i bil med DVD i motorrummet da er det ret nemt at se hvad jeg skriver intet har at gøre med motoren, egentlig blot det første jeg skriver..

Peter L
    Nah, der var snestorm da han blev sunget ud så ikke nødvendigt smiley

• #15   3. jul 2009 Alexander H

Den du kommer med der med bytaxier, skal du nu ikke siger er unødvendigt, er du klar over hvad motorkraft betyder når du har hentet 70-100 kunder en lørdag nat hvor pengene skal tjenes ind, hvis du tager en fiat multipla/kontra en mercedes 300 med automatik....
    Hvis du har gjodt det i en fiat eller anden lille bil med manuel gear, så gidder du sgu ikke køre mere bil den næste måned....

Men en vampyr taxi er nok som skrevet før bugget om eller til formålet, og har diverse forstærkninger i undervogn, da nogen har skinner og rullebrædt og sikkert skal overholde gængse regelsæt, derudover er der nok billig afgift på sådanne biler, ligeledes er det hvidpladebiler af den simple grund at det jo stadig er persontransport, og denne kan ikke foretages på en gulplade bil, med mindre det er en bus eller lign. og vejer over 3500 kg...
    Motorstørrelsen hænger sikkert sammen med den rolige kørsel en sådan bil foretager sig og som starter meget langsomt mange gange osv....

Og til den sidste tur må man da godt have lidt klasse over det....og skide på miljøet og brændstoføkkonomi....

• #16   3. jul 2009 : ) pimp rustvogn...kunne være aaaalt for blæret at købe sådan en møggammel granade 2.8 v6 og så stoppe den med anlæg,discolys,lyskastere osv : ) tror man ville score en helvedes masse damer i sådan en...!!! : )

• #17   3. jul 2009 granade:granada : )

• #18   3. jul 2009 ghostbusters har da en rustvogn...

og personligt ville det da være for fedt at ha sådan en.. og så med en kiste bagi der var bygget om til subwoofer kabinet.. blær.. og så lige med en sticker i bagruden " bare overhal - jeg indhenter dig alligevel" *LOL*

• #19   3. jul 2009 Der holder en 3 stykker ved en forhandler i Pandrup hvis i står og mangler.

• #20   3. jul 2009 Ghostbusters er en ambulance

• #21   3. jul 2009 en V6´er har en roligere motorgang, og er nemmere at kører langsomt i ved kortager...

• #22   3. jul 2009 Nu vil jeg lige blande mig i fejlagtighederne her.

En rustvogn er en GULPLADEBIL...!!!
    Den er registreret til godstransport ligesom en gulplade, men af hensyn til de sørgende, kører den med hvide skilte af etiske årsager...

Og som tidligere skrevet er Ghostbusters en 59 Cadillac "Hearse" som er en 4dørs sedan ombygget på en karosserifabrik der har bygget hytte på bagagerummet.
    Og de var oftest sådanne biler det var ambulancer fremfor ligvogne hvilket det dog også har været den fra Ghostbusters.
    http://home.covad.net/~geoley/caddy.jpg
    Her dog som brandbil fremfor hverken ligvogn eller ambulance

• #23   3. jul 2009 M C

Jeg har faktisk en Rustvogn der skal pimpes op med anlæg osv... der skal laves kiste og det hele i den...

• #24   3. jul 2009 Lad mig fortælle dig en historie fra den virkelige verden...

I forbindelse med mit arbejde skulle jeg deltage på en krikegårds-messe - en udstilling hvor alt og alle der havde tilknytning til kriken og kirkegården skulle udstille... Jeg skulle sælge grav-stedsforsikringer (og ja de findes)... ved siden af stod der en der solgte rustvogne... Havde bla. en stor Mutti-knulla Vol(d)vo... Den skulle naturligvis testet af alle de fremmødte bedemænd... noble mennesker iført høj hat som de varsomt lagde på sædet ved siden af... stille og roligt satte de sig ind hvorefter de i bedste bedemandsstil kørte stille og roligt ud på en åben P-plads - HVOR DE TRAK DEN ENE BURNER EFTER DEN ANDEN.. for så at give den vold-pisk ud på hovedvejen... efter endt prøvetur, trillede de stille og roligt ind på plænen og tog deres høje hat på igen..

Bedemænd er mennesker som alle os andre.. hvis DU havde mulighed for at købe en V8 uden afgift og med mulighed for at parkere OVERALT, ville du jo også gøre det.. jeg ved jeg ville, hihi.. så skide være med, at det er en forvokstet stc. hihi

• #25   8. jul 2009 http://www.nilsson.se/sv/hem/

• #26   26. jan 2011 Tror ikke helt på det er for bedemandens skyld. Tror mere på at det er for en roligere motorgang og fordi den er jævnt tung.

DVD i bilen osv. er nok når bedemanden skal køre pisse langt, så kan han rulle en film af på vejen, eller musik. Det ville give god mening for mig.

• #27   26. jan 2011 heh.... se film når man kører?? Arr... det er vist en ommer..

• #28   27. jan 2011 øhh.. i er 1½ år forsent drenge

• #29   27. jan 2011 jeg er ikke spor for sent på den....

men du kan jo kikke emnet igennem igen og se mine tidligere indlæg...

jeg kommenterede bare på indlægget lige over mit..

• #31   29. mar 2011 der er fordi de ikke må ryge hved lave omdrejninker det ser ikke godt ud
    tjeh min rostvogn bilder noder profil

Kommentér på:
Ligvogne

Annonce