10.474 visninger
|
Oprettet:
Lakforsegler eller voks?! {{forumTopicSubject}}
Synes _ALTID_ folk siger hinanden imod.
Jeg skal til at fjerne vaskeridser, til det har jeg købt en Sonax Lakrens (læs: Min bil er ikke mat) for at få alt det gamle voks væk (sidder som en hinde)
Derudover har jeg købte en Tw lakFORSEGLER ? er det dumt? Skulle jeg have købt noget voks / nano voks istedet?
Hvad holder længst, og hvad skal man bruge?
Mvh. Hr Forvirret.
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 1.144
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 737
Lakrens fjerner gamle poleringsrester samt skidt. Du skal bruge et let slibende produkt for at fjerne ridser.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 737
Først forsegler, og så voks.
aug 2005
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 1.458
Og bag på min lakforsegler står der at man kan vokse bilen, vente 2 timer og derefter påføres forsegleren?
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
Jeg bruger Sonax Polish & Wax, et nu udgået produkt. Men jeg har en rest, så den bliver brugt, måske senere i dag. Det er rart at få bilen poleret inden bilferien:-)
Men når jeg skal købe ny voks, så bliver det Sonax Xtreme Polish+Wax 2, der polerer og forsegler på én gang.
http://www.sonax.dk/default.asp?produkt=1349
jul 2009
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 11
aug 2005
Mike - Tror også jeg prøver krafter med det produkt.
apr 2008
Så er min Corsa nypoleret:-)
Jeg brugte to mikrofiberklude, en til at vokse med og en til at efterpolere med.
Først fik den en vask i vaskehallen. Den billige på OK UDEN undervognsskyl. Det ødelægger bare rustbeskytelsen.
Husk at tage små bidder ad gangen, da voksen hurtigt tørrer helt, og så er det ikke til at efterpolere.
God fornøjelse!
aug 2005
Jeg tænkte igen på, hvorfor skal forsegler ikke på før voksen?
apr 2008
Først polerer man med et slibemiddel, derefter lakforsegles lakken og der sluttes af med voks.
http://www.bilpleje.nu/bilpleje/lakforsegling-og-derefter-voks
Jeg gør ikke så meget ud af det, men min lak står også flot og er kun 3½ år gammel. Jeg vasker bilen og så får den med Sonax Polish & Wax.
Men det rigtige at gøre er at starte med en lakrens, derefter lakforsegling og til sidst voks.
aug 2005
Har både lakrens og forsegling - Nogen der kender en god voks?
apr 2008
nov 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.634
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 15 Svar: 403
Tak for dit link til min blog
MIkkel - du har så ganske ret i begge dine udsagn, lækkert at se en der forstår sin bilpleje - hvis ikke du er medlem har vi en bilpleje gruppe herinde for rigtige geeeeeeks
Morten D.
Der er mange gode vokse på markedet.. Jeg ville dog altid foreslå
http://shop.bilvask.nu/product/54/nattys-limited-edition-bilvoks/
Mest fordi den indeholder en del carnauba!
Af andre gode mærker kan jeg foreslå autoglym, mothers, dodo juice... De er allesammen til at betale!
Husk at påføre voks og lakforsegler i længde retningen af bilen, det gør det nemmere for dig når du skal tørre det af igen
For flere tips og tricks kan du læse min blog, som der er linket til længere oppe.
Mvh. Michael.
Lakforsegler eller voks?!