{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Leasing kontra køb af ny bil {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer i den nærmeste fremtid at anskaffe mig en ny mellemklassebil á la: Honda Accord, Citroen C5, Ford Mondeo, VW Passat eller lignende (har ikke gjort mig nærmere overvejelser omkring mærke osv. endnu)

Jeg har altid troet, at man som "gennemsnitsbilist" var bedre tjent med at købe en bil frem for at lease, med mindre der var tale om biler i luksusklassen eller hvis der er tale om erhvervsmæssig leasing, dvs. som firmabil.

I det nye "Bilmagasinet"-blad, er der dog en artikel der viser at det ofte kan være en god ide rent økonomisk for en "almindelig" bilist at lease frem for at købe - også ved mellemklassebiler som ovenstående.

Jeg kunne godt tænke mig at opstille et mere specifikt regnestykke for at se hvad der er mest hensigtsmæssigt for mig, men er lidt usikker på om jeg nu også får alle faktorer med i regnestykket, idet der er jo mange ting der skal med ind i beregningen.

Er der nogen der ved, om der evt. findes nogle "templates" rundt omkring på nettet, hvor man kan lægge sine data ind og se hvad der fra et økonomisk perspektiv er bedst for én selv?

Kommentarer og inputs modtages gerne!
På forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing kontra køb af ny bil
  • #1   15. jul 2009 vil nok sige det nemmeste er at først finde den bil du vil have også derfra modtage tilbud på finansiering og leasing. Som hovedregel skal man dog vide nogenlunde præcis hvor langt man kører årligt, også skal bilen helst koste over 400.000 før det kan betale sig. Men find bilen først, det tror jeg er noget nemmere.

  • #2   15. jul 2009 Har en farbror der er inde i bilbranchen, vi sad og snakkede om dette da min kusine tænkte på at anskaffe sig en bil på leasing!
    Dette frarådede han, da omkostningerne er væsentlige højere ved leasing!
    Hvis du ikke har tænkt dig at beholde bilen i mere end 2-4 år, så skal du som Tue også fortæller, finde en bil til over 400.000, på denne måde vil de penge du bruger på bilen kunne modregnes i det værditab der vil være over de 2-4 år..


  • #3   15. jul 2009 Tak for jeres indlæg...
    Ok....så må jeg sige at Bilmagasinets artikel var lidt urealistisk, ... det lød også for godt til at være sandt.

    Det var egentlig ikke planen at skulle over kr. 400.000 i indkøbspris, så det ender nok alligevel med at jeg køber den ny bil så.


  • #4   15. jul 2009 Prox
    Det har du selvfølgelig også ret i.
    Jeg kan godt se, at leasingselskaberne binder kapital i de biler de leaser ud.

    Men omvendt kan man også sige, at leasingselskaberne kan købe billigere ind, fordi de køber flere biler ad gangen - lidt a la biludlejningsfirmaerne.



Kommentér på:
Leasing kontra køb af ny bil

Annonce