{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.787 visninger | Oprettet:

Peugeot 406 god bil? {{forumTopicSubject}}

Jeg går og kigger efter sådan en Peugeot 406, da jeg godt kan lide dens design

men hvad skal jeg kigge efter (mekanisk)
og hvor skal jeg specielt kigge efter (rust)

også har jeg fundet disse som jeg gerne lige hurtigt vil have en vurdering på om det er en god bil jeg ahr fundet eller en dårlig.

På forhånd mange tak

her er bilerne:

fra forhandler:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-406-1,8-SL-4d_ID903400041.htm

fra privat:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Peugeot-406-1,8-4d.-SR_ID478008.htm

hvilke en ville i vælge og hvorfor? (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 406 god bil?
  • #1   25. jul 2009 Var glad for min i hvert fald..

• #2   25. jul 2009 Nogen god bil?
    Nej, det kan man vel ikke påstå. Men det er da bestemt ikke noget af det ringste der er kommet fra frankrig.

• #3   25. jul 2009 og kan i også ikke lige skrive hvad man skal kigge efter en 206? mekanisk og rust m.m.

fra forhandler:
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-206-1,4-XR-3d_ID841400137.htm

fra privat:
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Peugeot-206-1,6-3d.-XS_ID493828.htm

• #4   25. jul 2009 okay hvilken ville i så foretrække

406eren? eller 206eren?

og gerne skriv hvilken årg. de er bedst at købe.

• #5   25. jul 2009 Rust i hjelmen - gearkassen - katalysatoren og ALT elektrisk

• #6   25. jul 2009 Jurc: har den virkelig så mange fejl elektrisk smiley

hvad skal jeg specielt kigge efter elektrisk

• #7   25. jul 2009 Du skal i alt fald se i servicebogen om km-tallet passer. For speedometerne på dem holder typisk ikke mere end 5-6 år.

Og ja, ellers kontroller alt hvad der hedder elektronik.
    Derudover naturligvis alle sliddele. Levetiden på sliddelene på de franske biler er oftest ret begrænset.

Rustmæssigt er de ikke så slemme.

• #8   25. jul 2009 Husk på at der jo som regl er en grund til at nogle biler mister værdi hurtigere end andre =)

• #9   25. jul 2009 så i synes at i det hele taget at en Peugeot er en dårlig valg? :B

• #10   25. jul 2009 Alt elektrisk / elektronisk er noget l.... i franske biler , værst efter 1998.
    Faktisk alt hvad kan gå i stykker gør det.

• #11   25. jul 2009 peugeot 406 er en god solid bil grunden til at alle kender dem og man kender alle fejlene er at der er så mange af dem hvilket så også kan mærkes på pris faldet, men ja de har altså ikke flere fejl end så mange andre og det er en god komfortabel bil og billig i dele

• #12   25. jul 2009 Jeg synes fransk er et dårligt valg! JEG skal ihvertfald aldrig eje en fransk bil igen!

• #13   26. jul 2009 I 9 år har Peugeot været Danmarks mest solgte personbilsmærke....

Det er der vel en årsag til

• #14   26. jul 2009 Kan heller ikke se problemet. Jeg har haft 2 406'ere og været glade for dem. Dog vil jeg anbefale dig en faceliftet model (D9 - årgang 2000 og opefter) og så gerne en med noget udstyr i. Så undgå SL og SR modellerne :o)

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #15   26. jul 2009 virkelig mange seriøse svar, hvor mange af jer der udtaler sig har selv haft en? godt så

jeg har en næsten magen til den første du linker til.
    406erne er meget lidt plaget af rust(det er hvad synsmændene siger) og endnu mindre hvis de er undervognsbehandlet. de første havde noget med at de rustede i bunden af dørene så tjek dette på den du kigger på. eller er det mest kosmetisk der kan være rust, ved stenslag osv

elektrisk er det største problem på den model at der er flipdown tastatur på startspærren og med tiden vil ledningerne knække og du skal i gang med at lodde/eller reparere på anden vis. eller du kan slå startspærren fra og montere en ordentlig alarm.
    xu-motorerne er ret fornuftige, 1,8eren bruger dog noget olie, men jeg har set biler der bruger væsentligt mere, det kigger man bare efter
    på en bil med over 10år på bagen bør du kigge efter at det hele virker, centrallås motorer og elruder, varme i sæder(virker næsten aldrig)

grunden til at de er så langt nede i pris er simpelthen fordi der er solgt så mange af dem.
    hvis jeg skulle købe idag ville jeg dog tage en 2.0 istedet mest fordi jeg kører en del med trailer osv og der ville 20hk mere nok hjælpe en smule

• #16   26. jul 2009 Tjah, 406'ern er bestemt ikke den bil der har de fleste problemer, 406'ern er en god solid bil som kan køre langt.

Mange udtagelser kommer oven i købet fra folk der aldrig har ejet en, de "rider" bare med på hetzbølgen.

Men husk altid, man for hvad man betaler for, så køber du f.eks en audi a4 til 200.000 eller en 406'er til 60.000 vil der naturligvis være en forskel både i kvalitet og komfort.

men 406'ern til den pris den fåes i, må man indrømme at det er meget bil og meget komfort til pengene.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #17   26. jul 2009 ja men hvis man køber de allerbilligste af dem er det som regel også dem der er dårligst vedligeholdt, grimme i lakken osv

• #18   26. jul 2009 hvad så med en 206er

hvilken årg. mener i at er den bedste at købe?

• #19   26. jul 2009 Så er de sku heller ikke værre..

Jeghar en 406 1,8 - fik den for 3-4 mdr siden og den har kun overrasket mig positivt, jeg har heller aldrig været meget til franske biler, men de fordomme er bestemt væk nu, den kører som en drøm og kvalitet og komfort får man masser af for pengene!

Mekanisk er det alt i alt en meget fornuftig bil, brug ører og øjne, andet er der vel ikke at sige, og så.. jo alle skriver de har elektriske problemer, dog kan jeg ikke selv bekræfte dette, men sørg for alt virker..

Kan kun anbefale en 406'er!

Mvh.
    Carsten

• #20   26. jul 2009 En 406´er har, hvis den ikke er med læder eller dellæder, virkelig grimme sæder, de er syet i en facon så sædebunden mest ligner et toiletbræt... Det udvendige design er ok, og jeg vil næsten indrømme at T4, T6, TS og hvad de hedder er ok lækre..

• Omar K
    Omar K Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #21   10. sep 2009 Har haft 2 406'er og de har begge to været fantastiske mod mig og min familie:-)
    Den har et endeløst design og så kører den som en drøm! Ja der er nogle ting som ikke altid er 100% men det er trods alt et kvalitet mærke som Peugeot, så det er billigt at lave ihvertfald. Skal faktisk til at sælge min 406 fra 96' da jeg køber en nyere model fra 2003, så sig endelig til at hvis du er interesseret i en rigtig fin bil med masser af år foran sig:)

Kommentér på:
Peugeot 406 god bil?

Annonce