{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.976 visninger | Oprettet:

Bøde eller klip, kørsel på cykelsti ? {{forumTopicSubject}}

I nat blev jeg stoppet af politiet da jeg kørte på en "cykelsti / gå gade" ned til brøndby strand. Jeg skulle hente to veninder som havde været nede og bade om natten men i mellem tiden var der kommet 2-3 gutter og forfulgt dem og råbt osv så de ringer og jeg sætter mig straks ind i bilen for at kører hen til dem.
Jeg vælger bare at kører ned af stien for at de kan sætte sig ind. Da jeg så bakker og kommer ned til parkerings pladsen holder der 2 politibiler som selvfølgelig stopper mig.
Jeg forklare dem hvad der er sket og de er flinke og venlige og har fuld forståelse for mig og lader mig kører, efter de selvfølgelig lige har tjekket mig osv og de vil tjekke en anden bil der holder der som nok er drengenes.

Men så tænker jeg hvad hvis de havde været nederen hvad var der så sket med mig. Fået taget kørekort eller bare en bøde eller et klip eller ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde eller klip, kørsel på cykelsti ?
  • michael  c
    michael c Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 122
    #1   29. jul 2009 tror bøde plus klip...

• #2   29. jul 2009 klip og bøde.....=(

• #3   29. jul 2009 Puuuha den havde været no go.
    Men der var også en kvindelig betjent i mellem og hun havde jo god forståelse for det.
    Men det var jo også ment i en god mening smiley

• #4   29. jul 2009 Nu får man jo heldigvis ikke klip for hvad som helst, så KUN bøde

• #5   29. jul 2009 Overtrædelser, som er omfattet af klippekortordningen

Overtrædelse af disse regler medfører klip:

Fremkørsel mod rødt lyssignal, kørsel mod kørselsretningen, overskridelse af spærrelinjer eller overskridelse af ubrudt kantlinje i forbindelse med ulovlig kørsel i nødspor (færdselslovens § 4, stk. 1 og 2).
    Tilsidesættelse af reglerne om kørsel over jernbanespor (færdselslovens § 5, stk. 2).
    Kørsel med for kort afstand til forankørende (færdselslovens § 15, stk. 3, 1. pkt.).
    Kørsel venstre om helleanlæg (færdselslovens § 15, stk. 4).
    Ændring af færdselsretning og placering mv. til fare eller ulempe for andre (færdselslovens § 16, stk. 2, og § 18, stk. 1 og 2).
    Tilsidesættelse af reglerne om overhaling (færdselslovens § 21, stk. 1-3).
    Forøgelse af hastigheden, når man overhales (færdselslovens § 22, stk. 1).
    Tilsidesættelse af forbud mod overhaling (færdselslovens § 23 og forbud fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
    Tilsidesættelse af reglerne om vognbaneskift (færdselslovens § 24, stk. 1).
    Overhaling ved fodgængerfelt (færdselslovens § 25).
    Tilsidesættelse af vigepligt (færdselslovens § 26, stk. 2-4 og 6, eller vigepligt fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
    Kap- og væddekørsel (færdselslovens § 37, stk. 4).
    Overskridelse af hastighedsgrænse med mere end 30 pct. (færdselslovens § 42-43 a eller anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
    Manglende anvendelse af sikkerhedsudstyr for passagerer under 15 år (færdselslovens § 80, stk. 4, og § 81, stk. 3).

Intet klip.. du havde nok fået en bøde og en gammeldags røffel.

• #6   29. jul 2009 Du ville få en bøde på 500,- ikke andet..

- Jeg har lavet helt det samme stunt ved stationen i Hedehusene, de var ikke særlig flinke, så skulle betale 500,- men ingen klip i kortet..

Michael..

• #7   29. jul 2009 500 stykker af den kongelig mønt

• #8   29. jul 2009 Det var da utroligt. Hvorfor tror i/folk man får et klip for alt?? Har sku hørt om alt fra nedslidte dæk til rust i bagskærmen.. Du får klip for de ting jeg har fundet der. og det er altså grove overtrædelser man får klip for ikk "små" ting..

• #9   29. jul 2009 Men det var en god lille historie. Kan godt være, at man skal bruge den hver gang man bliver stoppet af en kvindelig betjent...

• #10   29. jul 2009 hvis du ik fik noget på skrift i nat er jeg ik sikker på der sker mere men er ik sikker

Kommentér på:
Bøde eller klip, kørsel på cykelsti ?

Annonce