{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Afgift og tilbagetrækning {{forumTopicSubject}}

Heey

Det med at man har en bil på dk-plader. Det vil jo sige at der er betalt afgift osv på den...

Hvis man så skal skrotte bilen, kan man så trække afgiften ud af den (Og hvordan) ? Før man skrotter den så man har skrot premie + ekstra fra afgiften ?

Er ikke helt inde i det med afgift osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift og tilbagetrækning
  • #1   15. sep 2009 du får ikke skrotpræmie hvis den er uden afgift, og skal afgiften trækkes ud af den skal den sælges til en i udlandet, og skat skal have 15% af den afgift du får retur.

• #2   15. sep 2009 du kan ikk få skrot premie på din bil vis den ikk har dk afgifte

• #3   15. sep 2009 og du får ikkem nogle penge af Skat før du kan fremvise en kopi af en registreringsattest fra et andet land

• #4   15. sep 2009 plus bilen skal kunne synes for at blive exporteret

• #5   15. sep 2009 Det er intet problem at få pengene retur, men jeg kan ikke læse nogen steder at den SKAL eksporteres. Ihvertfald ikke på Told og skats hjemmeside.

• #6   15. sep 2009 Michael N.. Det tog mig 1 min at finde ud af hvor det står på skat hjemmeside..

Udbetaling
    Registreringsafgiften bliver udbetalt af SKAT, når

køretøjet er værdifastsat
    køretøjet er afmeldt fra motorregisteret, og
    køretøjet er udført fra Danmark, og dette kan dokumenteres.

Som dokumentation for, at køretøjet er afmeldt fra registrering, skal der fremlægges den originale registreringsattest (eventuelt attesteret kopi), som skal være påtegnet om, at køretøjet er afmeldt. Bemærk, at køretøjet skal være afmeldt senest 1 måned efter værdifastsættelsen.

Der skal også fremlægges dokumentation for, at køretøjet er udført fra Danmark. Dokumentation for udførslen skal indsendes eller fremvises senest 3 måneder efter, at køretøjet er blevet værdifastsat af SKAT.

Udføres køretøjet til et andet EU-land, skal du fremlægge en faktura, bevis på indregistreringen i et andet land, eller andet som kan dokumentere udførslen.

Udføres køretøjet til lande uden for EU, kan du fremlægge en udførselsangivelse som dokumentation. Du kan få mere at vide om udførselsangivelse hos SKAT.

Se mere her.. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=152960&vId=202420&i=4&action=open#i152960

• #7   15. sep 2009 Okay , jeg siger mange takker for indlæggene smiley

• #8   15. sep 2009 sune N. Takker også. rart med nogen der er vakse på COM. Men som jeg læser det, er det jo intet problem.

• #9   15. sep 2009 Michael.. Det er der problemet, er at du skal komme med de rigtige papirer.. Og de tror bare ikke på alt længere, siden de begyndte at kigge de større eksportøre efter i sømmene.. Og der var noget med, at inden skat kom på besøg, havde der lige været en lille brand i en tønde fyldt med div. papir, som havde noget med eksporten af biler at gøre..

Så nogen papir fra transportør, den udførselsangivelse, så kan du nok få lidt pengene igen..

Kommentér på:
Afgift og tilbagetrækning

Annonce