{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

Må politiet det? {{forumTopicSubject}}

Jeg Fik et klip i går aftes...
Her er historien, jeg kører 90-100km/t, da en bil (civil) kører helt op i røven af mig. Det fantastiske Skod-renault-hvid-xenon-wannabe-pislys blænder af helvede til, så efter et stykke tid irriretere det mig, og jeg giver bilen lidt gas, for at få lidt længere afstand. Så går der selvfølgelig et stykke tid, og jeg bliver holdt ind med blink osv, og så har han målt mig til 108km/t?
Jeg spørger ham om ham må ligge og presse folk sådan , og ja siger han, det har ingen betydning for målingen`?
´Han spurgte i øvrigt på intet tidspunkt om jeg ville erkende det, dog havde han det hele på video`??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må politiet det?
  • #1   19. sep 2009 Den ville jeg gå videre med.
    Politiet må aldrig "presse folk til at gøre noget kriminelt"
    ligesom at de ikke må spørge en pucher om han sælger noget dope.

• #2   19. sep 2009 Nej det må han ved gud ikke...

Og kan heller ikke se hvorfor han skulle gøre det?

• #3   19. sep 2009 hvis det foregik sådan, så er det sgu med at klage... det må han aldrig nogensinde gøre...

• #4   19. sep 2009 Du kan jo nægte den og så gå videre med det hvis du mener han har presset dig. Du har jo kørt for stærkt, det der ingen tvivl om, men hvis du mener han har kørt for tæt og presset dig til at sætte farten op for at få afstand, så må du nægte og derved ryger den i retten

• #5   19. sep 2009 han skal da først og fremmest ikk presse dig til ulovligheder, men hvis han har det på video, kan du da lige smide den i hovedet på dem at han ikk har holdt sin afstand.
    et eller andet sted tror jeg bestemt ikk han må gøre det, netop på grund af afstanden.
    men bare fordi de har skilt må de jo alt, .

• #6   19. sep 2009 Jeg har desværre ingen overblik om hvor langt oppe i røven han lå, men synes det var for tæt, og det lys blændede bare.

• #7   19. sep 2009 Tjah om de må eller ej, det er vel tung og snørklet jura.

Jeg oplevede nøjagtigt det samme for et par år siden.
    Desværre lød betjentens måling på en snas mere end 108 km/t, og det kostede 3 klip og en orienterende.

Jeg tog rettens vej da jeg under ingen omstædigheder ville acceptere måden det var foregået på, men eneste ændring i sagens udfald, var en nedsættelse af bøden fra 6000,- til 4500,-

Værst af alt var så at TV2 havde Station 2 holdet med i bilen... smiley

• #8   19. sep 2009 Syntes du skal undersøge det med en advokat, for jeg syntes godt nok det er pisse provokerende af ham. Han SKAL holde afstand, og hans xenon lys må IKKE blænde.
    Især når episoden er på video, har du jo også et godt bevis i din sag.

Jeg mener ikke du skal erkende det på stedet, når det er færdsels forseelser. Der står på det bødeforlæg man får, at hvis man ikke betaler betragtes det som at man ikke erkender hvad man har gjort, og vil blive kaldt i retten.

Held og lykke med din sag, for det der er svineri.

• #9   19. sep 2009 Bilen kørte med et MEGET hvidt lys i parabol lygter, det må være standard på sådan en Renault laguna 3.0 v6? Aner det ikke.

Jeg kan bare huske, da begge mine venner mistede kortet, skulle de erkende det på stedet, og skrive under

• #10   19. sep 2009 Der er ikke noget der hedder at han kan presse dig !?!?!
    Det er en selvopfundet idé for at få lov at give den gas (Du skal nok vise ham du kan køre stærkere)
    Det du burde have gjort hvis du følte dig "presset" var at trække ind til siden eller have holdt din hastighed eller sænket den for at give ham spille rum til at overhæle i uden at skulle overtræde fartgrænsen

Hvis du stadig mener du har noget at have det i, så skal du blot afvise bøden når den kommer fordi du har jo ikke "erkendt dig skyldig" som du siger, og så tager du den bare i retten fordi du ved jo han har dig på video og så gælder den begge veje, fordi så kan du jo påvise at han presser dig.

Men det du skal holde fast ved er IKKE at han presser dig, men at han ikke holder sin afstand til dig.

Men når alt kommer til alt ved du sikkert godt at du har været forkert på den og du vil neppe vinde sagen, men det er op til dig og din mave foenemmelse hvad du finder rigtigt.
    Men statestikken viser tydeligt at du ikke har ret meget at stille op mod politiets video materiale og hvis du blot afviser fart bøden så sal du huske på at sagen komnmer hovedsageligt til at dreje sig om hvorvidt du har kørt for stærkt eller ej og ikke om hvorvidt det var korrekt at gøre det, fordi det er ikke en gyldig grund at køre for stærkt fordi man føler sig presset til det.

Noget helt andet er hvis du selv retter et sagmål mod ham for den forseelse du mener han har gjort ved at presse dig/køre for tæt.
    Så drejer sagen sig om det og kun det.

• #11   19. sep 2009 jeg blev stoppet i sidste uge, for at køre 67 i en byzone, men politiet stod på den anden side at byzonen og foretog målingen, Må de egentlig godt det?

• #12   19. sep 2009 Glem nu jeres pistolpanik, og læs hvad jeg skriver!

René...
    Du har fået et klip i kortet, så er den ikke meget længere.
    Var du i tvivl allerede dengang, så havde du bedt betjenten om at sende sagen videre til retten.

Husk nu at politiet kan bøje reglerne, næsten som de har lyst til.

Så der er intet at komme efter her.

For at sætte det lidt i perspektiv, så slipper politiet afsted med både at banke, skade og skyde civile. Så at forvente det her fører til andet end spildt tid... ja det er spild af tid.

• #13   19. sep 2009 "jeg blev stoppet i sidste uge, for at køre 67 i en byzone, men politiet stod på den anden side at byzonen og foretog målingen, Må de egentlig godt det?"

Ja.

• #14   19. sep 2009 Mr. b, ja det tænkte jeg nok... Men må sgu sige at jeg slet ingen respekt har for poltiet mere....Næste gang kommer audi'en sgu bare på prøve så..

• #15   19. sep 2009 Hvis han har det på Video, så skal han forelægge det for dig. Desuden kører Politiet ikke med ulovligt monteret Xenon. Tvivler på det er fra fabrikken hvis det er sådan en Renault.

• #16   19. sep 2009 Det koster ikke noget at klage/nægte..
    Så når bøden kommer, så ringer du til dem og siger at du ikke kan erkende bøden, og gerne vil lade den gå i retten..
    Så får du på et tidspunkt en indkaldelse til retten.. Her skal du så fortælle din version, + politiet skal.. Hvis han har optaget det på video, kan han jo fælde sig selv hvis han har kørt alt for tæt.. For INGEN må køre for tæt på forankørende, heller ikke politiet.. Så har du følt dig presset/chikaneret til at øge farten, så er der en stor chance for at du slipper..
    Du får forresten ikke nogen ekstra bøde/udgift ved at lade den gå i retten.. Det koster dig kun den tid du bruger på det, ellers ikke en krone..
    Har lige været hele møllen igennem med en bøde jeg nægtede..

• #17   19. sep 2009 Hvis de måler dig med Lazer så fortages målingen jo på afstand, det vil sige de måler dig jo ikke der hvor de står men ca. 200 Meter eller længere væk, mens "du" stadig er i by zonen.

Du kan altid se på bødeforlæget hvor langt væk måling blev fortaget.

• #18   19. sep 2009 Michael M:

Hvad blev udfaldet af din tur i møllen?

• #19   19. sep 2009 alt efter patruljevognen selvfølgelig, så lad være... mener at de vectra c'er der triller på motorvejene heromkring, kan 280 km/t smiley

desuden bliver det en anelse farligt.. smiley

• #20   19. sep 2009 Man kan aldrig føle sig presset til at øge farten, kun at holde ind til siden eller at tage farten af så bagved kommende der køre for tæt kan komme forbi.

• #21   19. sep 2009 Michael M, det lyder som en meget god mulighed.

Hvad blev enden på din sag så?

• #22   19. sep 2009 René gæt 1 gang, hvis ikke han fortæller hele historien er det nok fordi der ikke var noget at prale af :o)

• #23   19. sep 2009 Michael M: Hvis du havde tabt sagen, ville du vel også stå med sagsomkostningerne?

• #24   19. sep 2009 i øvrigt kører betjenten over 200km/t, hvor han lige kører ind over fuldtoptrukne linjer og helt over i den anden vejbane i et sving... Flot for at indhente mig med 100km/t..

• #25   19. sep 2009 Det er alt for dumt at gå videre i retten med det, for hvis du taber (og det gør du) så skal du også betale for advokater og ret omkostninger osv..

• #26   19. sep 2009 BRABUS

Det er sgu da lige hvad det handler om, jeg giver dig en klapsalve og glæder mig over at der er andre en mig der har samme opfattelse som dig, det er lidt ligesom folks opfattelse hvordan man opfører sig på en motorvej, men harmonikasammenstød er jo stadig et godt argument for en diskution mener mange jo, men der finder INGEN undskyldning....

Han må tage klippet med oprejst pande, og lære at blive en mand....;-)) he he.....

• #27   19. sep 2009 Okay, så hvis der ligger en godt oppe i røven på jer, en mørk aften med et lys der skinner godt igennem, så holder i simpelthen bare ind til siden? Ja ja engle.. Flot

• #28   19. sep 2009 Det må de gerne, har selv prøvet det. De sagde bare at jeg bare skulle ha bremset op eller holdt godt til siden.

• #29   19. sep 2009 Dan C - 280? Ye right, tror du selv på den? smiley

• #30   19. sep 2009 "Det er en selvopfundet idé for at få lov at give den gas (Du skal nok vise ham du kan køre stærkere)"

Hvor i alverden kommer det fra BRABUS? Det er vidst mere fordom om andre, end det er fakta!

• #31   19. sep 2009 Mon ikke det bare er 280 HK som den vectra opc har.. topfarten på sådan en er 250 km/t og politiets biler er ikke tunet..

• #32   19. sep 2009 her den anden dag kom politiet også kørende fra en side vej og fulgte efter mig,. de kørte op i røven på mig og lå der 100-200 meter. (der var IKKE plads til 1 bil imellem os. efter de par 100 meter vælger de så at smide det store tagspot på og blænder mig så godt og grundigt i 5 sec vel, indtil jeg vælger at holde ind til siden.

men de køre så bare forbi og videre derud af.
    spassere siger jeg bare!

• #33   19. sep 2009 Nej Brabus har ret, jeg holder også ind til siden hvis der er en der kører op i røven på mig, jeg kan tit nøjes med at sætte farten ned, og så overhaler fjolset nok som ligge så tæt på, og hvis nogel lys blænder mig så gør jeg det samme, så derfor har BRABUS fuldstændig ret i sin påstand...
    Det er kun jer selv der presser jer selv, og det handler nok mere om tabt mandighed eller mangel på potens hvis man kan blive presset af en der ligge bagved, uanset hvad...

• #34   19. sep 2009 "Okay, så hvis der ligger en godt oppe i røven på jer, en mørk aften med et lys der skinner godt igennem, så holder i simpelthen bare ind til siden? Ja ja engle.. Flot"

Næh ingen engel her...
    Det har jeg også skrevet længere oppe.
    At det så var meget tæt på at koste mig pappet, er så en anden side af sagen.

• #35   19. sep 2009 Kalesøe....

smiley

Du har nok lignet en gangster... ;-)))

• #36   19. sep 2009 laguna v6 har org xenon. og de burde selv stille sig ned efter hvorn undervognen belastes

• #37   19. sep 2009 Også brabus og Dan jeg mente... Kæft hvor ville jeg føle mig dum hvis jeg hodlte ind hver gang...

• #38   19. sep 2009 Aagaard ^: Skriver jo også at jeg "mener" - men du må da gerne finde beviser for andet... smiley

Cookie monster .: Måske... smiley

• #39   19. sep 2009 Mr. B.

Du har en anden opfattelse, og tror du ikke på hvad vi skriver, om du kalder det engle eller ej, er jeg da ligeglad med, men det jeg gør når folk kører oppe i røven på mig er facts, og ikke en historie...

Hvad dine bevægegrunde er må du jo selv stå indefor, men tror ikke der er nogen der PRESSER dig til at lave ulovlighedder, andre end dig selv....;-)

• #40   19. sep 2009 Men mit svar ville nok være, at ja jeg holder, men ikke ind til siden. Jeg stopper midt på vejen, og går gerne ud for at spørge om årsagen til, hvorfor ham bagved ligger så tæt, eller har glemt at slukke sit lange lys.

Dan. Med dine to sidste sætninger:

Det er kun jer selv der presser jer selv, og det handler nok mere om tabt mandighed eller mangel på potens hvis man kan blive presset af en der ligge bagved, uanset hvad..

Skulle du da vidst finde et andet forum hvis du har brug for, direkte at nedgøre folk for at vise din point/mening.

• #41   19. sep 2009 Rene K

Det er jo et problem du har med dig selv og dit selvværd, men læser du ikke at der ikke er nogen der PRESSER dig, det er din opfattelse....

Jeg har det bedre med at lade fjolserne komme forbi, så har jeg ikke dem at bekymre mig om længere....;-)

• #42   19. sep 2009 Munken..

Jeg syntes da også der er nedgørende ak kalde mig for en engel....så bred du bare dit budskab, men se tingene i en helhed....

• #43   19. sep 2009 Jeg har ikke noget problem med mit selvværd, men det er da røvirriterende, når en ligger oppe i røven på en, og man får lys fra sidespejle lind i knolden

• #44   19. sep 2009 Og ville mene, at sidste afsnit af Politistationen hvor betjenten der bare skal stikke en fuld knægt en bøde for at pisse i hækken, er et udemærket eksempel på en aggresiv betjent der behandler folkene dårligt og får det til at udløse flere negative episoder der føre til bøder.

• #45   19. sep 2009 Dan .
    Det kan da godt være du synes det er nedgørende. Men det retfærdigere simpelthen din sætning eller hvad? Hvor er etikken henne i det. Nu hvor du har så meget i trafikken, var det så ikke en idé at vise den her også?

• #46   19. sep 2009 Det lyder træls, men jeg havde nok sænket farten for at være provokerende....

• #47   19. sep 2009 Dan .
    der er sgu ikke meget gangster over mig smiley hehe
    og da slet ikke i en polo med gule døre smiley

• #48   19. sep 2009 Næ jeg finder bare ingen sympati, og hvis jeg skal kalden en engel fordi jeg løser noget jeg ikke har det godt med, og man kommer jo aldrig ind til sagens kerne i de her diskutioner / debatter for det har jo en grund at folk føler sig presset.

Og vi skal jo ikke længer ud til at hvis man føler sig presset til at bryde loven i sådant et tilfælde så er der måske heller ikke noget galt i at gøre det på andre områder.
    Vi kan jo ikke engang kalde det moral, og derfor kom jeg med mit bud på det, da jeg ellers ikke kan forstå hvad der driver folk til at blive presset og komme med angreb på ordensmagten og andre så enten er man en magtsyg betjrnt eller bare en engel, og hvos er etikken i det, bare for at starte et sted....?

• #49   19. sep 2009 Hvad kan man så lærer af det? Næste gang der er en der lægger oppe i røven på en så klodser du lige bremsen i kort tid. Det plejer sku og hjælpe ved mig.

Hvis folk lægger oppe i røven af mig er det altid fordi jeg ikke selv kan komme forbi så må de bare vente til jeg kan komme forbi så de kan komme med.

Og nej politiet må ikke presse dig.

Munken -> Vil du ikke indrømme at de to knægte der pissede i hækken var for smarte og hører på? det var kun fair han blevet taget med han stod og svinede dem til fordi de havde gjort noget ulovligt. Om det så var fordi han havde pisset eller stjålet en bil så det stadig ulovligt og skal straffes. Men man kunne undgå bøden hvis de nu ikke var så provokerende over for de to betjente der bare gjorde deres arbejde.
    Hvad hvis du fik afvide du var en klovn,nar,pik, homo, bums og lign næsten hver gang du mødte en ung gut og du var betjent ville du så ikke blive sur og have en kort lunte over for sådan nogle børn? Det tror jeg nok du ville.

• #50   19. sep 2009 Rene k Hvis du kører fra dem næste gang så håber jeg sku du kører galt og slår dig noget så grusomt.

Og nej jeg er ingen engel men sikke da noget lort og gøre og sætte andre folks liv på spil fordi du ikke gider stoppe.

• #51   19. sep 2009 Det korte af de lange var han selvom jeg havde sænket farvten meget, så overhalede han ikke... Men holdte bare lidt ekstra afstand, så jeg bestemte mig for at hæve hastigheden lidt

• #53   19. sep 2009 Dan .
    Jeg siger ikke på noget tidspunkt at det er korrekt at agere som René K i en sådan given sitiuation. Men derfor synes jeg godt at man kan drive en debat/diskussion i et ordentlig ordvalg i stedet for, og især dem det viser de netop består af etik i den beskrevet situation.
    Men det er jo selvfølgelig også bare min forbeholdte mening.

Nogge ©
    Joh, det beretter jeg gerne. Og ja, han skal bare have den bøde for at pisse i hækken. Men helt ærligt, så er den ikke længere. Betjente står og siger at de skal gå hjem, uden overhovedet at vil lade de to drenge falde lidt ned igen.

Seriøst, de var jo æskefulde, og jeg ved at i hvert fald jeg, lyder ikke som den purre Einstein når jeg har fået en sjus eller 10. Og i mine øjne burde politiet ikke køre dem op som de gjorde. Men tvært i mod snakket fornuftigt og få dem til at falde til ro. Jeg siger ikke på nogen måde det havde løst deres kontrovers. Men jeg synes bare ikke betjenten kan være bekendt at have køre sådan på nogen der er så fulde og kørt op. Det siger helt og aldeles sig selv i alt fornuft, at så udvikler det sig hverken i respekt over for politiet, hvilket vi jo gerne ønsker. Eller i en rolig ende på situationen. jeg håber aldrig jeg bliver mødt af en betjent af en støbning som ham. For man ville ikke kunne få et ord overhovedet indført, overfor en betjent der ellers ikke er bange for at udtale sig om sin private mening. Hvilket jeg ikke helt mener hans arbejde består af.
    Men igen. Bare min forbeholdte mening

• #54   19. sep 2009 Nogge ©
    Et eller andet sted vil du jo være lige så god, til at sætte folks liv på spild ved at klodse bremsen for at vise din mening.

• #55   19. sep 2009 Ja og når betjenter kører ind over fuldtoptrukne linjer med 211km/t i et sving hvor man ikke kan se en skid, og uden blink... Så er manden da dum i hovedet, og i øvrigt havde han poliiti sirener som ringetone, tror sgu manden får et adrealin kick hver gang han jagter nogen... syge stodder

• #56   19. sep 2009 Hvis han har presset dig kan det jo ses på videoen han har af dig, så det er da bare at klage, så har han jo filmet sin egen brøler..!

• #57   19. sep 2009 Jeg behøver ikke agere engel for at opførre mig korrekt i forhold til hvordan jeg "bør" opførre mig og hvordan jeg i øvrigt opførre mig i forhold til hvordan jeg gider behandle min bil og mit image som førre af en bil på de danske veje.

Vi er ikke alle 19 år og uden forstand eller mangel på situations fornemmelse, men klart man fristes da tit til at "vise" sine heste, men det er en hel anden snak som ikke høre til når man føler nogen presser på bagfra, det kan un være fordi de vil forbi eller direkte provokere dig, men om man så "lader" sig provokere det er helt og holdent ens egen valg, for ja man har et valg.

At kalde det for at blive presset kommer først til sin ret i det øjeblik hvor bilerne rent faktisk har physisk kontakt og han gør det man kalder "presser" alt andet er selvopfundet medlidenhed for at have fået svar på tiltale når man tager valget at træde speederen i bund frem for at holde så langt til højre som muligt og andog måske sætte farten en anelse ned.

Den korrekte ordlyd ville være at bagved kørende ikke holder sin afstnad, og det skal hverken kviteres med tågelygter, opbremsning uden grund (og nej det at dem bagved køre tæt er ikke en grund)
    Og ej heller bør man sæte farten op, eller vil i bare blive ved med at sætte farten op indtil han ikke kan følge med mere ??? nej vel.
    Der er ikke noget som at føle sig presset før man physisk kan mærke man bliver presset, så kan jeg godt tilslutte mig idén om at man føler sig presset.

• #58   19. sep 2009 Så længe sagen kun kommer i byretten, får du INGEN regning selvom at du taber.. Byretten er "gratis"

Dommeren mente i mit tilfælde at det var påstand mod påstand, da ingen af os havde overbevisende beviser, så hun afgjorde at sagen skulle lukkes uden straf/bøde..

• #59   19. sep 2009 Hvad nægtede du så at bøde for i din sag Michael M ?

• #60   19. sep 2009 Rene K

Flot du kører med en fartmåler i din bil, 211 km. precist i et sving, lyder da også maget normalt, men det gode ved det hele er vel at han havde kanon godt dæk på bilen og en uanmindelig god downforce, så det retfærdiggør vel at han har en ringetone med sirener, det må da være et plus, at du ved at sirener betyder politi eller udrykning, men du bør jo nok køre den i retten, for det må da kunne bevises på filmen at han kører helt oppe i røven af dig med 90-100 km. i timen og kan accelere fra det til 211 km. i timen før han kommer forbi dig, jeg har endda hørt at de nye skodaer som patruljevogne osv. skulle klare 500 km. i timen på landevejene....;-) Respekt....!!!

• #61   19. sep 2009 Thumps up, den sag vinder du helt sikkert når det nu er på video, det var jo mig der misforstod det hele, troede nemlig det var dig der kørte for stærkt, så bare klø på, nægt alt... og fortæl i retten hvor syg i hovedet betjenten var... ;-))

Kommentér på:
Må politiet det?

Annonce