{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Import af bil fra Sverige - hjælp :D {{forumTopicSubject}}

Heysan! Har læst mig til en god del ved Vmax' guide, i det nyeste blad. Der står så, at på registreringsattesten er der del 1, den jeg skal have, og så del 2, den som sælger skal bruge til at afmelde bilen med. Spørgsmålet er så, skal sælger afmelde bilen INDEN jeg betaler for den? Eller kan jeg køre den til Danmark, smide prøveplader på og så SELV afmelde den i Danmark, på trods af bilen er "svensk"?
Og hvad med hensyn til slutseddel, kan man så bare bruge den fra FDM, når det er mellem to forskellige lande?

Håber på lidt svar, da jeg har fundet drømmebilen i Sverige, og stort set er på vej efter den i næste weekend..
På forhånd tak :)!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af bil fra Sverige - hjælp :D
  • #1   2. okt 2009 Min far hentede en gammel volvo i sverige siste år,ejeren beholdte papirene og afmeldte den.Så vi kørte den hjem på svenske plader.slutseddel burde man godt kunne gøre.

• #2   2. okt 2009 Kevin B - I fik vel registreringsattesten med? smiley
    Men man må jo ikke køre på svenske plader i Danmark, derfor jeg tager et par prøveplader med - dem må man både køre med i Danmark OG Sverige, smart smart smiley
    Men okay, må til at finde helt ud af det så.

• #3   2. okt 2009 når du siger prøveplader, så mener du vel faste prøveskilte, for de der klistermærker mener jeg ikke man må kører med i sverige, desuden så her for 1 siden da min far hentede en bil, så var der rigtig meget bøvl med skat fordi han ikke havde både den gule og den blå reg attest, man skal have begge ifølge skat...

• #4   2. okt 2009 må man køre på danske prøveplader i sverige =S?

• #5   2. okt 2009 jeg har lige hentet bil i sverige... du skal ha begge sedler.. ellers går det galt til toldsyn... for så vil de ikk syne den hvis den er fra før 2000...

du skal ha part 1 og 2... og når du står der nede laver i en salgs seddel med hvem i er hvor i bor og hvad for en bil der er solgt... os skriv dato og tid.... så køre du bare afsted på de svenske plader... må du gerne.. men kun i 1 halv dag....

har lige gjort det for ca 1 måned siden...(se min profil)

blev stoppet på vej hjem... de sage ok.. go tur hjem...

• #6   2. okt 2009 Det ved svenskeren du køber bilen af... Du får en del og han sender en del ind til vejværket, så de ved at biler er blevet taget ud af landet... Og Nej man må som dansker IKKE køre i en bil på svenske plader...

Ring selv og hør hos told og skat...

• #7   2. okt 2009 Hmm, tak for svarene. Og ja, du må køre med faste prøveplader i udlandet, og ikke med klistermærkerne. Og nej, man må heller ikke under nogen omstændigheder være fører af en svensk indregistreret bil i Danmark, står også i det nyeste FDM Motor blad.

Michel - Part 1 og part 2, er det den (hvis du læser Vmax), de omtaler i Vmax som del 1 og del 2? Der siger de jo, at sælger (svenskeren) skal afmelde bilen med del 2, så man kun får del 1 (køberen).. Ellers må jeg ringe til told og skat på mandag, de må da vide det..

• #8   5. okt 2009 Har selv prøvet det mere end en gang, og det er korrekt som beskrevet i Vmax. Del 1 er til dig og del 2 skal sælgeren beholde, så han kan afmelde bilen. Længere er den ikke. Har aldrig haft problemer til toldsyn eller afgifts-betaling.

• #9   5. okt 2009 Lyder perfekt, Martin. Så skal sådan en Clio 16v vel i Vmax? Haha smiley

Kommentér på:
Import af bil fra Sverige - hjælp :D

Annonce