{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

R
R
Tilmeldt:
23. jun 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.803

Brugtbil køb hos forhandler. Info.. {{forumTopicSubject}}

Skal ud og MÅSKE købe en vogn her i eftermiddag hos en forhandler.. Bilen står til 130.000.

Hvad skal man være opmærksom på ved sådan et køb.

Tænker på garentier og hvad der ellers er godt a få skrevet med på en slut seddel.

Man kan f.eks nogen gange få dem til af give 100% garenti inden for en periode så f.eks bremser blir skiftet og andre slid dele hvis det inden for denne periode ikke?

Kom med en masse gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugtbil køb hos forhandler. Info..
  • #1   17. okt 2009 Bremser er sliddele og er ABSOLUT IKKE OMFATTET GARANTI!!

    Ligeledes gælder dæk,udstødning,pære og andre normale slidele...


  • #3   17. okt 2009 gå efter 6-12 mdr reklamationsret, evt. med en lille selvrisiko.

    eller så bare se om bilen ser sund ud.

    god hunt smiley


  • #4   17. okt 2009 Garanti dækker KUN drivlinie...Motor & gearkasse evt bagtøj osv..
    Men det er KØBERS opgave at bevise at det ikke er en selvforskyldt brist pga manglene service,mishandling osv..

    Du er altid omfattet af købeloven,dvs 100% garanti på motor & Gear...desværre er der mange af kollegaer der IKKE opfylder disse krav


  • #5   17. okt 2009 Morten læs hvad jeg skriver.

    Jeg godt klar over det ikke dækker den alm. Garenti. Men har hørt man nogen gange kan få dem til af give 100% ganreti som gælder ALt. I f.eks 3 mdr. Så hvis selv bremser, lys eller lign går i stykker så dækker de os det.


  • #6   17. okt 2009 Og det absolut ikke købers opgave de første 6 mdr at bevise noget som helst. Det forhandlerens

  • #7   17. okt 2009 Ja du kan sikkert få det skrevet ned,men du betaler også for det kan jeg love dig:-)

    Du får bare mindre afslag/rabat...Så hvis bilen f.eks lige har fået skiftet bremser er det en god handle for sælger..han giver dig en garanti som han ALDRIG kommer til at ´rissikere træder i kraft...
    Skifte en pære er vel heller ikke ligefrem noget folk gider kører på værksted efter..

    Så kan ikke lige se hvad du fisker efter at få garanti på??
    Uanset hvad er det dig der skal påvise at det er en fejl der ikke skyldes mishandling eller manglene service på køretøjet
    Det vil du få MEGET svært ved når vi taler bremser,pære,støddæmper osv..



  • #8   17. okt 2009 Tue Man har ALTID 24 mdr. reklamationsret. ligemeget hvad forhandleren skriver. Den kan han på ingen måde frasige sig.

    Og reklamationsretten betyder at de første 6 mdr skla forhandleren bevise at fejlen ikke var på bilen ved købet. de sidste 18 mdr skal du selv bevise at fejlen var på bilen ved køb.


  • #9   17. okt 2009 MA...der skal du lige undersøge dine oplysninger igen:-)



  • #10   17. okt 2009 Påpeg alle fejl du finder inden køb og dem du finder ikke bør være der på en bil af den alder i den prisklasse skal du bede udbedret inden du får bilen.

    Som der skrives gives der KUN garanti på motor, drivlinie. Vores åndssvage sælger hvor jeg er er en smule dum hvilket vil sige vi det sidste 1½ år har lavet ALT for meget for hans kunder fordi han tror garanti gælder bremser, rust, ridser med mere. Han er dog blevet klogere efter en trussel omkring fyring hvis den indstilling ikke blev ændret!


  • #11   17. okt 2009 Morten det var et. eksempel med de ting. Mange ting kan jo gå i stykker. Så derfor ville det være rart med 100% garenti i starten. Så man da sikker på der ingen diskution ellelr dårlige undskyldninger fra sælger kan være..

    Hvor har du fra af det er mig der skal påvise noget som helt. Læs købeloven smiley Ved godt forhandlere gerne vil dreje tingene på deres egen måde nogengange


  • #12   17. okt 2009 Er selv forhandler,så kender ganske udemærket mine rettigheder...
    Læs CAD,DAF regulativer osv...

    Du skal læse en slutseddel tror jeg....hvis du ligger den over i forhandlers hænder bliver det skidt for dig,de vil altid kunne påvise at du har en stor del af skylden:-)

    I sidste ende er det et spørgsmål om hvor god en kundeservice forhandler udviser,...
    Jeg ville aldrig drømme om at forlange penge af en køber for et defekt udstødning eller bremser efter 3 mdr eller lign,ej heller for en pære osv...de kan komme med bilen og så bliver det lavet...jeg ville da skifte det for køber uden beregning UANSET om det var skrevet i sluseddel eller ej
    Det kaldes kundeservice/kundepleje og er en af måderne man får trofaste kunder og positiv omtale på.




  • #13   17. okt 2009 Du skal se det således...

    Enhver omhyggelig og reel forhandler har gennemgået bilen inden salg..Dvs at hvis de har den mindste tvivl om at den og den del kan holde bliver den skiftet inden salg..så undgår de nemlig utilfredse kunder:-)
    Sådan arbejder jeg ihvertfald..jeg ville ALDRIG drømme om at sende et "tvivlsspørgsmål" afsted til en kunde,så hellere skifte delen og undgå en utilfreds kunde...Uanset om det blot er et hul i udstødning eller lign vil det altid være til irritation for køber,og derfor mener jeg at man skal komme det i forkøbet:-)
    Måske er jeg blåøjet,men jeg skal leve af det og nægter at tro på man i det lange løb kan leve af FEJL:-)
    De forhandlere der blot "sender" bilen afsted med fejl i større eller mindre grad eksistere som regel i længe er min erfaring...


  • #14   17. okt 2009 Morten du siger altså at det kunden der har bevis byrden de første 6 mdr?

    Det vel de første 6 mdr forhandlerens og de næste 18 kundens.



  • #15   17. okt 2009 €Morten nu har brugtvogns forhandlere jo normalt ikke det bedste ry smiley Så jeg tvivler på manden allerede inden jeg møder ham. Jeg selv Mekaniker og kender deres løsninger når noget skal laves på en bil de ska ha solgt..

  • #16   17. okt 2009 Jeg har såmænd ikke snakket om mdr på garantien....

    Du er omfattet af købeloven,dvs du 24 mdr reklamationsret...Det skal du skelne i mellem,der er STOR forskel på garanti og reklamationsret:-)

    Men som jeg skriver er det stadig ikke en situation du skal ligge over i forhandlers hænder..det kommer med 99% sikkerhed ikke dig tilgode:-)

    Men rigtigt...som jeg husker det præcis er de første 6 mdr afgørende for køber..derefter er det væsentligt mere vanskeligt at gøre noget.


    Nu skriver du at du allerede tvivler på ham inden du har købt...HVORFOR i alverden køber du så hos ham,det havde jeg ALDRIG gjordt...følg din mavefornemmelse,det skulle gerne være en "god" oplevelse at købe bil..det er somregel mange penge folk skal bruge på det.


  • #17   17. okt 2009 Præcis morten de første 6 mdr er det nemlig dig(forhandleren) der står med bevisbyrden. Derfor er de 6 mdr afgørende hvis man vil ha noget sagt. Da man normalt går ud fra at fejl som kommer indenfor 6 mdr. må have været der ved købs tidspunktet. Selvfølgelig afhæning af Kørte km alder på bilen osv.

    Men indenfor 6 md er det forhandler der har bevisbyrde så kan du sige hvad du vil smiley

    Ang med tvivl på sælger. Var det generalt skrevet. Jeg tvivler på ALLE bil forhandlere da jeg efterhånden kender faget og der langt imellem dem som sælger biler på en 100%fair måde af dem jeg har mødt hvertfald smiley Men det da godt a høre hvis du en a dem smiley


  • #18   17. okt 2009 Da jeg købte hos forhandler , fik jeg 6 måneder 100 % garanti på alt !

  • #19   17. okt 2009 Micki på din seat?

  • #20   17. okt 2009 MA..Det jeg mener er bare at eksempelvis dæk og bremser er næsten umuligt at bevise at det var en fejl inden...kansten,kørestil,forkert dæktryk osv kan en forhandler ALTID bruge som bortforklaring...

    Jamen det mener jeg selv jeg er,har ihvertfald ikke haft utilfredshed endnu..og bestræber mig på at gøre kunden tilfreds hver gang:-)
    Og det er p.t lykkedes hver gang...har ihvertfald ikke hørt andet:-)


Kommentér på:
Brugtbil køb hos forhandler. Info..

Annonce