{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørselsfradrag regler?
  • #1   19. okt 2009 http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteberegning/7063.html tast dine tal ind.. det tal der kommer frem, er dit fradrag årligt.. dvs at når du beregner din årlige skat, skal du trække fradraget fra a-indkomst x skatteprocenten, når du beregner den årlige skat.

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
    #3   19. okt 2009 hvis du skal køre omkring 400 km om dagen gør du det ikke særligt længe, du bliver simpelhen træt af at skulle sidde i din bil så mange timer om dagen i ren transporttid.

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

#4   19. okt 2009 du skal ikke betale 40% eller for den sagsskyld noget andet af dit kørselsfradrag, det er et rent skattefradrag!!

• #5   19. okt 2009 220 km hver vej i 220 dage = 102,000 i skatte fradrag, hvis du så har 250.000 i a-indkomst, skal du kun beskattes af (250.000-102.000) 148.000 kr

• #6   19. okt 2009 Ja, men som Rune skriver... man kører død i det og det ville klart være nemmere, hurtigere og billigere at tage toget med et pendlerkort til 2300 om måneden

• #7   19. okt 2009 Rune - tror desværre du har hørt forkert, ellers er der kommet nye regler siden igår? du må gerne finde et link til mig, eller forklare dig bedre, men tror desværre du er gal på den.. Hvis jeg er forkert på den, må jeg hellere skynde mig at lære de nye regler, da jeg er revisor =)

• #8   19. okt 2009 Rune hvor står der du skal betale 40% i skat af dit fradrag? hvis du taster tallene ind, får du da fuldt fradrag hvor der står 1,90 kr?

• #9   19. okt 2009 Rune, fradraget er ens uanset om du siger det ene eller det andet. Du kan jo selv taste ind og se ;o) Men da det er et ligningsmæssigt fradrag opgøres det kun 1 gang årligt og må max svare til 33,5% af den samlede indkomst.

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

#10   19. okt 2009 nu har jeg sådanset sat mig ald det ind i sagerne som jeg skal, og man skal ikke betale xx% i skat af sit fradrag, det der med at klippe og klistre fra en eller anden side og så tro at man så har ret gør det desværre ikke mere rigtigt..

der har i alle de år jeg har arbejdet, og det er i ca 20 år nu, aldrig skulle betales % af kørselsfradrag hverken jeg selv, nogle fra min familie eller nogle af mine ansatte har skulle det, så tvivler MEGET stærkt på at du skal, men OK det kan da være at både skattevæsnet og min revisor har taget fejl i alle de sager om kørselsfradrag jeg kender til/har været inde over, skal jeg da ikke kunne sige:!:!:!:!:!

• #11   19. okt 2009 Nej præcis så længe dit fradrag ikke er større en den landsgennemsnilige skatteprocent af den samlede løndindtægt så kan man have det som fradrag. Og det er ikke skatteberettiget. Det bliver sådanset bare en forhøjelse af dit skattekort til næste år når/hvis du arbejder samme sted.

• #12   19. okt 2009 mange tak for info..

tja.. ved godt det er mange KM.. men jobet er godt betalt og heldigvis er den lange rute mest motorvej..

• #14   19. okt 2009 Rune -

Din skat beregnes som

5,48 af Personlig indkomst
    8,0 af skattepligtig indkomst
    xx,xx i kommune af skattepligtig indkomst
    x.x i evt kirkeskat af skattepligtig indkomst

Personlig indkomst = A-indkomst
    Skattepligtig indkomst = Personlig indkomst +/- kapital indkomst - ligningsmæssige fradrag..

End of storry..

• #15   20. okt 2009 Ovenstående er kun med bundskat ;o) ingen mellem eller top

• #16   20. okt 2009 Det fradrag du skriver på din selvangivelse i felt 51, er sq også det der står på din årsopgørelse, hvor du beregner din skat..

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

#17   20. okt 2009 tror bare jeg går i seng......

• #18   20. okt 2009 Overvejer det også - Jeg vil sove godt ved at vide at rune kun får 60% fradrag af hans befordring mens vi andre får 100% hehe..

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

#19   20. okt 2009 det står jo også et eller andet sted på skats side at rentefradraget kun er på 33% så klart at man ikke får 100 % rentefradrag

• #20   20. okt 2009 Rune - Jeg er virkelig ikke med på hvor du mener de trækker kommuneskatten?

Mit beregnede befordringsfradrag, jf. skema på skats hjemmeside med km og antal dage, er også det der står på min årsopgørelse, og det fradrag bliver fratrukket min personlige indkomst, når de skal opgøre den skattepligtige indkomst..

Den beregnede skattepligtiige indkomst sammenholdes med den faktiske betalte skat, Herved får du om du skal have penge tilbage, eller skylder skat for indkomst året..

• #21   20. okt 2009 Rune jeg tror vi går lidt forbi hinanden her.... ;o)

Når vi siger du får fuld fradrag er det 1,90 kr, man fratrækker din indkomst, inden du beregner skatten som du skal af med....

Når skat siger at du får 1,14 kr, er det det reelle beløb, du kan trække fra din betalte skat, som er betalt..

• #22   20. okt 2009 Er så træt, at jeg ikk tror det jeg selv skrev er rigtigt..

Men Rune - FUCK SKAT - de har ikk styr på noget..! =) Regn med de 1,90 kr, i FRADRAG staves F-R-A-D-R-A-G, i din skatteberegning, så går du ik galt i byen..

Godnat smiley

• #23   20. okt 2009 Er det kun til og fra arbejde man kan få? Altså ikke hvis man kører langt til uddannelse ?

• #24   20. okt 2009 Rune, du betaler ikke skat af det da det er et fradrag... Men fradragsværdien er kun 60%, så de 1,14 er skatteværdien af dit fradrag.. Men når du udregner det, så skal du gange med 1,90 kr/km over de 24 km. ellers bliver dit fradrag for lille, og det er jo dumt...

Og philip du kan jo ikke bare lave regnestykket med løn minus kørsel er det du skal beskattes af, da der er forskellige beskatningsprocenter. løn med ca. 50 % og de ligningsmæssige og kapital med ca. 33,3 %..

Martin, det er kun til arbejde du kan, desværre ikke til udd, da du jo får både SU og tilskud til bussen, og det burde jo være nok til at man kunne få hverdagen til at hænge sammen smiley

• #25   20. okt 2009 Præcis, det er nemlig kun skatteværdien du får udbetalt.. Og et ligningsmæssigt fradrag har en værdi på 33 %, så du får kun ca. en tredjedel af det selvangivne beløb retur...

Du betaler ikke skat af beløbet, men fradraget har en midre værdi.. Og hvis der er nogen der har foklaret det som om du betaler skat af det, er det sku godt nk en forkert udlægning af sagen..

• #26   20. okt 2009 Der ville jeg så påstå at du kun får ca 67 tkr i lommen.. Men ellers giver jeg dig ret nu..

• #27   20. okt 2009 Lad nu Rune K hvile i fred. I får ham aldrig overbevist. Philip P har jo allerede i starten af indlægget forklaret hvordan det hænger sammen.

Her er et budskab til jer, se www.wheelie.dk

• #28   20. okt 2009 Det har du også ret i, men det er jo ikke den pointe du forsøger at få igennem oppe i toppen af tråden. Jeg læste kun de første af dine indlæg, de påstod allesammen at der skal betales skat af et fradrag. Men jeg er da glad for at du længere nede har set lyset.

Kommentér på:
kørselsfradrag regler?

Annonce