{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Rest Skat {{forumTopicSubject}}

Nu var jeg så heldig og få et skattesmæk på 12kg, men så de havde lavet en fejl på opgørelsen, de havde ikke ført mit kørselsfradrag på den og det er 38kg, så det fik jeg ført på og glædede mig til at se hvor meget der så ville blive til overs til mig, der kom chokket 718kr. HVAD, det kan de da ikke kan de? og så er de så frække og vil undersøge om jeg skylder dem skat og så modregne i det, desværre nok så har jeg en smule restskat fra sidste år og mon ikke de går ind og modregner det der, syntes det er urimeligt, som de skovler penge til sig, men når det er modsat, så er der pludselig 100 undskyldninger og regler til deres egen vinding..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rest Skat
  • #1   23. apr 2009 gå til en reviser ham kan de ikke grive rundt i manechen

• #2   23. apr 2009 38k i kørselfradrag er ikke llig 38k i hånden ; ) kan ikk huske hvordan det er de regner det ud

• #3   23. apr 2009 38 tusinde i kørsel svarer til ca. en tredje del i hånden, hvilket også passer meget godt med det som SKAT har meddelt dig.

Desuden er det ikke SKAT som skal føre dit kørselsfradrag, men dig selv som skal indberette det. Så hvis ikke du havde gjort det, så er det klart at de ikke havde medtaget det.

Og jo, hvis du skylder noget fra året før, så vil det blive modregnet dit tilgodehavende.

• #4   23. apr 2009 kan ikke se problemet. . ???

• #5   23. apr 2009 Jeg er vist bare bitter over at skat tager så meget, Jeg havde indberettet det til dem, hos et skattecenter, men de har åbenbart ikke ført det på, havde samme problem sidste år.. Havde bare håbet på lidt mere fra dem, jeg har jo haft udgiften..

• #6   23. apr 2009 Kørselsfrdraget er jo skatten af de penge de har brugt på at transportere dig til og fra arbejde.

Det vil sige at du ved dit kørselsfradrag har regnet ud at du i forbindelse med kørsel til og fra dit arbejde har brugt 38000 kr. Og du behøver ikke betale skat af de penge du bruger på at transportere dig til og fra arbejde, og derfor får du kun de penge tilbage som du har betalt ekstra i skat.
    Derfor passer det meget godt at du 'kun' har fået 12.000 tilbage fra kørselsfradraget.

• #7   23. apr 2009 Hvis du gerne vil være sikker på at få penge tilbage i skat, så sæt din trækprocent op med 2-3%

Så har du jo betalt for meget i skat i sidste ende, og 2-3% kan man næsten ikke mærke. Når du så oven i købet først angiver dit kørselsfradrag når året er gået, så er du 100% sikker på, at du får en del penge tilbage i skat:-)

Det hedder jo et befordringsFRADRAG, så selvfølgelig får man ikke sine kilometer gange 1,90 kr. tilbage:-) (eller evt. den høje sats)

• #8   23. apr 2009 Mike F du kan ikk selv hæve trækprocenten længere

• #9   23. apr 2009 Pingo--> Er du sikker på det?? smiley I så fald fra hvornår blev det indført? smiley

• #10   23. apr 2009 de 38.000 er kun noget du kan trække fra ikke noget du får i hånden bare rolig vi andre har sku også følt sig snydt ind til man fandt ud af de kun trak det fra smiley

• #11   23. apr 2009 Pingo >> Det kan man altså godt. Det er noget din arbejdsgiver styrer, så du siger bare til ham/hende at den skal sættes op med x antal procent.

• #12   23. apr 2009 Jo du kan godt selv sætte trækprocenten op, har jeg gjort for ikke så længe siden... Så skal det i hvert fald være noget helt nyt men kunne jeg ikke forestille mig, hvis du har lyst til at betale mere i skat hvorfor skulle de så blande sig i det?

• #13   23. apr 2009 Man kan godt selv hæve sin træk-procent, men det er den dummeste måde at invistere sine penge, det giver så godt som ingenting i renter.
    Så er det bedre selv at få dem til at yngle lidt..........

• #14   23. apr 2009 Jeg skriver også kun man ikke selv kan. Ikke at den ikke kan hæves. Arbejdsgiveren skal gøre det, man kan ikke selv på skat.dk eller ved henvendelse på skats kontor

• #15   23. apr 2009 Dannie M:
    SKAT giver altså en bedre rente, end min bank gør. Desuden er det en sikker "investering" i modsætning til aktier m.m. Så jeg får gerne sat min skatteprocent op med 1 eller 2 procentpoint. Det er altid sjovere at få lidt penge tilbage, end at ende op med restskat.

• #16   23. apr 2009 Pingo--> Det var nemlig også det jeg tænkte, jeg misforstod bare lidt.. smiley

Kommentér på:
Rest Skat

Annonce