Strøm alarm.. Avs... {{forumTopicSubject}}
Apropos tidligere debat vedrørende alternative, mere hårdtslående former for tyverisikring af sin bil, venligst sakset fra Fabia/Octavia Klubbens Forum:
"Det er ikke noget problem at montere et 12 volts el-hegn på bilens karros, problemet er jord forbindelsen.
Jeg har for mange for mange år siden i min læretid som elektrikker monteret det på en vw caravelle,
vi løste problemet med en lille prop under sædet som kunne åbnes når sædet var helt fremme, hvorefter man så kunne sænke en kæde eller et lille jordspyd ned, alt efter hvad det var for et sted han holdt parkeret.
Det var til en mand der skulle på jord omrejse og ville godt være lidt sikker når de sov i bilen.
Jeg har aldrig hørt om der var nogen der prøvede at røre ved bilen men jeg ved at det virker,
for en eller anden skulle jo teste det AV AV AV AV"
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 4.353
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 129 Svar: 2.585
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 186
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 186
"Jeg havde en overbo engang, der havde den uheldige idé at han ikke kunne li´ mig eller min bil, specielt når han havde været i byen og kom skæv og fuld hjem. Så havde jeg ridser og bukkede viskerarme. Hvad gør man så efter 25´nde gang,,,,man limer lige så stille et par hobbyknivblade op langs med armen, så de lige stikker 2 mm ud hele vejen. Gæt hvem der kom med den ene arm i gips og 3-4 overskårne sener i hånden, efter næste bytur. ( jeg ved godt jeg var led, men jeg gnækkede godt i skægget en rum tide efter) Efter kort tid flyttede han og han er aldrig set siden af mig."
Strøm alarm.. Avs...