{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.988 visninger | Oprettet:

Indbrud og hærværk på bil - Selvrisiko {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

I Fredags havde jeg indbrud i bilen, og fik stjælet en masse ting, de fleste går over indbo.

Men selve bilen, er jo over min kasko forsikring.
Fik stjålet mit anlæg, som det eneste, som går ud over bilens forsikring.
Udover det, en smadret lås i V dør, Smadret rude i V side, også en masse ridser i kofangere, forskræm og bagskærm, midter colsollen hvor anlæget sad og V dør. som er lavet med en nøgle eller skruetrækker, eller lign.

Mit spørgsmål lyder på. om jeg skal betale selvrisiko, når det ikke er "min fejl" ?

Har fuld kasko, og er super bruger hos IF. men har en selv risiko på 5000 kr. (Kaskoens selvrisiko)

Håber i kan hjælpe mig ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indbrud og hærværk på bil - Selvrisiko
  • #1   16. nov 2009 det står i dine betingelser, men ring og spørg dem, det er meget forskelligt.

• #2   16. nov 2009 Jeg har lavet en anmeldelse på deres hjemmeside, da de havde lukket i weekenden.

og der stod de ville ringe mig op. men kunne jo være i vidste det.

• #3   16. nov 2009
    Normalt hænger man på selvrisikoen, men hvis du checker hos politiet (du har selvfølgelig anmeldt dette indbrud/hærværk ?) og der er tale om serie indbrud - altså i flere biler i nærheden - så er der vistnok noget med at man kan slippe for selvrisiko....ihvertfald værd at checke !!

• #4   16. nov 2009 Jeg har if. Har lige haft indbrud på min indbo, fik stålet mine fælge også så de gik over bilens forsikring. Man betaler selvrisikoen, og så falder du også i trin.. I mit tilfælde var det helt hjernedødt. Ku få 15k for fælgene, sku betale 5 i selvrisiko, og så ville jeg få en præmiestigning på 15k over de næste par år. Så tjek også lige om det kan svare sig!

• #5   16. nov 2009 Har ikke selvrisiko på min indbo.

Arh, øv! Det er satme øv! - Men jeg snakker lige med IF når de ringer mig op.

Har politianmældt det.

• #6   16. nov 2009 Held og lykke smiley

• #7   16. nov 2009 Jo tak..

• #8   16. nov 2009 Havde du været hos Tryg eller Codan, skulle du ikke betale selvrisiko, da det er en tyveriskade, og dette betegnes om en friskade dækning, hvor der ikke skal betales selvrisiko, plus din bilforsikring ALDRIG bliver dyrre hos tryg, uanset hvor mange sklader du så end laver...

Sprøg hvis du skal have hjælp, sidder selv ved tryg.

• #9   16. nov 2009 BDOG

tænkte lige det samme! LOL!!!

• #10   16. nov 2009 Jeg kan godt li' at du er 18, og superbruger smiley

• #11   16. nov 2009 BDOG og K L - Det eneste jeg kan sige er at man får hvad man betaler for, men det opdager folk jo desværre først når skaden er sket og det er for sent.

Hvis først man nærlæser betingelserne på vores bil forsikring, vil man meget hurtigt opdage at du får nogle rimelig gode fordele, kontra andre selskaber...

Bl.a din bil forsikring risikere ALDRIG og blive dyrre, du får gratis friskade dækning, vi dækker fast monteret ekstra udstyr på bilen ubegrænset, igen gratis. Du får gratis vejhjælp.

• #12   16. nov 2009 michael

vi er ved at skifte til GF, mine forældre og flere i familien har dem og ingen har haft problemer med dem ved skade.

vi har dårlig erfaring med et andet selskab som vi fortryder bittert.

• #13   16. nov 2009 Er super bruger pga.a man blev det det første halve år-

Har lige snakket med IF. Det vil koste mig ca 17.000 over 3 år. at få det dækket smiley

5000 i selvrisiko, og så falder jeg fra trin 10 ned til trin 7. og dermed bliver min forsikring 13.000 dyrer, fordelt over de næste 3 år smiley

HVAD ER IDÈEN SÅ MED EN FUCKING KASKOFORSIKRING ! GAL JEG ER RASENDE!!!

• #14   16. nov 2009 så må du jo skrive lidt ekstra på eller lede efter en anden forsikring som vil/kan se bort fra den skade smiley

• #15   16. nov 2009 Kan bare ikke "skrive ekstra på" ?

• #16   16. nov 2009 hvad ved jeg... nogle af mine venner har da tidliger skrevet på at de havde flere cd'er end de måske havde samt en lidt dyre gps end de faktisk havde samt radio..

har dog ikke selv været nødtil det endnu..

• #17   16. nov 2009 Jamen.
    GPS, CDér osv. går over indbo.

Det er kun selve bilen, og ting der sat på bilen der er under min Kasko forsikring på bilen.
    dvs. V Lås, V. siderude, For kofanger, Bagkofanger, Forskærm, bagskærm, anlæg (Havde et med 7" flipskærm), også lidt andre små ridser.

• #18   16. nov 2009 **BDOG** - Den slags historier, kan du finde i ALLE selskaber. Det vil være nemt og finde den slags eksempler om de store selskaber, som f.eks tryg, da vi har 750.000 kunder...

Men hensyn til din historie, er den pris du har fået oplyst på det 39.000 om året for ansvar, simpelthen ikke sandt. Jeg har lige lavet et hurtigt regne stykke på en transporter 2,4 fra 1994, til en 32 årrig kvindlig billist med 4 års ancinitet, den koster dig så kun 7200 om året, uden selvrisiko, og med vejhjælp...

Så du er helt galt på den mester.

Grunden til du så får tilsendt et giro kort på 29.000 er at din mekker har lavet den fejl. Så står vi tryg jo med det reele ansvar for bilen, hvis du forvolder andre skader. Når du så ringer ind og siger du vil have den slettet, må vi IKKE sleet en forsirking, fordi vi sidder med lorten, hvis der sker en skade. Den eneste må vi kan slette en bil forsikring på, er hvis vi får en opsigelse eller fortrydelse fra et andet selskab, så ansvaret er givet videre.

Så når du får giro kortet på de 29.000, er det fordi vi tvangs udsteder en police, fordi vi stadig ikke har hørt fra dit nye selskab, og for og få dig som kunde til og reagere. Så bilen endten kan blive udstedet, eller flyttet til rette selskab.
    Men når en bil tvangs udstedes, bliver den lavet med 0 års ancinitet og på dårligst mulige vilkår, netop for og få en reaktion.

Men det er proceduren, blandet forsirkings selskaberne, sådan gør man i alle selskaber.

Kommentér på:
Indbrud og hærværk på bil - Selvrisiko

Annonce