{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tågeforlygter!!!!!!
  • Jakob N .
    Jakob N . Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 448
    #1   10. dec 2009 Det har de da hver morgen smiley

• #2   10. dec 2009 haha troede lige det var et TUDE indlæg igen haha smiley

men har ik været tåget i kbh omegn? (fra malmø - ballerup) smiley

• #3   10. dec 2009 Seeeeejt? Hvis det var tåget så var det vel iorden at de var tæææændt smiley

• #4   10. dec 2009 Erling:

Er du en af de tudetanter der bliver sur over at se på tågelygter i mørke?

• #5   10. dec 2009 der er ingen der tuder her..De må godt nok være misundelige dem der ikke har sådan et par lygter..

• #6   10. dec 2009 og det er da rart at se, at alle har fået dem justeret så de lyser som de skal. det er da meget fornuftigt at bruge lidt kroner på det, fremfor at købe en ny 7 tommer rørhale, til sine 80 hk. i T-Hansen.. smiley

• #7   10. dec 2009 http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/124161.jpg?16-02-2007

Dét var tider dengang, der vidste de forankørende, at de skulle flytte r****, når de så det sæt i bakspejlet ;o)

.. En skam der ikke er tågeforlygter på Vento´en :o(

• #8   10. dec 2009 bluezcat: jamen det kan vel bygges på den, og så et par runde klistermærker midt på forlygterne, så er den hjemme.. smiley

• #9   10. dec 2009 erling M
    Vento´en er jo harmløs, nærmest som at smide ulveklæder på et får *Gg*

• #10   10. dec 2009 er egentlig lidt stolt af mig selv. kørte 50 km. i morges, i mørke og tæt tåge. Fandt vej uden brug af tågelygter, xenon og gps.. og det tog ikke en gang længere tid en det plejer... smiley

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #11   10. dec 2009 køre ALDRIG med tåge for lygterne tændt

mest fordi bilen ikke har nogen smiley

• #12   10. dec 2009 kan man egentlig se mere i tåge med dem?
    eller er det kun for at blive set man har dem?

• #13   10. dec 2009 Frederik s - det komme an på hvordan de er justeret. men ja, i tæt tåge eller snevejr er det min helt klare mening at der gør de en forskel.

i dagtimerne kører jeg med tågelygterne (som er korrekt justeret og uden xenon) tændt og pos. lys - da jeg syntes det klæder bilen.

• #14   10. dec 2009 ok jeg har aldrig kørt med det i tåge nemli
    men har prøvet om natten hvor det lige gør at man kan se at man kan se vejen 2m foran bilen hvor man alligevel ikk kan nå at reagere

• #15   10. dec 2009 frederik s: mine er justeret korrekt og nysynede, men jeg ser ikke bedre med dem. de lyser lidt mere ud til siderne, men det er ikke særlig langt frem.jeg har ikke brug for at se en papkasse i grøftekanten, 5 meter fremme, når jeg kommer med 80 i timen.så jeg synes ikke at de duer til noget andet end pynt, hvis man er til det.

• #16   10. dec 2009 Tågeforlygter kommer kun til sin ret, når sigtbarheden er MEGET lav. Dvs. under 20 meter. For så er ens hastighed så lav, at man netop har brug for lyset lige foran bilen.

Ved alle andre sigtbarheder kan tågeforlygter ikke bruges til noget som helst! Til gengæld nytter tågebaglygten virkelig noget, når det er tåget, for så bliver man set af bagfrakommende. Og når man kan se en bagvedkørende, så slukker man selvfølgelig tågebaglygten, for så kan den begvedkørende også se dig. Og så er der ingen grund til at blænde vedkommende med tågebaglygten.

Så derfor har over halvdelen af Danmarks befolkning ikke forstået konceptet med tågelygter. Hvad nytter det at køre med 110 km/t. på motorvejen i svag tåge med tågeforlygterne tændt? Det er da kun ekstra lys, der kan blænde alle andre. Det har ingen sikkerhedsmæssig betydning overhovedet.

• #17   10. dec 2009 om natten syntes jeg også det giver et bedre lys.
    tågelygter er jo lavet til at skulle lyse "ind under" f.eks tåge og selv i klart vejr om natten/aftenen syntes jeg det giver et meget bredere lys på vejen.

hvis du kan komme til det, så prøv næste gang, det sneer og det er mørkt at tænde tågelygterne. sluk evt dit nærlys et øjeblik for at se forskellen. det er der forskellen er mest markant syntes jeg.

man kan bar hurtigt godt blive træf af at skulle tænde og slukke dem i takt med sit lange lys når det kommer modkørende.

• #18   10. dec 2009 erling M: Vi er ganske enige. Min bil blev synet for første gang i mandags - selvfølgelig uden anmærkninger.

• #19   10. dec 2009 Når man tænder tågeforlygterne, giver det en falsk tryghed i klart vejr. For så fokuserer øjnene dér, hvor der er mest lys, og det er lige foran bilen. Derfor ser man dårligere længere fremme, da pupillerne trækker sig sammen ved meget lys. Så det er en dårlig vane at have tågeforlygter tændt i klart vejr, uanset om det er lyst eller mørkt.

• #20   10. dec 2009 mike f -

i mit indlæg siger jeg at efter min mening, er tågeforlygter en fordel i forbindelse med brug af fjernlys. altså - den oplysning af vejen lige foran bilen, og ud til siderne som et par tågelygter giver, men jeg bestemt ikke fjerne fokus fra vejen længere fremme - da fjernlyset oplyser vejen længere fremme og kraftigere end tågelys.

for tågelyset skal selvfølgelig slukkes når der kommer modkørende og bør derfor ikke være tændt i forbindelse med nærlys - ¨hvis det gøres på den måde kan jeg ikke forestille mig der giver nogen falsk tryghed.

ovenstående er selvfølgelig kun min mening og holdning til det. smiley

• #21   10. dec 2009 Fjernlys alene burde da være nok. Nu ved jeg godt, at din bil er gammel, så lygterne er ikke lige så gode, som på eksempelvis min. Men derfor burde det ikke være nødvendigt at have tågeforlygterne tændt samtidig med fjernlys for at få vejen godt oplyst.

• #22   10. dec 2009 Jeg siger heller ikke på nogen måde at det er "nødvendigt".

jeg siger kun at jeg syntes det giver en bedre all-round oplysning af vejen.

jeg kan sagtens lyse hele kørebanen op, selvom min bil er gammel som du nævner. da jeg ikke kører med H4 i nærlys beholder jeg det tændt når jeg tænder for fjernlys, og mit fjernlys er "paraboler".
    så ja, min bil er af ældre dato- men nej, jeg har bestemt ikke problemer med at oplyse vejen. smiley

men for lige at "afslutte" eller hvad man kan kalde det, så er min mening kort og godt, at tågelys tilsammen med fjern- og nærlys giver den bedste og største oplysning af vejen. smiley

mvh jesper.

• #23   10. dec 2009 mine tågeforlygter er faktisk altid tændt.... glemmer for det meste og slukke dem men nu er det sån jeg har monteret nogle nye for der er en 12 15 dioder i vær tågelygte og ja... nej de kan faktisk ikk rigtigt lyse... man kan se dem sån lidt fra men hjælper da nada i tåge eller mørke.... prøve og tænde dem og kunne sku ikk se forskæl Hmm !

• #24   10. dec 2009 Hvad nytte gør de så overhovedet??? Og er de lovlige?

• #25   10. dec 2009 MIke F.. faktisk ikk rigtigt noget nytte :D... lovlig ingen ide.... det rager mig os et vis sted ;D,,,

Kommentér på:
tågeforlygter!!!!!!

Annonce