{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.949 visninger | Oprettet:

Køber omregistrerede ikke.... {{forumTopicSubject}}

....men så må han sgu lære det på den hårde måde !

Jeg solgte min MB Vito til en gut af "anden etnisk oprindelse end dansk" og ved købet var der 13 (!!) måneder til syn, så han skulle altså blot slippe skaldede 380,- for en omregistrering - HVOR SVÆRT ER DET LIGE ??

I dag har jeg så talt mig frem til mere end midten af uge 5 og tog derfor en tur til Skat hvor bilen så blev afmeldt uden plader - dvs nada forsikring + kiksne ryger samme sekund Politiet spotter bilen.

Derved skal fjolset nu købe nye plader til 1180,- bobs altså lige 800,- mere end ved bare at have holdt aftalen og foretaget omregistrering.

Jeg checkede så med forsikringen og fik den dejlige oplevelse at bilen anses nu for totalt afmeldt og jeg skal ikke betale en krone mere selvom der går måneder eller år før man får fat i pladerne smiley

Årsagen var en salgsaftale imellem mig og køber hvor begge skrev under på at der blev omregistreret indenfor 3 uger - og derfor klapper fælden smiley

Så, nu kan han så forsøge at omregistrere bilen, hahahaha.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køber omregistrerede ikke....
  • #1   10. dec 2009 Ja, det er rart at den procedure er ændret så sælger ikke bliver ved med at hænge på den.

• #2   11. dec 2009 tja.. jeg forstår stadig ikke folk der ikke får omreg. sammen med køber. hvis man begge er seriøse med handlen må man sgu lige bruge den smule tid det tager at køre ind og omreg. sammen.. my 2 cents. men når du nu ikke gjorde det så er det så også det helt rigtige du har gjort nu. det er sgu træls at man ikke kan stole på nogen som helst længere men sådan er det nok bare efterhånden.

• #4   11. dec 2009 Hvorfor skulle sælger bekymre sig om det mere, efter de nye regler er trådt i kraft er det ikke længere sælgers problem, sælger kan bare afmelde den og så hænger køber på regningen

• #5   11. dec 2009 Fjols.... er du ligeglad med mennesker den etniske evt. kører ned, ihjel eller lign. og der ikke er forsikring på bilen...
    Det er pisse ærgeligt at du kan fraligge dig ansvaret og grine af det...
    Du skriver også hvor svært kan det være, med de sølle 380..... jeg kik dig i spejlet og sige det en gang til ( hvor svært kan det lige være )

Fjols og ikke andet.........

• #6   11. dec 2009 hva fanden er der galt med dig Dan!!!??!? allan er sku da rigtig efter den . jeg havde og har lige gjort det samme!!!

• #7   11. dec 2009 dan om du er kineser eller tyrker eller dansker eller spanier skal bilen squ stadig omreg.... og han havde vel kørt folk ihjel uanset hvad.... har lige selv været turen igennem.... han havde 4 dage til at omreg men det fattede han ikke så en tur til skat og den skid var slået

• #8   11. dec 2009 DAN:

Undskyld, men nu retter du vist bager for smed, min ven smiley

Hvis køber laver skader på andre, så dækker forsikringen via en fælles kasse eftersom bilen reelt er uindregistreret - men JEG skal ikke betale en masse pis fordi en anden ikke kan finde ud af at smide de 380,- for en omreg. (Heller ikke p-bøder, blitzfælder osv osv - bilen ER afmeldt og pladerne bliver inddraget - også selvom han forsøger at omregistrere i morgen, så vidt jeg har forstået...)

Øvrige: Tja, jeg vidste jo at denne regel var der og gjorde også køber opmærksom på at han skulle husle det for dagen efter de 3 uger så ville jeg afmelde bilen - men jeg var flink og gav ham lidt ekstra line.....igen bevist at man ikke kan stole på alle mennesker.

• #9   11. dec 2009 ja jeg ringede ba ind til forsikring og sagde fjolset ikk ku finde ud af at om melde så de sku ba afmelde den så jeg ku få den ny bil ind.

• #10   11. dec 2009 Har prøvet det samme sådan en NAR.. Derfor omreg jeg selv mine bile når det bliver solgt

• #11   11. dec 2009 http://www.skat.dk/blanketter/21065.pdf

bare udfyld sådan en og send den ind til skat.

PS. der skal bruges Adobe Reader for at åbne dette dokument

• #12   11. dec 2009 her i sverige omreg man bilerne med det samme, man skriver på begge reg atester og poster den samme dag, og melder man det ikke til sin forsikring med det samme at man har köbt ny bil bliver du automatisk bonget for 130 om dagen i forsikring, så syntes det er en ret god ordning man har her...

• #13   11. dec 2009 Steffen C:

Ja, planen var også at der skuille ligge et bevis - men den fyr der ville købe bilen hoppede fra mens en anden gut som var med som chauffør så slog til og købte bilen i stedet for.... Så gav jeg lidt line på forsikringsbeviset da manden

1. betalte prisen
    2. ikke havde planlagt at købe bilen hjemmefra
    3. lånte pengene af hans kammi som ellers var køber...

Og med den nye regel så turde jeg godt gøre det - men gjorde ham som sagt yderst opmærksom på at det var 3 uger og ikke en time mere end det - men det fattede han så åbenbart ikke smiley

• #14   11. dec 2009 Jeg har prøvet at stå på den anden side uden det var min skyld, købte min skoda af en i jylland, kørte dagen efter ned for at omregistrere den og fik et sæt plader lagt på disken..
    "Jeg skulle bare omregistrere den" men der var ejerskiftesag på den så jeg skulle ud og hive pladerne af bilen og betale 1180 før jeg kunne får den omreg og så fik jeg nye friske plader på smiley
    Men Jeg anede INTET om det og i teorien havde jeg kørt rundt uden forsikring på bilen.

men men men det er jo sælgeren der var en idiot og ja jeg betalte med glæde for så var det hele jo i orden, at jeg så ikke kunne få fat i klovnen mere er en anden sag..
    Så hvis han sælger den videre står der en anden i samme situation, det må klovnen der har solgt ham bilen selv ligge og rode med du har gjort det eneste rigtige Allan smiley

• #15   11. dec 2009 Rigtige piger kører VR6.
    SE det er SMART! =D

• #16   11. dec 2009 Den hårde måde siger du?

Det ville vel have været, at melde bilen stjålet? smiley

• #17   11. dec 2009 nå okey. ja der er jo nogle særlige tilfælde.. men det er godt nok tit man læser indlæg om folk der har solgt deres bil hvor køber ikke omreg. jeg kender ikke til nogen nye regler eller ihvertfald ikke før jeg læste det her indlæg, men jeg har min bil til salg og når den bliver solgt bliver den omreg. med det samme. han har self. ikke kunne medbringe et forsikringsbevis når han ikke havde planlagt at kæbe den.. medmindre det var plan´lagt hjemmefra at det første skulle springe fra og ham den anden skulle købe den. det ikke til at sige hvad folk tænker på for tiden

• #18   11. dec 2009 er det så politiet men skal ha fat i for at hører om den stå i sælgers navn eller hvordan kan tjekke det for fik samme tur som kim ved mit sidste bil køb

• #19   11. dec 2009 næste gang så få den omreg med det samme eller sælg den uden plader smiley

• #20   11. dec 2009 blom du kan ringe til skat, de må bare ikke oplyse ejeren, men du kan spørge damen om du stadig står som ejer, og så har man jo svar :))

• #21   11. dec 2009 Draaby: Næ, for reglen om de 3 uger er OK i min verden, specielt med den nye mulighed for at afmelde UDEN pladerne i hånden.

SKAT-damen mente at den bil sikkert var i rusland eller polen nu, det er nu også min tanke.

• #22   11. dec 2009 Mikkel K:

Ej, den går sgu ikke - manden har redeligt købt bilen kontant og derved ikke stjålet den.....

Han er så en nar når han ikke kan finde ud af at få omregistreret indenfor 3 uger - men så må han jo bare hoste op til et sæt nye kiks !!

• #23   11. dec 2009 Ja folk har desvære mistet fornemmelsen for respekt for andre smiley

• #24   11. dec 2009 Regner man lidt på det, kan det ofte betale sig, at man selv omreg og betale for det, betaler man 6000 i forsikring og 2800 i vægtafgift bliver det over 500 på de 21 dage køber har til at omreg. bilen og slipper for at tænke mere på den bil.

Ps Thansen har forsikrings bevis til en stor del forsikrings selskaber og plejer at være flinke til at dele ud af dem.

• #25   11. dec 2009 det er smart. jeg har selv brugt samme metode.

• #26   11. dec 2009 Ja man brokker sig ofte over at politiet ikke hjælper eller går op i de forkerte ting, og så skal de fandme bruge tid på at hente plader fordi man er doven, personlig an jeg ikke se nogen undskyldning pengene for sin bil skal man jo nok ALTID sørge for man får og resten de lader man samfundet ordne, jeg syntes brer det er en fucking dansk lortementalitet......
    Måske politiet skulle sende folk en regning, enten sælger eller køber for besværet....
    Så ville jeg måske se anderledes på det... ;-))

• #27   11. dec 2009 hvis man som sælger sørger for at have et forsikringsbevis til et eller andet forsikringsselskab og en registreringsanmeldelse kan køber jo udfylde og sælger omregistrere.Så har køber 14 dage til at skifte til et andet forsikringsselskab.Hvis køber ikke vil købe på den måde er det nok fordi han helst vil køre på "gratis"plader og skider på forsikring og vægtafgift. Dem skal vi da helst undgå ,Hvis de uden forsikring kører ind i din bil ( eller din søn eller datter) og nogen flinke folk tager reg.nr. og man alligevel ikke kan finde den skyldige fordi bilen er handlet flere gange uden at det er registreret så er dit pis jo i kog smiley

• #28   11. dec 2009 Jeg er tilfeldig af enden etnisk bagrund smiley ... men synes der er rigtig dumt at sælge sin bil med plader til en du ikke kender !! for den bliver omregistreret ..uanset hvor godt handel du har lavet ..

• #29   11. dec 2009 DAN:

Nu er dansk lovgivning indrettet således at KØBER har 3 uger til at omregistrere - ergo har lovgiverne besluttet at den regel skal være der ved handler imellem private ved bilhandel.

Det kan godt være at du vil flå pladerne af og tillægge enhver køber at være en skide tyveknægt, men jeg tror på at enhver er hæderlig til det modsatte er bevist - og i denne handel er det første gang igennem 21 år hvor jeg har brugt denne metode at jeg har måttet sande at køber bare ikke kunne finde ud af at omregistrere.....alle tidligere handler er gået som smurt og det er sgu mange igennem tiden.

Iøvrigt hænger jeg ikke på en skid da bilen ER afmeldt, pladerne er efterlyst og den som kører i bilen vil få en bon for at køre i en uindregistreret bil......og bemærk venligt at JEG har fulgt LOVEN til punkt & prikke - sidst jeg læste i loven stod der intet om meninger eller selvopfundre moral, der stod KUN paragraffer som KØBER + SÆLGER skal rette sig efter.

MIDO: Tja, men hvordan skal man så sælge sin bil i den blå avis - loven er fra min side fulgt til punkt og prikke så min samvittighed er 100% ren.

• #30   11. dec 2009 Mikkel J:

Niks, jeg er kold i numsen eftersom bilen er afmeldt og nu efterlyst - dvs enhver skade, efterlysning osv vil gå direkte til køber af bilen som iøvrigt jo gav fint ID ved købet så jeg fatter ham bare ikke.....så jeg har fra i går intet haft med den bil at gøre mere og vil aldrig kunne komme op at hænge på noget som helst under nogen omstændigheder.

Det er lidt lækkert ved den nye metode med afmeldning uden plader - for før kunne folk jo pisse rundt i årevis før de blev nappet og sælger bare skulle betale.....det er så lykkeligvis ændret.

• #31   13. dec 2009 Allan A

Den er nok ikke lavet precis på handler meller private den handel... nok mere på forhandlere i sin tid...
    Og hvor har du fundet ud af at det er en LOV og ikke en MULIGHED man har...???

Men egentligt også ligegyldigt,,, jeg har tilkendegivet min holdning, og du din så er den vel slut prut... du gør jo alligevel hvad din mening og moral er, så hvis du ikke kan tåle modspil, så bør du nok ikke oprette sådan en tråd... bare fordi andre har en anden mening end dig...og den så ikke lige passer dig...
    ;-(

• #32   13. dec 2009 Du gjorde det helt rigtige, jeg var ud for det samme med min e36, jeg byttede den med en idiot her inde fra, som ikke omregisterede, så skrev jeg til ham, jamen han skulle nok nå de dagen efter, og hvad ser man 2 dage efter at ahn allerede har solgt bilen vidre, og toldskat havde ikke fået nogen omregistering, pisse iretende at folk ikke kan finde ud af det.

• #33   13. dec 2009 Ketil =SBL= L

Årøv lige at spænde hjælmen, ... eller læs rigtigt,,, der er aldrig nogen der forlader mit grundstykke men en bil der står i mit navn,,,,, ALDRIG,,, har været der har prøvet det,,, og hvis det sårer folk, så stolder jeg KUN på mig selv, og ikke fremmedartede bilkøbende objekter...
    Hvis de ikke har forsikringsbevis med når de vil købe en bil, så køber de den uden plader.... de småpenge gidder jeg som regel ikke bøvle med, folk der går på kompromis med disse ting, handler bare for at få deres penge ind, og er ligeglad med resten....
    Om det var en mørk nat, så kunne man enddog køre til skat og smide forsikringebevis; 380 kr. og omregistreringen i deres postkasse, man kan også vælge en chek og sende lortet med posten...
    Så derfor findes der kun dårlige undskyldninger og begørlige mennesker der gør alt for at få deres bilhandel i hus....;-))

• #34   15. dec 2009 jeg købte en bil for lidt over 2 uger og to dage siden og ville omrigistrere den på torsdag, hvad jeg havde min gode ret til da vi aftalte 3 uger. men politiet tager så mine plader fordi den forrige ejer ikke havde betalt sin vægtafgift. er det bar min fejl? eller hvad synes i+

• #35   15. dec 2009 Prøvede noget nær det samme men der er ikke ret meget at gøre.

• #36   15. dec 2009 oliver s S

Fortryder du ikke nu at du ike bare gjorde det med det samme, forstår egentlig ikke hvorfor man venter....???

Kommentér på:
Køber omregistrerede ikke....

Annonce