{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.340 visninger | Oprettet:

Kim S
Kim S
Biler: 1 Emner: 8 Svar: 27

Salg af bil uden omregistrering?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Lige et hurtigt spørgsmål.. Må man gerne sælge en bil, uden at stå som ejer af den?

Jeg har solgt en bil, køber skrev under på, samt lovede at få den omregistreret hurtigst muligt.. Bilen blev solgt i starten af Januar, og er stadig ikke omregistreret.. Derfor modtager jeg stadig rykkere for ubetalt vægtafgift.

Køber hævder nu at han har solgt bilen videre, til en person der højt og helligt lovede HAM at omregistrere den - selvfølgelig uden at gøre det.

Er det lovligt for ham jeg solgte min bil til, at sælge den videre, inden han omregistrerede den til sig selv?

På forhånd tak for svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af bil uden omregistrering??
  • #1   14. mar 2010 nej, det er det ikke mener jeg,

• #2   14. mar 2010 Jamen hvis du har papir på at du har solgt den til han med underskrift og dato er det bare at køre ned til skat så bliver den afmeldt med det samme...mvh Claus

• #3   14. mar 2010 Jeg var den samme tur igennem da jeg solgte min bmw til en herinde.Den blev afmeldt efter 3 uger af mig da klovnen ikke kunne finde ud af det selv..

• #4   14. mar 2010 Godmorgen smiley

Nu nævner jeg det lige en gang til. Du kan ikke stole på nogen som helst. Hver gang du sælger bil privat, så omregisttrere den selv til personen du sælger bilen til. Så kommer du ikke i klemme og er fri for at tilkalde et tæskehold.

• #5   14. mar 2010 En anden gang hvis du sælger bil uden omreg. så pil pladerne af den inden køber dukker op. så slipper du for alt det bøvl, så er det bare at afmelde den på motorkontoret

• #6   14. mar 2010 Har du lavet papir på salget kan du til enhver tid selv afmelde bilen efter 3 uger....piller du pladerne af er du jo nød til at fortælle at det er uden plader...ellers for du den jo ikke solgt

• #7   14. mar 2010 Hejsa.
    Hvis du lavede en slutseddel da du solgte din bil, så er bilen ikke din mere, uanset om han omregger den eller ej, og som de andre siger, kan du afmelde den, ved at tage ned på motorkontor/skat med din slutseddel.
    Og ja, så må han gerne sælge den videre også, da han er den nye ejer af bilen.
    Har du ikke lavet en slutseddel, er bilen stadig din, og du hænger stadig på regningerne,, det er noget skod.

• #8   14. mar 2010 at sælge noget man ikke ejer, incl. biler er "hæleri"

• #9   14. mar 2010 altså skåret ud i pap smiley har iværtfalde hørt flere sager om folk der har lavet sådan et stunt de kan faktisk sigtes for hæleri.

• #10   14. mar 2010 BANDIT:

Både og, for bliver der lavet slutseddel hvergang og den bliver solgt inden for de første 3 uger er det faktisk lovligt nok. Men ham der solgte den først har ret til at afmelde den efter de 3 uger.

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    aug 2009

Biler: 1 Emner: 8 Svar: 27
    #11   14. mar 2010 Tak for svarene..

Jeg er godt klar over at jeg kan tage ned og afmelde bilen, men på den måde får jeg stadig ikke mine 4 måneders vægtafgift tilbage, som jeg jo tilsyneladende SKAL betale..

Ærgeligt at folk ikke er reelle.. Jeg ved godt man ikke kan stole på nogen som helst, men en familiefar, der kommer kørende og kigger på en bil med sin lille søn og det hele, troede jeg ærlig talt ikke ville opføre sig på den måde..

Endnu engang tak for svarene

Kommentér på:
Salg af bil uden omregistrering??

Annonce