Salg af bil uden omregistrering?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Lige et hurtigt spørgsmål.. Må man gerne sælge en bil, uden at stå som ejer af den?
Jeg har solgt en bil, køber skrev under på, samt lovede at få den omregistreret hurtigst muligt.. Bilen blev solgt i starten af Januar, og er stadig ikke omregistreret.. Derfor modtager jeg stadig rykkere for ubetalt vægtafgift.
Køber hævder nu at han har solgt bilen videre, til en person der højt og helligt lovede HAM at omregistrere den - selvfølgelig uden at gøre det.
Er det lovligt for ham jeg solgte min bil til, at sælge den videre, inden han omregistrerede den til sig selv?
På forhånd tak for svar
dec 2005
Følger: 71 Følgere: 70 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 52
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 168
apr 2008
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 99 Svar: 796
Nu nævner jeg det lige en gang til. Du kan ikke stole på nogen som helst. Hver gang du sælger bil privat, så omregisttrere den selv til personen du sælger bilen til. Så kommer du ikke i klemme og er fri for at tilkalde et tæskehold.
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 99 Svar: 796
apr 2008
mar 2007
Følger: 46 Følgere: 53 Biler: 16 Emner: 38 Svar: 478
Hvis du lavede en slutseddel da du solgte din bil, så er bilen ikke din mere, uanset om han omregger den eller ej, og som de andre siger, kan du afmelde den, ved at tage ned på motorkontor/skat med din slutseddel.
Og ja, så må han gerne sælge den videre også, da han er den nye ejer af bilen.
Har du ikke lavet en slutseddel, er bilen stadig din, og du hænger stadig på regningerne,, det er noget skod.
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.018
Både og, for bliver der lavet slutseddel hvergang og den bliver solgt inden for de første 3 uger er det faktisk lovligt nok. Men ham der solgte den først har ret til at afmelde den efter de 3 uger.
aug 2009
Biler: 1 Emner: 8 Svar: 27
Jeg er godt klar over at jeg kan tage ned og afmelde bilen, men på den måde får jeg stadig ikke mine 4 måneders vægtafgift tilbage, som jeg jo tilsyneladende SKAL betale..
Ærgeligt at folk ikke er reelle.. Jeg ved godt man ikke kan stole på nogen som helst, men en familiefar, der kommer kørende og kigger på en bil med sin lille søn og det hele, troede jeg ærlig talt ikke ville opføre sig på den måde..
Endnu engang tak for svarene
Salg af bil uden omregistrering??