{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.056 visninger | Oprettet:

Påkørt fodgænger - forsikring... {{forumTopicSubject}}

Jeg kom for ca 3 uger siden tl at påkøre en fodgæner i et fodgænger overgang. Jeg stoppede for hende, hun stoppede på midten, og da jeg troede hun blev stående kørte jeg, hun gik så samtidigt, og gik ind i siden på bilen.

Nu er spørgsmålet hvordan jeg løser sagen. Skal det anmeldes til forsikringen, og hvis ja, er det så min bil forsikring det vil påvirke?

Da det var ved meget lav fart, og hun "gik" ind i siden af mig, er der jo ikke sket det vilde. Men hun mener at hun skal til fys., da hun har ondt diverse steder.
(Ikke at det påvirker sagen, men hun er ikke helt 100 på øverste)

Håber på nogle brugbare svar...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Påkørt fodgænger - forsikring...
  • #1   16. dec 2009 Du har objektivt ansvar som billist, så du får skylden uanset hvad, og det er din ansvars forsikring på bilen der skal dække...

• #2   16. dec 2009 typisk med sådanne latterlige mennesker.
    det vil sige hun gik ind i siden/ forlygten på din bil, også har hun ondt?

var det mig, så havde jeg bare lade sagen ligge. så dropper hun det også selv.

tvivler på at hun kontakter sin egen ulykkesforsikring(hvis hun overhoved har en).

• #3   16. dec 2009 men ja, du har faktisk skylden..
    meeen, det er vist bare pylder fra hendes side.

• #4   16. dec 2009 Var der rødt eller grønt? (hvis der var lys signal)

• #5   16. dec 2009 Snak med din forsikring om det. Hende der gik ind i din bil, skal jo bevise, at hun tog skade. Og hvis der ikke var nogen vidner til episoden, og hvis det ikke blev politianmeldt, så kan du i og for sig være ligeglad.

• #6   16. dec 2009 Prox : jep man siger jo at mælk kan skade i det lange løb

• #7   16. dec 2009 send oplysningerne til forsikringen så ordner de det hele for dig

• #8   16. dec 2009 Jeg havde en kammi som var ude for noget af det smme. Han gik overfor rødt og ind i forskærmen på bilen. Og fodgængeren fik skylden pga vidner der så det.

• #9   16. dec 2009 Prox : Hehe! Konge! Sådan kan man også se på det!

Men hun skal jo have papir fra en læge på, at hun har fået men af sammenstødet. Kan hun ikke forevise sådanne, så er hun jo ikke berettiget til erstatning af nogen art.

Det lugter af den der:

- "Hov, jeg kom til at ridse din bildør, det dækker min forsikring!"
    - "Ja, men du lavede også en bule i min kofanger. Og efter du rørte min bil, kan den ikke længere bremse, og den skraller i gearene. Dækker din forsikring også det?"

• #10   16. dec 2009 skal der ikke laves politirapport på det og laves en erklæring fra skadestuen?

• #11   16. dec 2009 Vær du blot glad for politiet ikke var indblandet eller så hændelsen, du må ikke påkører fodgængere eller cyklister, det koster en betinget frakendelse......

• #12   16. dec 2009 Jeg ved at jeg får skylden under alle omstændigheder, da man jo er fredet i et fogænger overfelt.
    Ingen vidner på det og intet lyssignal.

• #13   16. dec 2009 Og hun lugter sikker af gemt ost..

• #14   16. dec 2009 Umiddelbart skete deringen skade, og hun havde det OK, da hun gik videre, men nu har hun været på skadestue samt læge, og nu er jeg så blevet kontaktet igen.

• #15   16. dec 2009 Færdselsloven gælder også for fodgængere og cyklister. Man har ikke altid skylden, bare fordi man er bilist. Går en fodgænger over for rødt, og bliver ramt af en bilist, så er det ikke bilistens skyld. Rammer man i mørke en cyklist, der ikke har lys på, så er man som bilist heller ikke nødvendigvis skyld i dette.

• #16   16. dec 2009 når der er helle på midte så er det jo faktisk hende som skal stå tilbage for dig

• #17   16. dec 2009 Jacob D: Næste gang du hører fra hende, så spørg hende, om hun har mulighed for at sende en rapport fra skadestuen eller lægen til dig, så du sammen med din advokat kan finde en løsning.

Du skal ikke tro på noget, du ikke har set på et officielt dokument.

• #18   16. dec 2009 Jim L> Der var helle på midten, er du sikker på det så?

Jeg ved ikke om hun fusker, eller hun bare prøver at få noget indhold i hendes liv...

• #19   16. dec 2009 Jeg snyder ikke folk, men vil jo heller ikke snydes. smiley Jeg holdte jo ikke stille da hun gik ind i mig, men hldte stille da hun stod stille, og så startede jeg, og så gik hun - ind i mit sidespejl.

• #20   16. dec 2009 Jim L: Nej, det er ikke rigtigt. I et fodgængerfelt, har man ubetinget vigepligt for fodgængere.

• #21   16. dec 2009 Jacob D: Hvis du holdt tilbage for hende, og hun ikke begyndte at gå, så må du jo antage, at hun ikke ville over vejen. At hun så alligevel går ud, efter at du har sat igang, har jeg svært ved at se, skulle være din skyld.

Som sagt: Få nogle papirer på, at hun rent faktisk har brug for fysio. Prøv i første omgang, at undgå at blande dit forsikringsselskab ind i det, da det kan koste dig bonuspoints.

• #22   16. dec 2009 Øhm, der kan jo ske meget på de 3 uger? :S
    Mener da at man skal søge læge tidligere end det her?

• #23   16. dec 2009 Spot on Puck.

Ubetinget vigepligt:-)

• #24   16. dec 2009 Ligegyldigt hvis skyld det er,,,

Hun skulle været taget på skadestuen omgående og fået et tjek,,, der er ikke ret mange forsikringer der æder den historie...
    Men du bør nok have skylden, men uanset dette, så vent til du får besked fra forsikringen, for de rykker dig når hun anmelder det, hvis der i første omgang ikke skete noget, så er der jo intet at anmelde til dit forsikringsselskab...
    Så se du tiden an istedet for, hvis du er nervøs så anmald selv påkørslen til forsikringen egenhændigt, det er jo derfor man har en ansvarsforsikring...?

• #25   16. dec 2009 Det er bare en tur i retten. Og så skal hun medbringe lægeerklæring fra diverse speciallæger. Hun kan ikke bare få erstatning som hun lige finder passende. Sådan leger forsikringerne ikke.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #26   16. dec 2009 # Jacob D
    Du har bevisbyrden og den har du ikke mulighed for at løfte. Derfor kommer du til at betale for hendes personskade.

• #27   16. dec 2009 Hvis vi siger hun intet fejler fysisk og du bliver anmeldt, får du nok et klip og en bøde. Men personskaderne skal der læger til at vurdere. Det er sku ligegodt ikke noget hun selv bestemmer.

• #28   17. dec 2009 Hallooooooo

Hvis der ikke har været optaget politiraport, så får man sgu næppe en bøde eller klip....
    Men man melder sine ting til forsikringen, og hun må jo have en forsikring selv af en art, og hun skal anmelde skaden til forsikringen og ikke til en privatperson...
    Hvor få i da alle de historier fra...???
    Hvis hun kontakter ham privat eller telefonsik og snakker udgifter til diverse m.m. er hun da ikke seriøs og får ikke meget ud af det, man anmelder en skade til sin forsikring, eller hun må gøre det til hans forsikring, og har hun ikke det er hun et fjols, hun har jo åbenbart oplysningerne på man, og har hun nummerpladen kan hun få forsikringsselskab oplyst ved færdselspolitiet, og så anmelde skaden den vej, alt det andet lyder som hokuspokus......;-))

• #29   17. dec 2009 tja jeg må også give dan ret meld det til forrikringen og de ordner det fr dig hvis hun får erstatning hviket jeg mener bliver svært for hende så skal du nok få det at vide
    men forsikrings selskabet forære ikke penge væk så hun kommer sikkert ikke nogen steder

Kommentér på:
Påkørt fodgænger - forsikring...

Annonce