{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det lovligt..?
  • #1   13. sep 2005 Rimelig fed idè ellers. Men jeg ved sku desværre ikke lige om det er lovligt! smiley

• #2   13. sep 2005 Jeg ved ikke om det er lovligt, men ideen er egentlig interessant.

Det største problem der vil være for dig er hvis du kun får solgt et eller to lodder. Så har du pludselig kun fået 1000-2000 kroner ind i foret og du er forpligtet til at trække lod om bilen blandt de to der reelt har købt lodderne.

Men ellers er det da en spændende idé smiley

• #3   13. sep 2005 Fab, man garderer sig selvfølgelig. Blir alle lodder ikke solgt får man pengene tilbage. Det er jo en smart måde at sælge sin bil på men den er for nem at snyde med.

kommer der en eller anden gut/ven med 20kilo på lommen og siger træk mit lod, er det jo ikke til at vide.

Havde dog en kammerat som købte et lod på Staden for maaaange år siden for 1000kr og vandt en meget fed bil.

men er det tilladt?

• Jørgen Ø
    Jørgen Ø Tilmeldt:
    jul 2003

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 76
    #4   13. sep 2005 nej, tipstjenesten har monopol på at lave spil, du skal have en tilladelse hos dem, og så skal pengene nok gå til et godt formål

• #5   13. sep 2005 tror ikke bare du som privat person har lov.

• #6   13. sep 2005 jeg tror godt man må for der er da engang i mellem man kan vinde en bil på nogle markeder og sådan noget

• #7   13. sep 2005 hvem er frøken hurtig på aftrækkeren??

Ved det ikke men tror ikke det er lovligt at lave lotteri om sin bil. Du kunne jo prøve at spørge politiet eller nogle med forstand på love.

Mvh Masja.

• #8   13. sep 2005 Hvis der ikke er nogle der finder ud af det, er det lovligt smiley Ellers tror jeg det er ulovligt at gøre

• #9   13. sep 2005 Men så igen... Et cirkus / Tivoli osv har jo tombolaer, det minder jo lidt om det. Og det er da helt 100 de ikke snakker med Tipstjenesten smiley Så kan da godt ske det er lovligt, tror bare godt Told & Skat vil have lidt af kagen

• #10   13. sep 2005 Tipstjenesten har ikke en skid monopol på lotterier sgu da... Lions holder lotterier i masser af byer, og der er da rigeligt med andre der laver sådan noget også.

Du skal have fat i din lokale politimester som skal gennemse din ide, for at kunne udstede en godkendelse af dit lotteri.

• #11   14. sep 2005 CK, det virker som det mest fornuftige svar. Tak for det.

Masja, der plejer som regel at være en eller anden herinde der gaber op så jeg helgarderede mig bare.. men føler du dig truffet... såå ;o)

Kommentér på:
Er det lovligt..?

Annonce