{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.985 visninger | Oprettet:

Køb af Daewoo, Matiz {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg påtænker at skifte min Peugeot, 405, 1.8 Style ud.
Og i denforbindelse har jeg kig på en Daewoo, Matiz

Det er jo noget af et spring,men som det er idag med benzin priser i skyerne,og bøder/klip i korte ovs så kan man da lige så godt købe sådan en fætter.
Er en Daewoo, Matiz en god vogn ?
Kan je lige så godt købe en cykel end at købe så lille en bil ?

På forhånd tak for svar
Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Daewoo, Matiz
  • #1   12. jan 2010 jeg har lige selv købt ny bil, og jeg var ude og prøve en matiz, og jeg ville ikke anbefale den, syntes 0.8 motoren er ALT for sløv og den virkede ikke til mine behov.

Jeg valgte at smide 50.000 ekstra for en større bil, som havde lidt mere fornuft i forhold til mine behov.

Dog ville jeg sige at hvis du kun skal fra A til B inde i en by og ikke har brug for at havde ALT for meget eller mange med af gangen, så ville en matiz være en okay maskine, bare husk det er en lille bil med lille motor og som ikke virker til sindsygt meget andet end små ture

og til allersidst , så dette jo selv bare min holdning

• #2   12. jan 2010 Du skal ikke forvente stor sikkerhed, kørekomfort eller nogen racerbil, kvaliteten er heller ikke ret god, men du kommer frem i tørvejr og den kører langt på literen

• #3   12. jan 2010 Hvorfor ikke købe en Lupo så?

Matiz'en er en ok vogn. Vær opmærksom på om service er overholdt osv..

• #4   12. jan 2010 Skrammelkasse, som bilrevyen kalder den

• #5   12. jan 2010 Uha indtil vidre virker det ikke som et godt køb.

Takker for svarene

Jesper

• #6   12. jan 2010 Prøv selv en tur i en ... Så finder du sikkert ud af det IKKE er noget alligevel. Det er noget skrækkeligt discount

• #7   12. jan 2010 Men altså, den er lille, billig i indkøb, billig i benzin, billig i forsikring og sikkert også billig i dele.
    Det kommer jo an på om du bare vil have en bil for at komme frem i tørvejr, eller om du forventer lidt mere?

• #8   12. jan 2010 Nu har jeg været Chevrolet mekaniker, som Daewoo jo har skiftet navn til, og jeg må sige at det ikke er Matiz'erne som var mest på værksted. Det er en billig blikspand, men den er lige så holdbar som så meget andet..

• #9   12. jan 2010 Det er en UTROLIG dårlig bil, taler af mekker refaring...

Det er bare en sardin dåse at køre rundt i, vil også nødig køre galt iden..

de ruster hurtigt i undervogn.

Knas i gearkasserne dårlige synkromesser helt fra ny af
    Fejl på Egr ventiler
    Stort olie forbrug
    Rust på bremserør
    Dårlig plads til at rep den

genrelt er chevrolet / daewoo Meget dyre i dele

brug hellere de sidste kroner og køre en kalos/Aveo

• #10   12. jan 2010 En ny aveo koster 120.000 en brugt deawoo matiz koster vel højest 20.000
    Syns ikke helt den sammenligning er specielt rimelig.
    Det er vel en fin nok bil i 10k kr. klasssen hvis man ikke gider køre i en bil fra før 1990 og som kører langt på literen.
    Men det kommer vel an på hvad man forventer af en bil til de penge

• #11   12. jan 2010 synes til pengene er det en fin lille bil til at fragte sig frem og tilbage. Min søster har lige købt sådan en som nr 2 bil, og hun er vældig glad for den. Den er billig at eje, og måske er den ikke verdens bedste at sidde i ved et uheld. Men du er dog langt bedre beskyttet end på cykel eller scooter. Og så holder den dig tør og du kan holde varmen til og fra job. Og at den ikke er en racerbil stemmer jo fint overens med at du ikke vil have flere klip i pappet. Men tag dog ud og prøv en og døm selv.

• #12   12. jan 2010 Personligt synes jeg sådan en matiz er alt for snæver - men - nu er jeg også et fuldvoksent egern smiley

Prøv seriøst at overvej en brugt WV lupo - eller endnu bedre en Audi A2 3L - begge køre mega langt på litteren og er noget mere behagelige at køre i end matiz'en... Lupoen er ganske OK, men A2'eren er langt mere komfortabel...

Skal det for alt i verdenen være en ny bil, så overvej evt. en Kia Picanto som alternativ...

• #13   12. jan 2010 Lad os lige slå fast en gang for alle, en Daewoo Matiz er ikke en ny bil og den koster ikke ret mange knapper, højest 20.000 hvis man gider kigge sig lidt omkring, at sammenligne eller foreslå biler til mindst det dobbelte virker lidt mærkeligt i mine øjne.

• #14   12. jan 2010 Men udover det kan jeg ligesom egernet klart anbefale en Kia Picanto til lige under 100.000 med 7 ÅRS garanti

Kommentér på:
Køb af Daewoo, Matiz

Annonce