{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.372 visninger | Oprettet:

Bilvask? Hvid bil :) {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Har lige et par spørgsmål ang. rens af bilen smiley

Har en hvid fiesta fra 2009, når den er ren har jeg lagt mærke til der er små sorte og brune pletter smiley hvordan kan man få dem væk uden at have polermaskine osv.!?

Mit andet spørgsmål handler om vaskehal, man vil jo helst undgå ridserne de giver men hvordan kan man så vaske undervognen her om vinteren? Er det ikke ret vigtigt? smiley

Håber i ka hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilvask? Hvid bil :)
  • #1   12. jan 2010 sprøjt lidt af det her på... så kommer det af
    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1567&n=10

• #2   12. jan 2010 det er indtøret dyr og andet snask. den bedste måde at vaske en bil helt ren på er at lade den stå i blød ind vask...feks. vask din bil i eller efter regn vejr da den der ved er godt våd inde du går igang med at vaske den og der ved er det let at vaske alt af. og så slipper du osse for kalk pletter hvis du vasker den i regn vejr

• #3   12. jan 2010 ja der ikke noget tjære på denne årstid jo...det kun på varme sommerdage

• #4   12. jan 2010 husk at tjærefjerner og sådan noget tar voksen. hvis din bil har fået voks skal du lige gi den lidt igen.

• #5   12. jan 2010 flyverust kan du få væk med clay det tar også alt det andet.

• #6   12. jan 2010 det sku meget få sneplove der kører med jern mod asfalten...der sidder en gummiliste i bunden af skrabebladet...for hva ville der ellers ske ved brøndeksler og jernbaneoverkørsler osv...i kan jo bare selv kigge godt efter næste gang i ser en sneplov...har selv kørt sneplov så ved hvad jeg snakker om...og nægter at tro de kan brænde sig fast hvis der kommer nogle. de jo kun gnister og for det andet er de jo slet ikke varme nok til det og slet ikke når de hvis de så sku ramme bilens kolde lak...så den må du sku længer ud på landet med Villy Bonde.......8 øre .

• #7   12. jan 2010 ej nu må du da lige...jeg har sku aldrig set en sneplov kaste om sig med gnister som var der en der stod i vejkanten og skar med en vinkelsliber!!! så nej det tror jeg ikke på...hvor mange km tror du selv en sneplov ville være i stan til at kører hvis ikke bunden var af hård gummi

• #8   12. jan 2010 ja snelove de gnister

• #9   12. jan 2010 jeg har ikke endnu set nogen sneplov lave gnidster

• #10   12. jan 2010 hallo, de sætter jernskær på, nr det bliver rigtig meget frost, kigger efter hver gang jeg ser en sneplov, og det er kun i starten af sneværet de køre med gummeskær, og på de små traktore som ordner fortov osv...

• #11   12. jan 2010 alle sneplov i danmark køre med gummi skær, den gummiklods på 50mm tyk og ca 300mm-400mm høj og lige så bred som ploven.
    Dette er et lovkrav fra alle kommunen i kongeriget, og det har har det været i de sidste par.

Det er dog rigtig at for år tilbage kørte nogle med stålskær.

De pletter du ser på bilen, kan være det man kalder flyvrust, det er bare med polere og så håbe på det går væk.

• #12   12. jan 2010 Tak for svarene, jeg vil forsøge en af dagene smiley tænkte også på, bliver de værre af at være der længe uden at blive fjernet? altså sker der noget ved kun at polere engang i mellem? smiley

• #13   12. jan 2010 det er små rustdannelser på lakken ikke under lakken som normalt, så det er bare med at komme i gang og så stopper du først når de er væk.

• #14   14. jan 2010 såfortæl mig hvor flyverusten komme rfra om sommeren....og de sidste vintre hvor der ikke er blevet kørt med sneplov.....?

• #15   14. jan 2010 de sætter jernskær på, nr det bliver rigtig meget frost

• #16   14. jan 2010 Det er flyverust og det kommer hele året rundt, og er dannet af bremsestøv. Det fjernes med Clay som tidlige nævnt i tråden. Man skal lige være lidt påpasselig med at bruge Clay da det ikke må være for groft, og ikke må bruges tørt. Der skal som regel lige poleres efter ved brug af Clay'en.

Nu for at svare på dit spørgsmål: Så tror jeg ikke du kan fjerne det uden at skulle have poleremaskinen frem.

Angående ridser ved vask i vaskehal så kan stort set alle ridserne fra vaskehal undgåes, hvis du har en lakoverflade på din bil som er godt vedligeholdt med voks. D.v.s. at hvis du løbene ca. hver 2. md. vokser bilen, og holder overfladen på lakken vedlige ved jævnligt at fornye det vokslag som beskytter lakken, så vil du kunne undgå stort set alle vaskeridserne.

Og jeg ved hvad jeg taler om som tiligere klargøringsmand og autolaker.

Mvh. Michael

• #17   14. jan 2010 Meget af de små rustnister kommer faktisk fra din egen bil.. Hver gang du bremser så kommer der metal fra bremseskiverne og fra bremseklodserne..!!

Kommentér på:
Bilvask? Hvid bil :)

Annonce